Skocz do zawartości

Saito 125 FA i 82FA -jakie paliwo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam dwa nowe wywmienione w tytule silniki. Nie były odpalane. Jakie paliwo polecacie do tych silników. Co do składu to wiem ale które jest dobre? W moich ASP 4T stosowałem ArcticGlow ale Saito to nie ASP , nie chciałbym ich zniszczyć kiepskim paliwem.

Opublikowano

Mam Saito125 i miałem Saito100, oba na paliwie Model Technics Contest10, raz wylatałem bańkę z 20% zawartością nitro, ale za specjalnej różnicy nie widziałem i wróciłem do 10% nitro.

Opublikowano

Najtańsza opcja i najlepiej się sprawdziła we wszystkich 4t jakie mialem: magnum, asp, saito- ArcticGlow A10 19TLRD. Na początku tylko to, potem dogadałem się z właścicielem fabryki i robił dla mnie to samo z 20% zawartością nitra.

Opublikowano

Kluczową sprawą jest zastosowanie odpowiedniej jakości oleju w paliwie.W przeciwnym razie efekty będą jak na załączonym zdjęciu / zarośnięty kanał wydechowy/ i wyrażny spadek mocy silnika.

post-818-0-54443500-1343594544.jpg

Opublikowano

Publicznie nie bedę sie wypowiadał, nie chcę nikomu zaszkodzić .

W chwili obecnej sam sporzadzam paliwo i problemy ustały, tłumik jest czysty.

Silniki kupione w US po kilku galonach zuzytego paliwa wyglądają jak nowe.

Opublikowano

Kluczową sprawą jest zastosowanie odpowiedniej jakości oleju w paliwie.W przeciwnym razie efekty będą jak na załączonym zdjęciu / zarośnięty kanał wydechowy/ i wyrażny spadek mocy silnika.

 

Coś podobneg i mnie spotkało. Latałem na paliwie AecticGlow 19TLRD. Dotyczyło to silnika ASP 15cm3. Po zmianie paliwa problem zniknął. Obecnie mam SAITO 72A i OS 110 paliwo Contest 10 i zero problemów.
Opublikowano

No to d.a.r.o juz znasz odpowiedź. Silnik po oczyszczeniu kanału wydechowego i zaworu odzyskał stracone 1300 obr .

Pozostałe elementy bez żadnych uszkodzeń.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi ! Zakupię MT 10. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

ja posiadam silnik 4 - taktowe Saito i Os Max w poprzednim sezonie latałem na Model Technics Copta Mix 15%nitro, w tym sezonie latam na paliwie Bekra 10% nitro. Oba rodzaje sprawdzają się znakomicie. Nie zawierają wogle oleju rycynowego, tak więc silniczki są czyściutkie.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na śmigle Mastera 16/8 ciąg w granicach 4,6kg

ostatnio na lotnisku pewien modelarz jak zobaczył że używam contest 10 do saito 125

powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory.

On tak załatwił swojego saito który co prawda działa ale stracił na mocy. Czy jest w tym coś z prawdy?

Opublikowano

powiedział że olej stosowany w tym paliwie zawiera rycynę która to podczas spalania wytwarza taką temperaturę że wypala zawory.

 

Mnie uczyli że olej to raczej służy - oprócz smarowania - do schładzania silnika ( nb - w żarowych z tego powodu ciężko stosować układy dymotwórcze ) i być może tenże "modelarz" używał paliwa ze zbyt małą ilością oleju. Używam kilka motorków 4-takt i jakoś nie zauważyłem "wypalania" zaworów a używam różne paliwa i różne oleje ...

Opublikowano

Kolego Pablos. Buwi ma absolutnie rację. A tego kolesia co Ci mówił, że rycyna wypala zawory to olej z góry. To jakaś bzdura, teoria spiskowa, albo się koleś tylko mądrzy, że coś wie. A w ogóle to na pewno wina tych z pisu. :rolleyes: A tak z doświadczenia Ci powiem, że mam 2 silniki Saito , 82 i 100 i na obu latam od początku na Contest 10. Mają po 2 lata i wyglądają jak nowe, osiągi też mają bardzo dobre. Nie słuchaj głupców - bo faktycznie możesz coś niechcący spartolić z silnikiem.

Opublikowano

Niestety wszyscy macie rację połowicznie.Dodatek rycyny nie powoduje wypalania zaworów,bo tu takie zjawisko nie zachodzi.Powoduje natomiast osadzanie się produktów spalania rycyny na zaworze wydechowym ,co skutkuje nieszczelnością owego i spadkiem mocy.Sam tego ostatnio doświadczyłem.musiałem oczyścić zawór wstępnie i go dotrzeć.Reszta silnika jak z fabryki.Np.Yamada zaleca do swoich silników tylko paliwa z dodatkiem olei syntetycznych.Nie powodują nagaru na zaworach.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.