Marcin Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Pozbyłem sie Easy Glidera ;( Poszedł do znajomego forumowicza. W zamian dostałem lekko pokiereszowany szybowiec Jantar firmy HF Model. W sumie jest to Discus,ale co tam. Powoli odbudowuję. Kadlub pomalowany, w tym tygodniu zabieram się za ogon. Rozpiętość to 2.4m. Waga...ciężko określić - jutro będę ważył poszczególne elementy, ale stawiam na około 1500g do lotu ( może się udać ). Wyposażenie to 2xHS 81 MG i 2x HS 81. Planowany napęd to około 500W. Silnik Dualsky, jaki dokladnie to nie wiem jeszcze, regulator najprawdopodobnie 60 A ze Swithing BEC, zasialnie albo 3300 25c 3s1p albo 2200 13.4V LiFe. Będę relacjonował. P.S. RV też robię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Model, o ile mi wiadomo, nie lubi malych prędkosci. Dokladnie nie pytałem, ale podejrzewam przeciągnięcie nad ziemią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Tak jak napisał Marcin. Przeciagłem model na wys. ok 2m i wpadł w korka i kadłubik do remontu. No widze ze prace ida ostro do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Będzie dobrze Waga do lotu to 1500g - tak miał Kamil z 400g balastu U mnie sam napęd to 500g wagi około. Nasunął mi się jeszcze silniczek AXI 2820/12. Wg programu Drive Calculator powinienem przy smigle 11x6 i zasilaniu 3S miec 1700g ciągu prawie przy 30A a waga zestawu niecale 400g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 A jednak zamówiłem LiFe :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 18 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Discus dostał już napęd 650W mocy, regulator 60A ze Switching BEC, Silnik niskoobrotowy Dualsky, do tego smigiełko 13x.6.5 Będzie się działo... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Ale potwor :shock: Do gory bedzie szedl jak przecinak. Ta moc to wywazona decyzja czy impuls ? Ile to wazy (to co na zdjeciu )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Waga tego co na foto to okolo 190g. Jak dopadne wage, to podam dokładnie. Dlaczego aż taki '' potwór'' - u Alexa byly glosy, ze ten model nie lubi małych prędkości - z tego powodu wybralem cos, co mi go bezproblemowo juz przy starcie pociągnie ( a kto wie, czy nie pionowo w górę ) Poza tym tego typu napęd - prawie 2kg ciągu, będzie bardzo uniwersalnym napędem do wielu, nawet większych szybowców. A kto powiedział, ze tez nie do jakiejś małej spalinki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 No może być Panie ten tego ciekawie. Oczywistym jest że na basen go przywieziesz ? Jakoś tak te serwa mi się za małę wydają do tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Model, o ile mi wiadomo, nie lubi malych prędkosci. Dokladnie nie pytałem, ale podejrzewam przeciągnięcie nad ziemiąDaj wstępne, niewielkie wychylenie lotek w górę (do 2 mm na krawędzi spływu). To znacznie zmniejsza tendencję do wpadania w korek przy przeciągnięciu. Sprawdź też dobrze kąt natarcia. W podobnym modelu kolegi był fabrycznie ustawiony na zero! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 166 silnik, 70 regulator, 31 smiglo z kolpakiem. Taka waga zestawu. Łacznie 267g. :shock: Myslalem, ze bedzie mniej Pakiet LiFe bedzie ważył 300g. Pusty kadlub to 400g. Skrzydlo z serwem - 270g sztuka. Robi się groźnie... Juz mamy 1510g. Dodac do tego jeszcze ze 100g trzeba. A najlepiej 200. Czyli celujemy w wage do lotu 1700g. Oj, będzie wesoło :twisted: Motylasty, Ja juz i tak mam u Ciebie jeszcze pokaz Mini Pulse MarekJ, jestem ciemny z tego co powiedziałeś. Czy mógłbyś to rozwinąć? Chodzi mi o kąt natarcia. Czy tu chodzi o skrzydła czy SW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Zaklinowania skrzydła nie zmienisz ze wzgledów konstrukcyjnych. Pozostaje zmiana zaklinowania sw, aby zachować odpowiedni kąt natarcia (ok. 2 stopni). W opisywanym przypadku, trzeba było dać podkładkę pod spływ sw. Lepiej to sprawdzić wcześniej bo może się okazać, że zabraknie Ci trymera wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 O SW czytałem u Alexa - czyli jednak coś mi tam dobrze 'świtało' Jestem jeszcze przed wklejeniem wręgi silnikowej - czy wkleić ją lekko w dół i lewo, jak to się robi w większości silnikowców? A może zostawić na prosto (ładnej kołpak będzie wyglądał ) natomiast w czasie lotu silnikowego po prostu korygować na bieżąco? W sumie to szybowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Jeśli nie zrobisz skłonu w dół i w prawo to obawiam się , ze nie zdążysz złapać za drążek zanim model nie walnie w glebę przy tym rozmiarze śmigła .Niestety musi być krzywo . Leszek b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Przepraszam, mialo byc w prawo :oops: no to zrobię trochę tego skłonu, po 2 stopnie w obie strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Spróbuj go może jednak z czegoś odchudzić. Przy tej wadze i obciążeniu płata ok 58 g/dm2 to będzie bardziej akrobat niż szybowiec :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Z chęcią, ale z czego ? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość helifun Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Jesień idzie wiatry niesie... a lekkie modele tego nie lubią Fajny szybol daj znać jak pójdziesz oblatać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 No, Paweł Ale ty nim nie polecisz - masz niewłaściwy mode Jak znajde kiedys chwilke czasu to wezme co mam i wpadne na modelarnie, zeby nie bylo, ze sie nie integruję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.