Deem Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Łukasz, nie mówimy o przyroście mocy bo to jest raczej w tym przypadku niemozliwe...Rozmawiamy o cudzie rzekomego"nie wplywania na osiagi"... Teraz czepiasz się słówek. Nie chcę się wdawać w rozważania teoretyczne bo za cienki w tej materii jestem. Dyskusją o tłumikach w tym wątku pewnie też po krawacie zarobimy. Nie mniej jednak proponuję sprawdzić rozwiązanie organoleptycznie. Kawałek rurki w „nie żelaznym” kosztuje 2-3 złote, łącznik silikonowy też grosze. Bez względu na to czy uznajesz ta cud „rzekomego nie wpływania na osiągi” fakt jest taki że na ziemi mierzone obroty są (w moim konkretnie wypadku) takie same z rurką jak i bez niej , w powietrzu może inaczej, tego nie sprawdzę, różnic nie dostrzegam. Zastosowanie spornej rurki traktuję jedynie jako warte polecenia rozwiązanie problemu zabrudzenia modelu resztkami spalin bez widocznych „uszczerbków” w pracy tego konkretnego silnika.
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2008 Nie pomyliście działów ??? :evil:
Boczas Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 prace nad moją katanką dobiegły dzisiaj końca, nie mogłem się oprzeć aby w ten sam dzień jej nie ulotnić , Zastosowane wyposażenie to: - OS 46 LA - hs 81 na lotki - hs 82mg- kierunek, wysokość po 3 minutach lotu i wytrymowaniu modelu, jestem w nim zakochany, lata za rączką jak ja chce a nie jak on chce, 0 nieprzewidzianych ruchów, i to lądowanie cudownie na przeciągnieęciu w 3 punkty . Mam nadzieje że długo długo mi posłuży ten cudowny model jakim jest KATANA PL ze stajni artexu.
Tomek Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 Kilka przeróbek jakie dokonałem w mojej katanie . Przy okazji dopiero teraz dotarły zdjęcia do mnie z ostatniego latania ( z temperaturą na plusie ) Po posadzeniu swoich 4 liter na sterze wysokości dodałem węglowe zastrzały (inaczej musiał bym wymienić ster na nowy ) Do tego nowe podwozie, tym razem zdobyczne duralowe i większe kółka "50". Mocowane na 2 śruby nylonowe 4mm. Ale najważniejszą zmianą jest wystawienie silnika poza maskę . Dzięki czemu model po lotach jest czysty a cały nalot to plamka oleju na skrzydle o średnicy 2 -3 cm. Poprzednio miałem tłumik pod kadłubem i ciągle cały kadłub po sam ster kierunku dosłownie "zarz....y" olejem i resztkami paliwa. Teraz jest super i całe czyszczenie modelu to jeden listek "toaleciaka" na starcie plamki oleju ze skrzydła. A tak to wygląda w praktyce : oraz dodatkowo 2 zdjęcia z lotu ( w nowych barwach )
zbipok Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 W przeglądanych postach dotyczących Katany widziałem ,że silnik jest przewaznie mocowany głowicą z prawej strony. Mam pytanie , czy takie mocowanie jest optymalne z jakiś względów w tym modelu i wogóle? Czy dla mocowania silnika głowicą w dół są jakieś przeciwwskazania?
Jano Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Cały problem z mocowaniem silnika głowicą w dół polega na tym że zawsze masz iglicę poniżej osi modelu.Cały pic polega na tym czy dasz radę zamocować zbiornik na tyle nisko by nie zalewało silnika.W innym przypadku będą problemy z gasnącym w locie silnikiem.Przynajmniej takie są moje doświadczenia z tak mocowanym silnikiem (2t)czterotakty są bardziej odporne na takie utawienie w modelu.
karlem Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 ... nie wspomnę o zbierającym się na dole, czyli dokładnie na/w świecy oleju, co może zepsuć humor :evil:
zbipok Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Mam do zamocowania 4takt 10cm3 , myślałem głównie o wizualnym aspekcie i nie zdawałem sobie sprawy z innych ograniczeń. dzięki bardzo.
Jano Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 W moich modelach mam 4takty głowicami na dół,lekko odchylone od pionu by ograniczyć to o czym pisze Karol.Silniki pracują poprawnie.
Gość slawekmod Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ja mam/miałem w modelach silniki 4T głowicą w bok, nie było problemu z regulacją.
Janusz P. Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Z silnikami 4-T z głowicą w górę albo w bok nie ma problemu ale przy głowicy obróconej w dół zaczyna być problem z przelewającym się paliwem, jednak wystarczy "zasyfonować" przewód zasilający w kształcie obróconej o 90 stopni litery S i problem znika.
zbipok Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Właśnie skladam Katane okazuje sie ,że Artex zmienił podwozie na płaskownik aluminiowy, co oczywiscie uważam za bardzo dobre rozwiazanie. Niestety dokumentacja jest dla poprzedniego rozwiazania i trzeba się domyślać co autor miał na mysli. Na mocowanie silnika mam jeszcze troche czasu ale skłaniam sie do propozycji głowica w dół lekko odchylona.
ali1983 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 witam. muszę trochę odświeżyć temat. czy katana ważąca do lotu 2kg to nie jest zbyt dużo jak na jej możliwości? - motorek asp 25 - serwa hitec hs 322hd x 4szt + mini na gaz - zasilanie 1300mAh hitec - odb hfs-06mt hitec - zbiornik 220ml
Konrad Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Jest to górna granica aczkolwiek w dalszym ciągu powinna przyjemnie latać.Zbiornik według mnie stanowczo za duży jak na małą akrobatkę,celowałbym w coś około 170ml
Danielstol Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Witam.Silnik stanowczo za mały jak na 2kg. Ciąg asp 25 to coś koło 1350 g :wink:
ali1983 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 wiem, że ten silnik przy "nie deptaniu" wypala te 220ml w 20 minut (sprawdzone w trenerku). a może włożyć 110ml (~100g)? model nie będzie służył do żadnych wywijasów i innych ceregieli. spokojne, rekreacyjne latanie (inaczej z ta waga i silnikiem się chyba nie da) teraz model waży 1560 + 100g akku + 30g odb + 200g paliwa (juz po obliczeniach co ile waży) i tak daje 1900g Silnik stanowczo za mały jak na 2kg. Ciąg asp 25 to coś koło 1350 g wiem. trener to inny typ modelu ale ważył ponad 2,5kg i na tym silniku latał.
krzysiek.riese Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 zbiornik daj około 150 ml ... spokojnie powinno wystarczyć, ja mam w swoim DINO też 220 ml i jest to stanowczo za dużo... mój Thunder Tiger GP25 na tym chodzi ponad 20 minut przy umiarkowanym lataniu. jakoś ciężko ci ta katana wychodzi skoro około 2 kilo patrzysz, myślę ze jak się postarasz to w 1,5 kilo się zmieścisz skoro mój DINO dolotu przy rozpiętości 125 cm wyszedł nie cale 1300 gram i to i tak nie szczyt możliwości.
Gość slawekmod Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Moja z ASP FS30AR wychodziła 1500g do lotu, silnik miał 0.5KM wg.producenta i zawis dało się zrobić ale o wyjściu z niego do góry nie było mowy.
ali1983 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 po ostatecznym ważeniu wyszło, że model bez paliwa waży 1730 gram. jakoś ciężko ci ta katana wychodzi skoro około 2 kilo patrzysz, myślę ze jak się postarasz to w 1,5 kilo się zmieścisz gdybym wsadził mini serwa (zamiast std -110gram)lżejszy i przede wszytkim mocniejszy silnik (os max 46la zamiast asp25 -30gram) oraz okleił solarfilmem lub oracoverem zamiast folia reklamową to bym się zmieścił. jak będzie ciężko to mniejszy zbiornik wsadzę. choć teraz nie muszę wlewać całego. rozmieszczenie wyposażenia i położenie s.c.: do tego serwa w ogonie w ostatniej wnęce przed statecznikami. model wyważony tylko pakietem odbiornika.
motyl Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 po mojemu masz źle zamontowany zbiornik paliwa, zbyt daleko od silnika na chyba że masz pompę paliwa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.