Killerus Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witam !!! Jako, że na forum nie doszukałem się żadnej relacji z budowy "składania" tego modelu, spróbuję swoich sił w tej dziedzinie Katanka zakupiona w Nastiku, już w drodze do mnie, a dokładnie taki kolor: Mam zamiar zamieścić tutaj krok po kroku relację z tego jak ją poskładałem, wrażenia z budowy itp. Mam nadzieję, że opis ten będzie pomocny dla innych osób zamierzających zakupić ten model. Dodam jeszcze tylko, że nie jestem żadnym profesjonalistą w budowie modeli, więc będzie to opis kompletnego amatora w tej dziedzinie :oops: Początek już wkrótce jak tylko model "przyfrunie" naszą szanowną Pocztą Polską :jupi:
alchemique Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Mam nadzieje ze troche pomoze - troche bardziej zaaawansowane skladanie katany : Katana baubericht - dodatkowo opisy 4 silnikow ktore w tym modelu lataly wiec jest z czego wybierac A Ty myslales juz nad jakims konkretnym silniczkiem ?
Killerus Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 Silnik już mam, a dokładnie bebechy Katany, będą takie: Silnik DUALSKY XM3530CA-14T Regulator XC2512BA (25Amp) Pakiet: Li-pol 3s1p Dualsky 2200mAh 16C Odbiornik - standart Sanwa 831 PPM poj. przemiana Serwa TowerPro SG 90 1,5kg/4,8V Regulator napięcia Dualsky uBEC VR-3 (docelowo ma dawać 6V) Śmigło GWS 10x6
Artek Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Ja z innej beczki jakiś czas temu rozważałem zakup tegoż modelu, jednak wybrałem rodzimą konstrukcje Extrim 3D. Może który z kolegów posiada Katana Mini ARF oraz Extrima i podzieli się wrażeniami z lotu tymi modelami, co łączy te modele a w czym się różnią Stanąłem ponownie przed wyborem nowego modelu ponieważ Extrim coraz bardziej jest sfatygowany nie wiem ile czasu bezie trwał jego żywot coraz większa ilość CA, żywicy i wstawek zaczyna ciążyć na konstrukcji :oops: ale cóż taka jest cena przesiadki z szybowców na akrobata z pominięciem trenerka 8) . Katana wygląda na dopieszczoną w każdym szczególe natomiast Extrim lata miodzo i znowu mam dylemat co tu wybrać ?
Killerus Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 Ja również nasłuchałem się różnych opini na temat tych 2 modeli, i krytycznie o Katanie i krzytycznie o Extrimie i na odwrót z zaletami to samo... Zobaczymy jak juz zaczne nim latać........
leszek-bart Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witam .Byłem posiadaczem owej Katany . Fajnie latała tylko przy ciężarze do lotu do 650 gram . Powyżej 700 gram zamieniała się po zgaśnięciu silnika w cegłę i raczej nie dawała się sterować , po prostu spadając . Jest to jednak bardzo mocny model i po bardzo twardym lądowaniu (spadnięciu) wychodził bez szwanku . Po czymś takim z Extrima zostaje tylko kupa wiórów . Jedyne co trzeba zmienić to koła podwozia na większe , chyba , że chce się lądować na asfalcie i do latania na trawie zdjąć owiewki kół . Można też wymienić golenie podwozia na aluminiowe , bo te węglowe jednak się łamią . Proponuję do twojej Katany dać mniejszy pakiet , najlepiej 1350 i walczyć o każdy gram modelu . Pozdrawiam Leszek b. Wszystkim proagnącym kupić Model MiniKatany lub Extrima polecam kupić Katanę S30 z Artexu lub z SebArtu dla leniwych .
Killerus Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 zamieniała się po zgaśnięciu silnika w cegłę Przecież elektryk nie może zgasnąć, latałęś tym modelem ze spaliną ?
Marcin Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 A odcięcie pakietu? Ja wiem, że powinno się uważać i w ogóle. Ja mojego samoróbnego Edge 540 o podobnej wadze tez rozpłaszczyłem na polach w Rudzie po tym jak silnik odmówił posłuszeństwa - cos sie wkręciło miedzy stator i rotor.
leszek-bart Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Rzeczywiście może wyrazilem się nieprecyzyjnie pisząc o zgaśnieciu silnika elektrycznego , właściwiej było napisać po nagłym zatrzymaniu się silnika , bez pożliwości ponownego uruchomienia .
Killerus Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 No tak to już jest z akrobatami, sam niedawno miałem EXtre 300 1,65m i gaśnięcie silnika wielerazy mie się zdarzało, no ale jakoś zawsze szło bez szwanku wylądować, kłopot pojawia się przy niskim pułapie, no cóż jak już będę miał ten model, to na pewno nie jedno lądowanie zrobie z wyłączonym silnikiem, tak dla próby, by się przekonać jak on reaguje :mrgreen:
kwijatkowski Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 zobacz film z katana i zwroc uwage na wyposarzenie-jak widac na 2200 moza tez niezle smigac http://e-flightline.com./ * w dziale "videos"
Boogie Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Oj Kamil. Mowilem Ci, ze jesli chcialbym sprzedac model, ktory chcialbym sprzedac w tysiacach egzemplarzy to dalbym Kylemu polatac
leszek-bart Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Zapomniałem o najważniejszym , żeby wyważyć sensownie model trzeba przenieść serwa do kadłuba jak najbliżej środka ciężkości i napęd steru kierunku i wysokości poprowadzić np. bowdenami .
kwijatkowski Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Wiem ale on go juz kupil
Killerus Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 No i dostałem swój model. Pierwsze wrażenia rewelacyjnie, model solidnie zapakowany w pudle, wszystko tak zabezpieczone, by nie mogło się bez pomocy "walca" poniszczyć. Wykończenie i wykonanie I klasa !! Pierwsze co rzuciło się w oczy to to, żę w niektórych miejscach musze ponacinać folie, np, luki na serwa w kadłubie i skrzydłach :shock: Mam nadzieję, że tego nie spapram
Marcin Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Wpadnij do mnie to Ci z tym pomogę A tak na serio to tam się za dużo nie da spaprać Ja luk rozcinałem w kształcie X i tak otrzymane 4 trójkąty wklejałem do wnętrza dziur na serwa.
Killerus Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 Anasasi chyba bede musiał, bo mam pare wątpliwości ;-) Podaj na PW gdzie mieszkasz, to może w piątek z rana bym podskoczył
Rafal B. Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Jako, że na forum nie doszukałem się żadnej relacji z budowy "składania" tego modelu, spróbuję swoich sił w tej dziedzinie A ja się doszukałem: http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=903&start=0
rabbitlkr Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Może który z kolegów posiada Katana Mini ARF oraz Extrima i podzieli się wrażeniami z lotu tymi modelami, co łączy te modele a w czym się różnią Znajomy latał i jednym i drugim modelem. Katanka jest piękna trzeba jej to przyznać ale lata nie za specjalnie. Extrim lata zdecydowanie lepiej ale wygląd już nie tak rewelacyjny. No i teraz trzeba sie zastanowić czy chcemy ładny model na telewizor czy maszynkę do wymiatania;)
Killerus Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 Kable z serw przedłużone, teraz czas na montaż. Powiem że trzeba i siły i delikatności przy wkładaniu serw, bo wchodzą ledwo ledwo....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.