utopia Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Byłem szybszy . Jako rozdzielacz się nadaje i dobrze piszą Masz racje mówiąc o ryzyku zjadania styro - sam otrzymałem taki płat ze słowami pomocy ale nie było już w czym pomagać... Ważne by robić to świadomie .
wojt1125 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Zmagań z Jantarem ciąg dalszy. Tu w wersji ARF Zalaminowałem gniazda pod serwa lotek. Będą jednak TP SG91R owinięte taśmą i wklejone na żywicę. Wkleiłem też rurkę od bagnetu w kadłub. Trzyma się na żywicy i kilku paskach tkaniny. Skrzydła wyszlifowałem na mokro papierem 1500 i wypolerowałem. Takie narazie zostaną... Może ktoś ma pomysł co zrobić z tym: Była tu laminatowa płoza, ale cała połamana i musiałem ją zeszlifować...
Marcin Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Wow, jak go juz zrobisz, to mi go odsprzedasz btw - zerknij http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Jantar/239482/
wojt1125 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 btw - zerknij http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Jantar/239482/ Eee... Niby 'zdarma', ale co ja bym przy nim robił? ;D
pman Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 A ta "nieregularność" gniazda serwa zamierzona?
wojt1125 Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Gniazda były już takie kiedy dostałem model.. Na szczęście wszystko chowa się pod owiewką.
wojt1125 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Zamontowałem wyposażenie: Od lewej balast, pakiet 4xAA 1000mAh (trochę mały :? ), starndardowe serwo i odbiornik pod półką. Popychacze lotek zrobiłem z dwóch skręconych śrubą M2 snapów. Może ktoś z posiadaczy jantara pamięta gdzie powinien być środek ciężkośći? Wyliczony programem wyszedł 5,5-6,5cm od natarcia, ale na innym forum ktoś podawał wartość 5cm :? Wstępnie wyważony na 5,5cm model waży 1550g, ale zastanawiam się nad wymianą bagnetu stalowego na węglowy (nie zamierzam go holować z gumy), wytrzyma?
pman Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Co to za serwo w lotce? Trochę wystaje :| Jaką masz głębokość gniazda?
wojt1125 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Serwa (TP SG91R) - 12mm, dziura - 9-10mm. Są tej samej grubości co hs-81, które latały w modelu poprzednio. Wiem, hs-125 byłyby lepsze, ale droższe niż cały model ;P
pman Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Będziesz robił owiewki? To serwo dość wystaje i do tego ma plastikową przekładnię. Przyciąłbym też dźwignie. Kamyczek i...
wojt1125 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Poprzednie zdjęcie wrzuciłem żeby pokazac popychacz :] Dźwignię oczywiście uciąłem, owiewka była 'w zestawie'. Pozdrawiam
Marcin Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 Co do SC to powiem Ci tak, jesli wyszedł Ci ten zakres to na oblot daj na przednią granicę zakresu - lepsze to, niż jakby model miał Ci przeciągnąć albo pompować.
wojt1125 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Trochę się bałem być sam sobie rzucającym i sterującym, ale było OK Film: http://vimeo.com/5695114 Kiedy nie ma wiatru, to trzeba go rzeczywiście mocno 'ciepnąć'. Jednak kiedy powieje, przelatuje z ręki sporą odległość (dwa ostatnie rzuty na filmie). SC ustaliłem na 5,5cm, chyba przesunę jeszcze bliżej. W weekend planuję go przetestowac na Łysej Górze w Bielawie :twisted: Wersja ostateczna
wojt1125 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Witam ponownie Mam teoretyczne pytanie: na ile zmiana kąta zaklinowania statecznika względem skrzydeł może zastępować wyważenie? Bo w praktyce... Wyliczenia programu WinSchwer to zakres SC 53-64mm od natarcia. Przy SC na 55 Jantar wyrzucony z niedużego zbocza jest zupełnie niesterowny (każdy ruch lotkami czy zaciągnięcie wysokości kończy się zwinięciem w korkociąg lub innym dziwnym 'fikołkiem' ). Im bardziej przednie wyważenie, tym sprawa wygląda lepiej. I tak przy SC na 43mm od natarcia można latać. Tylko, że jest to 1/4 cięciwy przykadłubowej! A i w dziobie trzeba wozić sporo ołowiu żeby takie wyważenie uzyskać... Więc może to wina zbyt dużego kąta zaklinowania? Czy zmniejszenie go da pożądany efekt - czyli przesunięcie zakresu SC 'do tyłu'?
Rafal B. Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Po pierwsze jaki masz ten kąt zaklinowania? I zmień jednostki, albo usuń przecinki z liczb .
wojt1125 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 No tak :oops: Kąt zaklinowania to 1,4 stopnia, jeśli wierzyć mojemu arkuszowi (tu do ściągnięcia, ewd.exe mi nie działa).
wojt1125 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Kolejny raz odgrzebuję temat Postanowiłem zelektryfikować model, bo teraz latam nim dwa razy w miesiącu Nie chcę pakować w niego tak ciężkiego napędu jak Marcin. Zastanawiam się nad: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7074&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_910Kv_/_310w http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7073&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_1400Kv_/_550w Dadzą radę? Ten o mniejszym kv pewnie lepszy? Całość (silnik+piasta+pakiet+regulator) powinna ważyć ~320g, co daje 1500g wagi modelu, czyli tyle co teraz bez napędu. Nie zależy mi na ekspresowym wznoszeniu modelu, byle sprawnie go ten silnik wyciągał. Będe wdzięczny z pomoc
zzradek Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Ten o mniejszym kv lepszy do pakietu 3s, a ten o większym kv będzie lepiej współpracował z pakietem 2s. Pierwsza konfiguracja oczywiście lepsza ze względu na mniejsze prądy. Moc silnika słuszna. Jak uda się dobrać optymalne łopaty to masz szansę na bardzo strome wznoszenie.
Marcin Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 Jantar potrzebuje mocy do startu. Tzn prędkości. Jak będziesz go sam wyrzucał to musisz mieć 'kopa' na starcie, żeby model wytargało w górę. Ja miałem silnik dający praktycznie tyle ciągu co masa szybowca. Przy starcie, po wyrzucie z ręki model od razu kładł się na skrzydlo, i ledwo dawało się go wyprowadzić. Gdybym miał słabszy napęd, model by raczej nie wystartował. Więc albo ktoś Ci model wyrzuci, byś miał ręce na drążkach już od początku albo sam nie wiem... kawałek gumy, strzelić, jak się uniesie odpalić silnik.
wojt1125 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Marcin, na Twoim filmie z oblotów rzeczywiście widać, że Jantar nie ma ochoty szybować przy starcie. Tylko, że wtedy ważył prawie 2 kilo. Teraz z węglowym łącznikiem, lżejszym statecznikiem jest 1500g. Powalczyłem też z tendencją do przeciągnięcia radykalnie przesuwając środek ciężkości. I to zmieniło jego zachowanie w locie. Przy wyrzucie z ręki szybuje przez całe moje 'lotnisko' z fotki powyżej. Boje się, że jak dam np. ten silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7125&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1000Kv_/_605w to od razu cięższy pakiet i regulator i wtedy mogą pojawić się problemy ze startem... A tak zastąpię balast napędem i nie powinien dużo przytyć. EDIT: Zamówiłem TGY 35-36 910Kv. Do tego Flightmax 2200 3s 25C i regulator 40A. Został jeszcze dobór śmigła i tu się waham między 11x8 a 12x6, z uwagi na potrzebny duży ciąg przy starcie skłaniałbym się ku 12x6, mam rację?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.