sławek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Podczas braku forum (przydaje się jego brak –więcej czasu na klejenie) skleciłem model samolotu który był konkurentem do konkursu o kryptonimie LARA którego zwycięzcą został OV-10 Bronko . Ten samolocik został zapomniany przez świat (zbudowano tylko makietę w skali 1/1) a ja go wygrzebałem z sieci ,wprowadziłem parę przeróbek w proporcjach by latał ładnie, wymyśliłem malowanie i proszę: LATA Zasadzone są dwie szczotki 300 z przekładniami ,pakiecik 3S i depronowa konstrukcja typowa dla moich rozwiązań (PZL Gawron,OV-10…..) model pomalowany i oklejony taśmą klejącą . Był to pomysł chwili i nawet nie spodziewałem się udanych lotów (to miała być platforma do „zajechania” zbędnych silników ) i niestety nie zrobiłem fotograficznej relacji . Był to pierwszy oblot więc szaleństw nie było ale: zastosowałem śmigła o przeciwnych kierunkach -model lata jak po sznurku ,mimo braku wzniosu jest stateczny i świetnie zakręca na lotkach -nawet nie robiłem steru kierunku- w skrócie -pełne pozytywne zaskoczenie. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=19RoPZhYDeA&context=C44c7b71ADvjVQa1PpcFN-UereizaZUqiygQGalRo7tbtkmz7it2g=
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Kusi mnie dwusilnikowiec... oj kusi. Choć raczej pod kątem platformy do FPV. Trzeba skończyć możliwie szybko zaczęte projekty i się zabrać za takiego malucha.
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Gratuluję Sławku, bardzo ładnie lata. Czy przy dwóch silnikach model nie miał tendencji do zakręcania w związku z nieco różną, chwilową, prędkością obrotową? Nie obawiałeś się tego rezygnując ze steru kierunku?
sławek Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Nie było najmnieszej asymetrii w ciągu silników a duży stecznik pionowy i niezbyt szerokie rozstawienie gondol ewentualne róznice niwelowało w sposób wzorowy.Jak pisałem wyżej 100% zadowolenia z własności lotnych-posłuszny i stabilny .
Rekomendowane odpowiedzi