sławek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Podczas braku forum (przydaje się jego brak –więcej czasu na klejenie) skleciłem model samolotu który był konkurentem do konkursu o kryptonimie LARA którego zwycięzcą został OV-10 Bronko . Ten samolocik został zapomniany przez świat (zbudowano tylko makietę w skali 1/1) a ja go wygrzebałem z sieci ,wprowadziłem parę przeróbek w proporcjach by latał ładnie, wymyśliłem malowanie i proszę: LATA Zasadzone są dwie szczotki 300 z przekładniami ,pakiecik 3S i depronowa konstrukcja typowa dla moich rozwiązań (PZL Gawron,OV-10…..) model pomalowany i oklejony taśmą klejącą . Był to pomysł chwili i nawet nie spodziewałem się udanych lotów (to miała być platforma do „zajechania” zbędnych silników ) i niestety nie zrobiłem fotograficznej relacji . Był to pierwszy oblot więc szaleństw nie było ale: zastosowałem śmigła o przeciwnych kierunkach -model lata jak po sznurku ,mimo braku wzniosu jest stateczny i świetnie zakręca na lotkach -nawet nie robiłem steru kierunku- w skrócie -pełne pozytywne zaskoczenie. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=19RoPZhYDeA&context=C44c7b71ADvjVQa1PpcFN-UereizaZUqiygQGalRo7tbtkmz7it2g= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Kusi mnie dwusilnikowiec... oj kusi. Choć raczej pod kątem platformy do FPV. Trzeba skończyć możliwie szybko zaczęte projekty i się zabrać za takiego malucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Gratuluję Sławku, bardzo ładnie lata. Czy przy dwóch silnikach model nie miał tendencji do zakręcania w związku z nieco różną, chwilową, prędkością obrotową? Nie obawiałeś się tego rezygnując ze steru kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Nie było najmnieszej asymetrii w ciągu silników a duży stecznik pionowy i niezbyt szerokie rozstawienie gondol ewentualne róznice niwelowało w sposób wzorowy.Jak pisałem wyżej 100% zadowolenia z własności lotnych-posłuszny i stabilny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi