Gość Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Posiadam dwa nowe wywmienione w tytule silniki. Nie były odpalane. Jakie paliwo polecacie do tych silników. Co do składu to wiem ale które jest dobre? W moich ASP 4T stosowałem ArcticGlow ale Saito to nie ASP , nie chciałbym ich zniszczyć kiepskim paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Polecam BYRON lub TORNADO FUEL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 mam 82, używam contest 10. Bez problemów. PJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Mam Saito125 i miałem Saito100, oba na paliwie Model Technics Contest10, raz wylatałem bańkę z 20% zawartością nitro, ale za specjalnej różnicy nie widziałem i wróciłem do 10% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Najtańsza opcja i najlepiej się sprawdziła we wszystkich 4t jakie mialem: magnum, asp, saito- ArcticGlow A10 19TLRD. Na początku tylko to, potem dogadałem się z właścicielem fabryki i robił dla mnie to samo z 20% zawartością nitra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Kluczową sprawą jest zastosowanie odpowiedniej jakości oleju w paliwie.W przeciwnym razie efekty będą jak na załączonym zdjęciu / zarośnięty kanał wydechowy/ i wyrażny spadek mocy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Na jakim paliwie latałeś tym silnikiem? To chyba był mazut? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Publicznie nie bedę sie wypowiadał, nie chcę nikomu zaszkodzić . W chwili obecnej sam sporzadzam paliwo i problemy ustały, tłumik jest czysty. Silniki kupione w US po kilku galonach zuzytego paliwa wyglądają jak nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Wręcz przeciwnie! Pisząc, uchronisz wielu z nas i wiele silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Kluczową sprawą jest zastosowanie odpowiedniej jakości oleju w paliwie.W przeciwnym razie efekty będą jak na załączonym zdjęciu / zarośnięty kanał wydechowy/ i wyrażny spadek mocy silnika. Coś podobneg i mnie spotkało. Latałem na paliwie AecticGlow 19TLRD. Dotyczyło to silnika ASP 15cm3. Po zmianie paliwa problem zniknął. Obecnie mam SAITO 72A i OS 110 paliwo Contest 10 i zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 No to d.a.r.o juz znasz odpowiedź. Silnik po oczyszczeniu kanału wydechowego i zaworu odzyskał stracone 1300 obr . Pozostałe elementy bez żadnych uszkodzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Ło matko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Dzięki za wszystkie podpowiedzi ! Zakupię MT 10. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy_hh Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Witam ja posiadam silnik 4 - taktowe Saito i Os Max w poprzednim sezonie latałem na Model Technics Copta Mix 15%nitro, w tym sezonie latam na paliwie Bekra 10% nitro. Oba rodzaje sprawdzają się znakomicie. Nie zawierają wogle oleju rycynowego, tak więc silniczki są czyściutkie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Troszkę OT ale mam pytanie do użytkowników 125 fa,jakie są relne osiągi tego silnika na śmigłach zalecanych przez producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Na śmigle Mastera 16/8 ciąg w granicach 4,6kg ostatnio na lotnisku pewien modelarz jak zobaczył że używam contest 10 do saito 125 powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory. On tak załatwił swojego saito który co prawda działa ale stracił na mocy. Czy jest w tym coś z prawdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory. Mnie uczyli że olej to raczej służy - oprócz smarowania - do schładzania silnika ( nb - w żarowych z tego powodu ciężko stosować układy dymotwórcze ) i być może tenże "modelarz" używał paliwa ze zbyt małą ilością oleju. Używam kilka motorków 4-takt i jakoś nie zauważyłem "wypalania" zaworów a używam różne paliwa i różne oleje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Kolego Pablos. Buwi ma absolutnie rację. A tego kolesia co Ci mówił, że rycyna wypala zawory to olej z góry. To jakaś bzdura, teoria spiskowa, albo się koleś tylko mądrzy, że coś wie. A w ogóle to na pewno wina tych z pisu. A tak z doświadczenia Ci powiem, że mam 2 silniki Saito , 82 i 100 i na obu latam od początku na Contest 10. Mają po 2 lata i wyglądają jak nowe, osiągi też mają bardzo dobre. Nie słuchaj głupców - bo faktycznie możesz coś niechcący spartolić z silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Niestety wszyscy macie rację połowicznie.Dodatek rycyny nie powoduje wypalania zaworów,bo tu takie zjawisko nie zachodzi.Powoduje natomiast osadzanie się produktów spalania rycyny na zaworze wydechowym ,co skutkuje nieszczelnością owego i spadkiem mocy.Sam tego ostatnio doświadczyłem.musiałem oczyścić zawór wstępnie i go dotrzeć.Reszta silnika jak z fabryki.Np.Yamada zaleca do swoich silników tylko paliwa z dodatkiem olei syntetycznych.Nie powodują nagaru na zaworach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi