Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie i przedstawiam relacje z końcówki budowy mojego pierwszego modelu. Wybór padł na "Christen Eagle", plany pobrane z tej strony http://www.profili2.com/ i powiekszone do rozpiętości 980mm. Kadłub wykonany w całości ze styroduru wycięty drutem oporowym wzmocniony sosną 2x20mm, statecznik pionowy oraz poziomy to depron 3mm podklejony warstwą sklejki 2mm, natomiast skrzydła wykonałem z dwóch warstw depronu 3mm wzmocnionego konstrukcją z listew sosnowych 2x20mm .

 

Nadajnik; FS-CT6B 2.4G 6CH

Silnik; 1700kv N3536-500 watt

Reg;. Sky Wing 60A

Aku; 1500mAh albo 2200mAh 3S 11,1V

Śmigło; 10x5

Waga modelu gotowego do lotu z aku 2200mAh; 920g

 

A oto efekt końcowy

post-9658-0-60762300-1342029320.jpg

 

post-9658-0-38955700-1342031707.jpg

 

post-9658-0-51096700-1342030295.jpg

 

post-9658-0-62861800-1342029602.jpg

 

post-9658-0-55751100-1342029613.jpg

Pilota niestety brak dlatego że zakupiony do tego modelu pilot okazał sie za wielki za to bedzie akurat do modelu SPITA widocznego na jednym ze zdjęć.

 

post-9658-0-33019000-1342029609.jpg

 

Do wzbicia sie w powietrze potrzebuje jeszcze pampersa dla siebie oraz wywarzenia modelu i tu prosze o pomoc jak te czynność poprawnie wykonać (aby pierwszy lot tego modelu nie okazał sie ostatnim).

Pozdrawiam.

Opublikowano

Swojego ultimate wyważałem w ten sposób, że podpierałem górne skrzydło w połowie długości płata podeprzeć na (1/3 cięciwy+połowa odległości przesunięcia między płatami górny - dolny). Czyli "rzutowałem" oba płaty na płaszczyznę i traktowałem powstały obraz jako jeden płat.

Jest też arkusz do wyliczeń.

Po pierwszym locie przesunąłem SC trochę do przodu.

Opublikowano

Wielkie dzięki Robert czytajac twoja odpowieć i patrząc na plany z oznaczeniem środka ciężkości teraz jest to jasne.

Ostanie pytanie na jaką wartość ustawić sygnalizator rozładowania bateri?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie ponieważ model przedstawiony na zdjęciach po wyważeniu (konieczne było dociążenie dziobu o 260g) okazał się zbyt ciężki (masa całkowita prawie 1200g) podiąłem decyzje o budowie drugiego takiego samego lecz już bez zbędnych wzmocnien i tym razem przedstawie całą relacje z budowy.

Więc prace ruszyły, dzisiaj powycinałem wszystkie elementy.

post-9658-0-01013400-1342649576.jpg

Opublikowano

Prace powoli idą do przodu (kocioł w pracy) więc dopiero dzisiaj mogłem się tak na spokojnie zająć budową, a oto wyniki.

post-9658-0-62572300-1342901347.jpg

post-9658-0-13569200-1342900795.jpg

post-9658-0-91491400-1342900808.jpg

Opublikowano

Duże dałeś serwa na ogon? Jak będą ciężkie to znowu będziesz dowarzał dziób.

Może lepiej je było by przenieść do kabiny i pociągnąć bowdeny.

Robisz tak jak w planach? Wszystko z depronu 3mm?

Masz za ciężkie wyposażenie do niego. Pod ciężarem elektroniki samolot się rozejdzie.

Plany są dla modelu aby wyszedł max 300g z wyposażeniem.

Możesz oczywiście zrobić cięższy z depronu 6mm. Zwróć jedynie uwagę aby ogon był lekki. Lepszy będzie akumulator 1500Ahm jeśli nie. masz nic lżejszego. Regulator i akumulator tuż za silnikiem

Opublikowano

Są to dwa serwa SG-90 9g, te same były w poprzednim CHRISTEN tyle że tam stateczniki były zrobione z depronu 3mm plus 3mm sklejka.

Co do materiałów to tylko kadł. jest z depronu 3mm reszta to 6mm, model jest w podobnej wielkości co przemka więc i budowe postanowiłem troche skopiować za co oczywiście przemek przepraszam.

Opublikowano

Wystarczy sam depron 6mm (ja mam zeszlifowany do 5mm) plus pasek węgla przy sterach lub cienka listewka, tak jak masz.

W każdym razie uciekaj z ciężarami do przodu.

Opublikowano

Tylko serwa chciałem zostawić z tyłu cala reszta będzie z przodu, i tym razem model nie robie tak topornego jak poprzedni więc chyba będzie zapas na doważenie w razie czego.

Opublikowano

Klej Dawid Klej ... dla przypomnienia mój Eagle jest z EPP czyli z materiału o wiele cięższego do depronu i LATA bez żadnego problemu a rozpiętość ta sama co Twoja !!! Co ciekawe waży jakieś 900 g z aku 2200 ale z 1500 też poleci i nie czuć różnicy w wyważeniu. Co do montażu serw od steru kierunku i wysokości wstrzymaj się na sam koniec ... wsadź wszystko w model czyli całą elektronikę i wtedy przesuwaj serwa od SK i SW tak żeby było dobrze :) Robiłem tak już w swoich 3 modelach i jakoś dało radę :)

Opublikowano

Witam wszystki mija kolejny dzień więc przedstawiam kolejne postępy w budowie, nie stety niewielkie bo żona wyciągneła mnie na plaże.

Wstępnie wklejona została wręga silnikowa i wkleiłem też wręge ze sklejki 1,5mm w miejscu mocowania wspornika górnego płata.

post-9658-0-02206900-1342989821.jpg

post-9658-0-94723700-1342989829.jpg

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam ponownie wszystkich zainteresowanych budową modelu.

Na chwile obecną model wygląda tak:

post-9658-0-66626900-1343326587.jpg

post-9658-0-09429000-1343326595.jpg

Model został sklejony prawie cały tz. zostało jeszcze zrobienie półki i klapki na aku.

Zastanawiam sie nad malowanie modelu i tu pytanie do was czy zastosować wzór i kolorystyke z poprzedniego modelu a może coś w ten deseń?

post-9658-0-19021500-1343327484.jpg

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bardziej skłaniam się ko kolorystyce przedstawionej na zdjęciu czyli tej nowej (zostało mi troche farby akrl. koloru właśnie fioletowego i bialego).

W sumie co za problem wystarczy kupić niebieską i pomalować model tak samo.

Opublikowano

Witam ponownie zainteresowanych budową modelu która już prawie dobiegła końca. Zostało jeszcze tylko malowanko.

Model jest wstępnie wyważony (tym razem była spora tolerancja, początek aku jest jakieś 10cm od wr. silnikowej).

Model jest też o połowe lżejszy od poprzedniego (waga widoczna na zdjęciach) z czego oczywiście jestem zadowolony bo to był jeden z celów ponownej budowy (odchudzenie konstrukcji).

Waga modelu z aku 1500 aPh

post-9658-0-61556000-1343547920.jpg

 

post-9658-0-79257700-1343547929.jpg

Dzisiaj wieczorem wstawie jeszcze fotki pomalowanego modelu.

Pozdrawiam:

Opublikowano

Po pomalowaniu wyważ go ponownie.

 

Dzięki Robert za pomoc.

Czy do wagi 540 gram aku. 1500aPh będzie odpowiednie czy zastosować ten stary 2200 ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.