pengo Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Dziś po raz pierwszy Piper został wyniesiony na zewnątrz Aktualna masa z bateriami, iskrownikiem, serwami, pustym zbiornikiem paliwa itd wynosi 4,3kg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam widzę że jeszcze istnieją modelarze w Kwidzyniu , swojego czasu spotykaliśmy się w Starogardzie ale później wszystko zamarło. Kolego pierwsza rada jaką mogę ci dać to zlikwiduj przy podwoziu zastrzały które idą od krzyżaka do kół bo kłócą się ze sprężynami i nie będą działać jak należy , druga rada to wyważenie modelu , ze względu na specyficzną budowę PIPERKA wszystko - całą elektronikę i baterie będziesz musiał zamontować w przedniej części kadłuba między kabiną a silnikiem .Pozdrawiam Irek .www.rcgdynia.gka.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Irku jest nas jeszcze kilku ale tylko trzech aktywnych. Z tymi zastrzałami o których napisałeś to jest tak ze one działają jak amortyzator, są to dwie rurki, mniejsza włożona w większą, pasują do siebie idealnie. Podwozie pracuje, wczoraj odbyłem pierwsze kołowanie, jedynie muszę zrobić jakieś ograniczenie aby przy twardszym lądowaniu nie złożyły się (może jakaś linka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Faktycznie po dokładniejszym obejrzeniu zdjęcia widać dwie rurki , ale pamiętaj o wyważeniu parę tygodni temu mieliśmy ten sam problem z piperem 2,4 m niby łapiąc go za skrzydła w miejscu wskazanym przez producenta leżał tak jak należy to w powietrzu cały czas leciał na ogon zadzierając dziób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Z wyważeniem będę kombinował, mam z przodu jeszcze miejsce wiec wszystko będzie szło jak najbliżej silnika, jak to będzie za mało to polutuje z mosiądzu albo miedzi zbiornik paliwa który będzie dopasowany do szerokości kadłuba, wysoki ale krótki. Niedawno latałem w Starogardzie szybowcem jako pasażer, pilot mówił że czasem latają tam modelarze, chętnie bym się wybrał jak by coś było organizowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 W Starogardzie od czasu jak Krzysiek wyjechał za granicę to wszystko umarło śmierci naturalną ale jeździmy po polsce na róże zloty , teraz będzie się odbywał jeden z największych zlotów w polsce a mianowicie 8 rc air schow Nowy Targ . Jeżdżę tam co roku i zawsze fajnie się bawię , w tym roku też się wybieram bardzo fajna impreza i można tam poznać ciekawych ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Model już oklejony, teraz czas zabrać się za układanie elektroniki. Mam 3 opcje do wyboru jeżeli chodzi o zasilanie i nie jestem pewien która była by najlepsza. A) Lipol 3S 2200amh na zasilanie elektroniki i 5 paluszków na zasilanie iskrownika (na zdjęciu są 4 ale docelowo będzie 5) B ) 2 lipole, mniejszy na zasilanie iskrownika, plusem jest to ze mogę sprawdzać na ile jeszcze lotów zostało mi napięcia w zasilaniu iskrownika a minusem, że muszę użyć dodatkowego beca C) Mały lipol na zasilanie elektroniki, 5 paluszków 1900 amh w pakiecie na iskrownik, czyli lżejsza wersja A wszystkie sugestie mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wersja A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 A) Lipol 3S 2200amh na zasilanie elektroniki i 5 paluszków na zasilanie iskrownika (na zdjęciu są 4 ale docelowo będzie 5) Marcin, nie znalazłem danych zapłonu, ale czy 11 V (5x1,2 V) na zapłon to nie za dużo? Na zasilanie elektroniki i ze względu na dociążenie nosa proponuję dwa akumulatory 2S po 1700 do 2000 mAh + Jeti Max Bec (regulacja napięcia z 7,4 V na 4,8 lub 6 V) + bezpieczeństwo zasilania z dwóch źródeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 robas69 chciałbym użyć tego czym dysponuję, zapłon działa w przedziale 4,8-6 v a więc pięć paluszków 1,2v da mi 6v, na elektronikę lipol będzie oczywiście podłączony do beca który zmieni napięcie na 6v albo 4,8. Nos jest wypchany po brzegi za silnikiem są 4 serwa a nad nimi będą bateryjki, mam nadzieję że to wystarczy abym nie musiał dodatkowo dociążać nosa. Mam jeszcze miejsce z przodu miedzy cylindrem a ścianą, ale ze względu na wysokie temperatury panujące w tej okolicy elektroniki tam nie dam, jedynie wystrugam tłumik typu pitts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 pięć paluszków 1,2v da mi 6v Marcin, oczywiście. Chyba byłem wczoraj bardzo zmęczony, albo muszę wrócić do podstawówki . Jeżeli masz tak mało miejsca to odpadają dwa akumulatory zasilające elektronikę. Musisz przemyśleć kwestię mocowania obu akumulatorów ze zdjęcia do konstrukcji maski i mocowanie kabli, które muszę być dłuższe (uchylna maska) żeby nie kolidowały z ramionami serw. A serwo ssania - to żeby ułatwić wyważenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Tak ze względu na konstrukcję maski dwa duże akumulatory odpadają, ssanie na serwie jest bardzo wygodne i nie muszę pchać rąk blisko śmigła przetestuję podczas prób na ziemi ile silnik będzie pracował na lipolu a ile na paluszkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes50 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Proponuje lekko przerobic bowden na orczykach -mianowicie dokrecil bym je na ta pchelke co jest ale odcioł bym koszulke popychacza , poniewaz widze ze dokreciles pchelke razem z koszulką popychacza i z zbiegiem czasu ta plastykowa osłona sie wykruszy z pchelki i popychacz lata luźno powodując brak reakcji na dzwignie . pozdrawiam slawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Dzięki Sławku za cenną radę, zawsze stosowałem przy orczykach bowden wygięty w z, tego rozwiązania nie miałem okazji sprawdzać i bym się nie domyślił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Dziś dorobiłem przednią "szybkę" użyłem do tego sztywnej okładki, jednak jest trochę za miękka, będę musiał poszukać czegoś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Okazało się że we planach nie ma nic na temat środka ciężkości, ile % od krawędzi natarcia ustalić optymalny środek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 1/3 od krawędzi natarcia,ale gdzieś na forum jest temat z programem do wyznaczania SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 1/3 od krawędzi natarcia,ale gdzieś na forum jest temat z programem do wyznaczania SC. Jest temat "Programy pomocne dla modelarzy i nie tylko" a w nim: Programik do pomiaru SC "środka ciężkości" ze spolszczeniem oraz opisem po polsku ze strony Pana Piotra http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm właśnie o tym pisałem tylko nie mogłem tego znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Dziś dorobiłem zastrzały, wszystkie nakrętki przykręcone z klejem do gwintów, elektronika sprawdzona, układ paliwowy zamontowany, model wyważony... czas jechać na lotnisko. Jutro jak będzie ładna pogoda pojeżdżę po pasie wypale zbiornik albo dwa paliwa i wrócę na warsztat dokonać ostatecznego przeglądu i w weekend może wzbije się w powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi