Skocz do zawartości

Jantar / Discus


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Zmagań z Jantarem ciąg dalszy. Tu w wersji ARF ;)

 

86800735.jpg

 

Zalaminowałem gniazda pod serwa lotek. Będą jednak TP SG91R owinięte taśmą i wklejone na żywicę.

 

80830914.jpg

 

Wkleiłem też rurkę od bagnetu w kadłub. Trzyma się na żywicy i kilku paskach tkaniny.

 

57335080.jpg

 

Skrzydła wyszlifowałem na mokro papierem 1500 i wypolerowałem. Takie narazie zostaną...

 

80234890.jpg

 

Może ktoś ma pomysł co zrobić z tym:

 

88066900.jpg

 

Była tu laminatowa płoza, ale cała połamana i musiałem ją zeszlifować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem wyposażenie:

 

99236993.jpg

 

Od lewej balast, pakiet 4xAA 1000mAh (trochę mały :? ), starndardowe serwo i odbiornik pod półką.

 

31645723.jpg

 

Popychacze lotek zrobiłem z dwóch skręconych śrubą M2 snapów.

 

17922161.jpg

 

Może ktoś z posiadaczy jantara pamięta gdzie powinien być środek ciężkośći? Wyliczony programem wyszedł 5,5-6,5cm od natarcia, ale na innym forum ktoś podawał wartość 5cm :?

 

Wstępnie wyważony na 5,5cm model waży 1550g, ale zastanawiam się nad wymianą bagnetu stalowego na węglowy (nie zamierzam go holować z gumy), wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16520170.jpg

 

Trochę się bałem być sam sobie rzucającym i sterującym, ale było OK ;)

 

Film: http://vimeo.com/5695114

 

Kiedy nie ma wiatru, to trzeba go rzeczywiście mocno 'ciepnąć'. Jednak kiedy powieje, przelatuje z ręki sporą odległość (dwa ostatnie rzuty na filmie). SC ustaliłem na 5,5cm, chyba przesunę jeszcze bliżej.

 

W weekend planuję go przetestowac na Łysej Górze w Bielawie :twisted:

 

Wersja ostateczna ;)

 

67243637.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie :)

 

Mam teoretyczne pytanie: na ile zmiana kąta zaklinowania statecznika względem skrzydeł może zastępować wyważenie?

 

Bo w praktyce... Wyliczenia programu WinSchwer to zakres SC 53-64mm od natarcia. Przy SC na 55 Jantar wyrzucony z niedużego zbocza jest zupełnie niesterowny (każdy ruch lotkami czy zaciągnięcie wysokości kończy się zwinięciem w korkociąg lub innym dziwnym 'fikołkiem' :) ). Im bardziej przednie wyważenie, tym sprawa wygląda lepiej. I tak przy SC na 43mm od natarcia można latać. Tylko, że jest to 1/4 cięciwy przykadłubowej! A i w dziobie trzeba wozić sporo ołowiu żeby takie wyważenie uzyskać... Więc może to wina zbyt dużego kąta zaklinowania? Czy zmniejszenie go da pożądany efekt - czyli przesunięcie zakresu SC 'do tyłu'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny raz odgrzebuję temat :P

 

Postanowiłem zelektryfikować model, bo teraz latam nim dwa razy w miesiącu :) Nie chcę pakować w niego tak ciężkiego napędu jak Marcin. Zastanawiam się nad:

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7074&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_910Kv_/_310w

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7073&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_1400Kv_/_550w

 

Dadzą radę? Ten o mniejszym kv pewnie lepszy? Całość (silnik+piasta+pakiet+regulator) powinna ważyć ~320g, co daje 1500g wagi modelu, czyli tyle co teraz bez napędu. Nie zależy mi na ekspresowym wznoszeniu modelu, byle sprawnie go ten silnik wyciągał. Będe wdzięczny z pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten o mniejszym kv lepszy do pakietu 3s, a ten o większym kv będzie lepiej współpracował z pakietem 2s.

Pierwsza konfiguracja oczywiście lepsza ze względu na mniejsze prądy.

Moc silnika słuszna. Jak uda się dobrać optymalne łopaty to masz szansę na bardzo strome wznoszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jantar potrzebuje mocy do startu. Tzn prędkości. Jak będziesz go sam wyrzucał to musisz mieć 'kopa' na starcie, żeby model wytargało w górę. Ja miałem silnik dający praktycznie tyle ciągu co masa szybowca. Przy starcie, po wyrzucie z ręki model od razu kładł się na skrzydlo, i ledwo dawało się go wyprowadzić. Gdybym miał słabszy napęd, model by raczej nie wystartował.

 

Więc albo ktoś Ci model wyrzuci, byś miał ręce na drążkach już od początku albo sam nie wiem... kawałek gumy, strzelić, jak się uniesie odpalić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, na Twoim filmie z oblotów rzeczywiście widać, że Jantar nie ma ochoty szybować przy starcie. Tylko, że wtedy ważył prawie 2 kilo. Teraz z węglowym łącznikiem, lżejszym statecznikiem jest 1500g. Powalczyłem też z tendencją do przeciągnięcia radykalnie przesuwając środek ciężkości. I to zmieniło jego zachowanie w locie. Przy wyrzucie z ręki szybuje przez całe moje 'lotnisko' z fotki powyżej. Boje się, że jak dam np. ten silnik:

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7125&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1000Kv_/_605w

 

to od razu cięższy pakiet i regulator i wtedy mogą pojawić się problemy ze startem... A tak zastąpię balast napędem i nie powinien dużo przytyć.

 

EDIT: Zamówiłem TGY 35-36 910Kv. Do tego Flightmax 2200 3s 25C i regulator 40A. Został jeszcze dobór śmigła i tu się waham między 11x8 a 12x6, z uwagi na potrzebny duży ciąg przy starcie skłaniałbym się ku 12x6, mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.