kapitanSOWA Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Niedługo obloty mojego nowego modelu PZL P11c z cyberfly, czy ktoś z kolegów modelarzy posiada film,zdjęcia lub cokolwiek dotyczące właśnie tego modelu ? pzdr
Andrzej44 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam Ja także jestem bardzo ciekawy doświadczeń Kolegów z tym modelem. Mój czeka na oblot - ze względu na smutne doświadczenia z oblotów 2 poprzednich esa czekam na idealne warunki. Brak opinii na temat tego modelu sugeruje, że może być z nim niezła i krótka zabawa. Masa do lotu wyszła mi ciut poniżej 400 g. Czy ktoś wie gdzie mniej więcej powinien się znaleźć środek ciężkości? Pozdrawiam AK
Wojtek Sz Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 PZL P-11C (EPA) w moim wykonaniu Miniaturka (zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze): .................Czy ktoś wie gdzie mniej więcej powinien się znaleźć środek ciężkości? ................. W mojej PZL środek ciężkości jest 40 mm od natarcia skrzydła.
kapitanSOWA Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 Dzięki za pomoc, mój P11 nadal w budowie .. teoretycznie da się go poskładać w 2 wieczory ale ja nadal kombinuję jak umiejscowić w środku wyposażenie i jak zrobić żeby był w miarę dobry dostęp do "bebechów". Pewnie skończy się na klapce od spodu chociaż nie jestem przekonany do tego rozwiązania ... może któryś z kolegów posiadaczy PZL"jedenastki" ma jakieś foto kadłuba i środka lub podpowiedź jak to zrobić ,żeby nie przekombinować ??
szymon_ Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witajcie. Moja P11 jest już po wielu przejściach, ale po prawie roku zdecydowałem się ją odnowić. Tu pare zdjęć z lotów i jedno po odmalowaniu. Co nie w całości, ale pozostało dokończyć statecznik pionowy i maskę silnika.
kapitanSOWA Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 niezły weteran , masz może jakieś fotki wnętrza - tzn bebechów i dostępu do nich ?
szymon_ Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Niestety nie mam żadnych zdjęć od wewnątrz Nie jestem obecnie w domu i nie mam dostępu do modelu. Ale z rozmieszczeniem wyposażenia nie ma wielkiej filozofii Ważne żeby tak je rozmieścić by zachować środek ciężkości w odpowiednim miejscu. Przy wkładaniu regla, pakietu i odbiornika można wykorzystać różne patenty. W środku kadłuba jest bardzo dużo miejsca i luzu. Warto mocować pakiet na rzepie i upchnąć do środka czegos miękkiego np. gąbki, żeby nie gonił wewnątrz kadłuba podczas lotu Regulator mam luźno obok pakietu, a odbiornik również na rzepie przyczepiony do bocznej, wewnętrznej ściany kadłuba tuż za pakietem i regulatorem Tak jak napisałeś, moim zdaniem klapka od spodu to dobry sposób i chyba jedyny Ja od początku tak miałem i nie było z tym żadnych problemów. Możesz zrobić klapkę na zawiasy, a po drugiej stronie magnesy neodymowe, albo po prostu przymocowac ją na gumce. Ja mam mocno i solidnie na grubej gumie i nie było żadnych przykrych sytuacji, żeby odpadła w locie czy coś w tym stylu Mogę też powiedzieć, że serwo SW mam zamontowane w 'kokpicie' pilota, a bowden z popychaczem poprowadzony wewnątrz tylnej części kadłuba, tak jak w instrukcji dostępnej na stronie CyberFly. Myślę, że jest to dosyć zrozumiałe i nie pomieszane oraz można z tego opisu wyobrazić sobie rozmieszczenie mojego wyposażenia
kapitanSOWA Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 dzięki zbieram wszystkie rady i instrukcje w całość i mam nadzieje ,że niedługo skończę moją "jedenastke" - wkrótce pochwalę się zdjęciami z budowy i efektu końcowego, pozdro - Waldek
Wojtek Sz Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 .......masz może jakieś fotki wnętrza - tzn bebechów i dostępu do nich ? Parę zdjęć z montażu PZL znalazłem w komputerze, zobacz może coś podpatrzysz . Miniaturka (zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze):
kapitanSOWA Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 Panie Wojtku ,wielkie dzięki ! właśnie tego szukałem ...od razu widać rękę doświadczonego modelarza- półka na serwa i aktywny ster kierunku , mniej więcej tak sobie to wyobrażałem. . Prace trwają, dziś najpóźniej jutro model powinien wyglądać jak na pana zdjęciach. pozdrawiam - Waldek
Wojtek Sz Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Formę per Pan możesz pominąć. Wszyscy na forum jesteśmy kolegami . Jak skleisz swojego PZL pochwal się, wrzuć parę zdjęć?.
