Skocz do zawartości

Saito 125 FA i 82FA -jakie paliwo


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam dwa nowe wywmienione w tytule silniki. Nie były odpalane. Jakie paliwo polecacie do tych silników. Co do składu to wiem ale które jest dobre? W moich ASP 4T stosowałem ArcticGlow ale Saito to nie ASP , nie chciałbym ich zniszczyć kiepskim paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Publicznie nie bedę sie wypowiadał, nie chcę nikomu zaszkodzić .

W chwili obecnej sam sporzadzam paliwo i problemy ustały, tłumik jest czysty.

Silniki kupione w US po kilku galonach zuzytego paliwa wyglądają jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczową sprawą jest zastosowanie odpowiedniej jakości oleju w paliwie.W przeciwnym razie efekty będą jak na załączonym zdjęciu / zarośnięty kanał wydechowy/ i wyrażny spadek mocy silnika.

 

Coś podobneg i mnie spotkało. Latałem na paliwie AecticGlow 19TLRD. Dotyczyło to silnika ASP 15cm3. Po zmianie paliwa problem zniknął. Obecnie mam SAITO 72A i OS 110 paliwo Contest 10 i zero problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja posiadam silnik 4 - taktowe Saito i Os Max w poprzednim sezonie latałem na Model Technics Copta Mix 15%nitro, w tym sezonie latam na paliwie Bekra 10% nitro. Oba rodzaje sprawdzają się znakomicie. Nie zawierają wogle oleju rycynowego, tak więc silniczki są czyściutkie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na śmigle Mastera 16/8 ciąg w granicach 4,6kg

ostatnio na lotnisku pewien modelarz jak zobaczył że używam contest 10 do saito 125

powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory.

On tak załatwił swojego saito który co prawda działa ale stracił na mocy. Czy jest w tym coś z prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory.

 

Mnie uczyli że olej to raczej służy - oprócz smarowania - do schładzania silnika ( nb - w żarowych z tego powodu ciężko stosować układy dymotwórcze ) i być może tenże "modelarz" używał paliwa ze zbyt małą ilością oleju. Używam kilka motorków 4-takt i jakoś nie zauważyłem "wypalania" zaworów a używam różne paliwa i różne oleje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pablos. Buwi ma absolutnie rację. A tego kolesia co Ci mówił, że rycyna wypala zawory to olej z góry. To jakaś bzdura, teoria spiskowa, albo się koleś tylko mądrzy, że coś wie. A w ogóle to na pewno wina tych z pisu. :rolleyes: A tak z doświadczenia Ci powiem, że mam 2 silniki Saito , 82 i 100 i na obu latam od początku na Contest 10. Mają po 2 lata i wyglądają jak nowe, osiągi też mają bardzo dobre. Nie słuchaj głupców - bo faktycznie możesz coś niechcący spartolić z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wszyscy macie rację połowicznie.Dodatek rycyny nie powoduje wypalania zaworów,bo tu takie zjawisko nie zachodzi.Powoduje natomiast osadzanie się produktów spalania rycyny na zaworze wydechowym ,co skutkuje nieszczelnością owego i spadkiem mocy.Sam tego ostatnio doświadczyłem.musiałem oczyścić zawór wstępnie i go dotrzeć.Reszta silnika jak z fabryki.Np.Yamada zaleca do swoich silników tylko paliwa z dodatkiem olei syntetycznych.Nie powodują nagaru na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.