Jump to content

Co kupic do silnika spalinowego zeby odpalil ..


afish

Recommended Posts

Witam

Jak juz niektórzy wiedza chcialem kupic silnik spalinowy i nie za bardzo wiem co trzeba miec zeby go uruchomic ..

Wypisalem sobie to co wiem czyli:

Silnik oczywiscie

Loze do silnika

zbiornik z armatura

filtr paliwa

klips do grzania swiecy

paliwo;]

 

Wiem ze mozna jeszcze kupic rozrusznik i pompke paliwa ale chyba bez tego dam rade ..

Napiszcie co jeszcze powinienem kupic zeby zamontowac silnik w samolocie i zeby chodzil ;]

Mam nadzieje ze sie jasno wyrazilem

Link to comment
Share on other sites

smiglo to wiem :)

zapomnailem napisac ;]

Na rozrusznik mnie narazie nie stac ale wszystko w swoim czasie narazie bez tej pompki tez sie bede musial obyc !!

Chcialem zapytac bo mi przyszlo na mysl przewody paliwowe albo jakies laczniki to trzeba kupic ?? bo w sklepie widzialem jakies "trójniki" po prostu nie bardzo wiem jak to ma wszystko byc a jak zamówie juz paczuszke to bez sensu placic drugi raz za przesylke jak zapomne czesci za 2 zł ;]

Link to comment
Share on other sites

przewody paliwowe Ci się na pewno przydadzą ;)

łoża silnika są w kilku rozmiarach, pamiętaj o tym. no i (nie wiem czy słusznie) pierwsze odpalenie silnika wraz z początkowym docieraniem robiłem nie w modelu lecz na desce przykręconej do stołu, zawsze to wygodniej biegać dookoła bez obawy o uszkodzenie ;)

Link to comment
Share on other sites

jak juz kupie wszystko co potrzebne to myslalem zeby silnik w imadlo dobrze wsadzic albo silnik do deski a deske w imadlo ;] to by sie trzymalo.

Czyli do tego co wymienilem jak dokupie przewód paliwowy to bedzie wszystko ??

( tak apropo ten przewód paliwowy to jakiis specjalny jest bo drogawy .. myslalem zeby wsadzic taki co sie w sklepie do motocykli kupuje)

Link to comment
Share on other sites

Zaczalem skladac zamówienie i wynikly pewne niejasnosci..

Zamawiam w modele.sklep.pl nastepujacy towar:

"Podwozie duralowe 2 mm" i nie wiem jaka oske do tego dobrac .. bo rozumiem ze grubosc tego materialu to 2 mm a otwór na oske ?? Koło 69 mm gumowe do tego chcialem dac tez nie wiem czy nie za male . ? ;/

 

2 pytanie dotyczy serw

Mianowicie nie wiem czy wybrac Hitec HS 325 HB czy Hitec HS 322 HD

Niby róznicy nie ma poza cena i karbonowymi trybami w tym pierwszym i nie wiem czy te tryby karbonowe cos daja czy wrecz przeciwnie .

Wypisze jeszcze niektóe rzeczy co chce zamówic mzoe wam sie cos przypomni co jeszcze potrzebne jest

SuperTigre G-40 Ring

Łoże do silnika 4 - 7,5 ccm

Zbiornik 284 ml

Filtr paliwa aluminiowy MP-JET

Klips - nasadowy z wyprowadzeniem

SPORT 5 - 5 L

 

I apropo tych przewodów paliwowych .. jaka srednice potrzebuje?

Wiem ze duzo pytan ale nie chce o niczym zapomniec . W koncu dzial jest dla poczatkujacych

 

POzdrawiam i dziekuje za zainteresowanie tematem aFiSh

Link to comment
Share on other sites

serwa 325 hb maja mocniejsze tryby w srodku przez co sa troche drozsze.Akurat tak sie sklada ze mam te serwa i uwazam ze jest to bardzo dobry zakup jak za te cene.Ja kupilem je po 35 zl sztuka.Sa mocne i bardzo dobrej jakosci,nie mam z nimi zadnych problemow,nie maja luzów i trzymaja bardzo dobrze neutrum co jest bardzo wazne.

 

Ogolonie polecam te serwa do modeli o rozpietosci do 200 cm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odnosnie docierania silnika to nie widze sensu przykrecania go w imadlo i krecenia na ziemi. Lekko przelanym raczej powinno sie wykonac kilka spokojnych lotow. Silnik wtedy jest badz co badz lepiej chlodzony!

Sprawa jest analogiczna do motocykli czy samochodow, nikt nie mowil chyba Wam zeby nowo kupiony motocykl docierac na parkingu - silnik wcale nie bylby docierany wtedy tylko zameczany z uwagi na brak chlodzenia i krecenie sie bez obciazenia. Wiem ze sa 2 szkoly, jedna z nich to przykrecanie do stolu i krecenie od tak. Nie wiem skad to sie wzielo ale zaobserwowalem ze duza liczba modelazy "starej daty" tak robi. Wybor ostatecznie zalezy od wlasciciela :)

Link to comment
Share on other sites

de_szaa zapomniałeś o pewnej rzeczy. Silnik żarowy powinien przepracować na mocnym przelaniu 3-4 zbiorniki na ziemi. Dzieje się tak dlatego ponieważ pierwszą oznaką prawidłowego wstępnego dotarcia jest trzymanie przez silnik równych wysokich obrotów. Z tego właśnie tytułu podczas pierwszych uruchomień silnika nie dąży się do jego wyregulowania (generalnie nawet sensu to nie ma). Próby regulacji podczas pierwszego odpalenia skończyć się właśnie mogą już przegrzaniem silnika i końcem zabawy. Dlatego pierwszy krok docierania odbywa się na ziemi na silnym przelaniu (przelanie po to by schłodzić silnik, smarować i wypłukiwać) dalsze docieranie już oczywiście w locie na bogatej (ważne) mieszance.

 

Popularne silniki żarowe modelarskie swoje pierwsze odpalenie w życiu przechodzą już u właściciela w przeciwieństwie do silników motocyklowych czy samochodowych.

Link to comment
Share on other sites

Marcinie,

czytajac kiedys instrukcje od ktorego osa natknalem sie na opis aby pierwsze odpalenia robic na wiekszym smigle (aby nie przekroczyc obrotow), zalecane docieranie w powietrzu.

Silnik odpalany na ziemi nie ma chlodzenia, jedynymi silnikami zarowymi przystosowanymi do pracy "w miejscu" sa silniki heli. Maja one specjalnie zbudowane zebra, aczkolwiek tez sa chlodzone wentylatorem.

Napisales ze oznaka dotarcia silnika jest rowna praca, zgoda, ale jest to sprzeczne z tym, iz silnik przelany to silnik niewyregulowany :)

Czesc silnikow modelarskich (niektore SAITO i OS'y) sa odpalane fabrycznie. Co do motocykli nie bede sie spieral ale z tego co kiedys slyszalem to raczej jest odwrotnie niz piszesz.

Link to comment
Share on other sites

de_szaa docierałeś ty kiedyś silnik? Powinieneś wiedzieć że na silnym przelaniu (a tylko tak dociera się silnik wstępnie na ziemi) silnika nie zagotujesz. Prawda jest iż rzeczywiście błędem jest w nieskonczonoś katować silnik na ziemi (a znam takich co tak potrafią) :) Można też docierać i Twoim sposobem - nie powiedziane przecież iż że od razu zniszczysz silnik. Moim zdaniem zwiększasz jednak w taki sposób prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika w pierwszych minutach jego pracy.

Link to comment
Share on other sites

Jasne ze docieralem, nie pisalbym czegos od tak.

Swoje silniki odpalalem na wiekszym smigle, robilem pare lotow spokojnie i potem wszystko gralo w nich. Oczywiscie znam takich co katowali silniki w imadle, mozna i tak ... ;D

Napewno odpalany jest w fabryce SAITO 120.

Link to comment
Share on other sites

Muszę przyznać że tak i Marcin (dużo młodszy odemnie) jak i ja jesteśmy "starej daty".Tak On, jak i ja i wielu moich kolegów również , do docierania silników silników używamy metody opisanej przez Marcina .Nie wyobrażam sobie aby nowy silnik nie wypalił przynajmniej jednego zbiornika na ziemi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.