Skocz do zawartości

Jantar / Discus


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No to by juz była lekka przesada ;)

 

Dziś wkleiłem (dawno nie bylo na nic czasu) żywicą Uhu Plus wręgę silnikową. Poprzednia miała otwór ale niezbyt centrycznie. Wręga, a właściwie żywica, schnie, jutro powinna dać się wyszlifować. Powoli tworzy się półka na pakiet i elektronikę, kumpel pomógł z dolną częścią kabinki. Powoli do przodu. Kto wie - do polowy listopada może poleci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany zweryfikowały parę pomysłów.

 

A więc tak. Zrezygnowałem z półki na pakiet - zrobiłem na razie tylko półkę na serwa. Pakiet będzie dość ciasno wchodził więc jego mocowanie zostawię na końcu. Dodatkowo złapałem koło na dość prowizoryczny sposób - zdjęcia to pokazują myślę, że w miarę zrozumiale. Jak wykombinuję miejsce na pakiet to się zajmę umiejscowieniem regulatora i odbiornika. Będzie ciasno, będzie ciężko, będzie szybko ( i chyba maaaało termiki :twisted: )

 

I mam pytanie - czy w kadlubie wystarczy prowadzenie na bagnet z rurki PCV?? Bo ona akurat wymiary wewnętrzne miala pod bagnet 8mm. Albo rurkę jeszcze zapakować w coś sztywniejszego - mam rurkę aluminiową która ma znow średnicę wewn. idealną pod PCV i mogłaby robić za ''pancerz''.

 

No i fotky:

 

1871cc2f94a82d84.jpg

fd77d03c71b87818.jpg

d1517bacd967f5bd.jpg

ecf3c189e6ec06a4.jpg

300307eb07c2802b.jpg

7ee41e7e8817bb92.jpg

936a1f84fdc2b976.jpg

30f1b1684448e427.jpg

6a4056c509225090.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anasazi czym ty kleisz elementy w tym szybowcu? Mam wrazenie jakby to byl jakis kit szklarski? Te czerwone czesci rurek w ktorych osadzona jest os podwozia powinienes przykryc kilkoma warstwami plotna szklanego przesaczonego zywica. Tak jak jest teraz wbije ci sie ono do srodka po pierwszym ladowaniu. Wrege silnikowa wyszlifuj w nastepujacy sposob: centralnie wywierc otwor na os silnika, przykrec silnik, przygotuj sobie klocek oklejony papierem sciernym i nawierc w nim idealnie pionowo (wiertarka ze statywem!!) otwor o srednicy odrobine wiekszej niz os silnika.Teraz nasadzajac ten klocek na os i pokrecajac wyszlifujesz wrege idealnie w plaszczyznie smigla. Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne elementy zrobione.

 

Zrobiłem półkę na regulator z kawałka sklejki. Sam reg. mocowany do półki na gumkę - łatwo można zdemontować. Poza tym końcówki półki na serwa - będzie czym zamocować ją do kadłuba. Problem będzie z samym pakietem.

19cf68ec66a39549.jpg

4e39ae4f34cf266e.jpg

4737357dbc69955f.jpg

bd0e49bc214470fb.jpg

8ced29aad1ca82ce.jpg

176c7a978153b36c.jpg

 

Jak widać na zdjęciach pakiet musi iść nad inne elementy, a to będzie wymagało trochę kombinowania.

Planuję więc zrobić demontowalną półkę. Na obrazku widać będzie to najlepiej - zielone to sosnowe listewki, czerwone to małe śrubki , no i półka. Dzięki temu można będzie półkę zdemontować aby dostać się do regulatora. Coś takiego:

0b6505c98af797a0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I mam pytanie - czy w kadlubie wystarczy prowadzenie na bagnet z rurki PCV?? Bo ona akurat wymiary wewnętrzne miala pod bagnet 8mm. Albo rurkę jeszcze zapakować w coś sztywniejszego - mam rurkę aluminiową która ma znow średnicę wewn. idealną pod PCV i mogłaby robić za ''pancerz''.

Ja mam także ten model,w zestawie był pręt metalowy 8mm,ale ponieważ wydawał mi się za ciężki zmieniłem go na 8mm węglowy, który waży tylko 20g.

Radziłbym Ci zbytnio nie przeciążać tego modelu,ponieważ mój przy 1370g do lotu, jest już dość szybki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A mój będzie ważył 1700 :twisted:

 

Zabrałem się powoli za nowy statecznik i ster wysokości. Oparłem się na starym ale powiększyłem o około 20% (podobno lepiej wtedy śmiga)

 

Na razie mam tyle - całość to balsa 4mm

 

1fd819e03d493ee5.jpg

f07cb624d2151f33.jpg

 

 

Jak widać spływ będzie taki jak steru wysokości (kształt). Mam nadzieję, że całość da radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

No i nadejszła wiekopomna chwila....

 

Jantar w 98% gotowy. Zostało wkleić rzep dla LiFe, zeby się nie przesuwał, dokręcić wszystkie śrubki, wkleić na stałe zawiasy steru wysokości, wyważyć i można lecieć.

 

Silnik to spory Dualsky (wyciągnałem z GEM). Ze śmigłem 13x6.5 i pakietem 4s LiFe powinien dać mi jakieś 1700g ciągu.

 

Model waży 1800 g do lotu. Będzie się działo :twisted:

 

9965d217b63c6cbf.jpg

acc690349ec1ff77.jpg

532d4564a274d4c7.jpg

b42a9107ecc3609d.jpg

f8e0415c01093e45.jpg

5e9795b48e21d55e.jpg

947bad8a4c5ba5e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.