Andrzej44 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Witam Udało mi się w sobotę rano zrobić pierwsze loty - z mizernym skutkiem. Miałem duże obawy co do wyważenia i na początek akumulator wylądował tuż za wręgą silnika - ale po trzech lotach jest już w środku ciężkości i dalej jest źle - muszę latać na mocno zaciągniętym sterze wysokości. Poza tym słaba reakcja na wychylenia sterów - tak samo lotek, jak i steru wysokości - zupełnie inaczej niż w p40 czy kwasaki. Podsumowując - mimo, że trudno byłoby to nazwać kontrolowany lotami, obyło się bez większych strat - tylko zgubiłem połówkę podwozia w pszenicy. Pozdrawiam AK
robertus Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Sprawdź kąty natarcia: skrzydła, statecznika i między nimi.
Andrzej44 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Witam ponownie Dzięki. Nie pozostaje mi nic innego jak zwiększyć kąt natarcia skrzydeł - to będzie chyba łatwiej zrobić niż wycinać statecznik poziomy. Próbowałem delikatnie wychylić lotki do dołu, ale nie dało to zauważalnych efektów. Dziś w poniedziałek po południu było drugie podejście. Zwiększyłem kąt natarcia skrzydła (ale nie wiem ile było i o ile zwiększyłem) i zwiększyłem wychylenia sterów - w zasadzie w moim przypadku trzeba ustawić prawie maksymalne przełożenie. Zmieniłem też śmigło: z trzech 9*5, 9*7 i 10*3,8 - to ostatnie dało najlepsze efekty - silnik emax cf2822. Wreszcie zaczął latać. Pozdrawiam AK
f-150 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 środek ciężkości masz za bardzo z przodu.Jak ruszysz kąty to dopiero będziesz miał problem.Zrób zdjęcie z boku modelu.Jaki masz pakiet?
Andrzej44 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Kadłub, który dostałem w zestawie nie był najdokładniej wycięty. Po wcześniejszych doświadczeniach z innymi modelami tak wkleiłem skrzydło, aby kąt natracia był jak najmniejszy - i okazało się, że jest za mały. Skrzydło należy przykleić tak jak leży, bez specjalnego dociskania krawędzi natarcia. Ja miałem problem, która połówka kadłuba jest dobrze wycięta i przekombinowałem. Po korekcie jest o wiele lepiej, choć akumulator 850 mAh jest przesunięty do tylnej krawędzi otworu w kadłubie. Muszę jeszcze skorygować ustawienie lotek i dopiero wtedy będzie można coś powiedzieć. Pozdrawiam AK
zbig Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zostałem pokierowany z innego wątku tutaj. Sporo tu ciekawych informacji dla kogoś jak ja będącego w trakcie budowy. Andrzej czy udało ci się zmusić to cudo do przyzwoitego lotu? Rozwiązałeś problem z mocowaniem skrzydeł? Ja płat mam jeszcze nie sklejony z kadłubem i chętnie skorzystam z twojego doświadczenia. U Wojtka widzę również ster kierunku. Czy sprawdza się on w tym modelu? Chce sie upewnic zanim skleję połówki kadłuba.
Andrzej44 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Witam Prawdę mówiąc model wisi w piwnicy. Nie miałem serca do dalszej z nim walki. Już nie powiększałem kąta natarcia skrzydeł, bo chyba jeszcze by się przydało. Tu drobne korekty wychyleniem do dołu lotek nie dały efektów (co znakomicie sprawdzało się przy oblatowaniu kawasaki). Mam podejrzenia, że silnik cf2822 jest odrobinę za słaby do tego modelu. Nie próbowałem ze śmigłem 10 calowym, bo może to by poprawiło sytuację. Nie byłem wstanie zrobić całej pętli, a i z beczkami miałem problemy. Żeby zapanować nad tym modelem trzeba latać dość szybko. Podobno każdy esa tak ma, ale w tym przypadku trzeba latać szybciej niż P40 czy Kawasaki, a to już dla mnie, jak na razie, za szybko. Wydaje mi się, że trzeba powiększyć statecznik poziomy i ster wysokości, a także powierzchnię lotek. Ale wtedy będzie to już inny model. No i masa, musi być o te ok. 50-80 (100) g lżejszy. Ze względu na masę radzę zrezygnować, że steru kierunku - chyba, że w wersji powiększonej o te 10-20%. Jak na razie zająłem się innym nielotem, który po wzmocnieniu kadłuba i powiększeniu steru wysokości załączął dobrze latać. A że jest trudny do zabicia to próbuje nim latać. Ale to zupełnie inna historia i jeszcze niezakończona - musi powstać jego 3 wersja. Radzę zostawić P11 na dni z gorszą pogodą, a zrobić jakieś proste latadło to codziennego tłuczenia. Pozdrawiam AK
Rekomendowane odpowiedzi