leszek-bart Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Odejmij wagę pakietu 200 gram i zostanie 600. Po prostu pusty model waży za dużo w stoswunku do powierzchni płata i stąd cały szkopuł . Mi udało się po wielu próbach zejść do 620-640 gram .
Paweł Rzedzicki Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Z tego co pamietam pusty wazyl cos kolo 370 gram. Pakiety 2200 dualsky waza ponad 200 gram, tragedia. Spokojnie mozna dac 1700-1800, zejdzie kolo 70 gram.
Rafal B. Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 A ja ci radze do laminować do podwozia od miejsca gdzie są śrubki aż do 1,3 wysokości parę warstw węgla. Podwozie w Katanie to porażka znajomy je łamał od groma kupując nowe. Po za laminowaniu problem przestał być istotny.
Marek_Spy Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam mam taka prośbę . Proszę o zwymiarowanie przedniej wręgi tzn . Skos silnika uzyskano w ten sposób ze przesunieto w prawo (patrzac od przodu modelu) tak ze po ustawieniu srodka uzyskuje sie skos .Chodzi mi o wymiar scianka - kominek. kominek, drugi wymiar . Niestety rozwalilem wrege i trudno ja odtworzyc.
leszek-bart Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Kąt powinien wynosić 3-4 stopnie w prawo . Narysuj sobie taki kąt i dobierzesz długość z rysunku .
uve Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam Mam pytanie, chodzi o montowanie silnika. Czy umieszczenie go za wręgą, do środka kominka spowoduje że będzie się dosyć mocno grzał, czy lepiej jest skrócić konstrukcję i umieści go przed ? Pozdr. Edit: Dzięki Leszek-bart
leszek-bart Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam . Grzać się raczej nie będzie , są otwory z przodu maski silnika . Zaleta montażu za węgą jest taka , że mniej obciążone są łożyska w silniku .
uve Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witam Chciałbym poradzić się Was którą metodą wzmocnić loże silnika. Czy zastosować metodę 'klatki' z włókna węglowego jaką zastosował i opisał tutaj na forum kolega tom_tom czy możne lekką tkaniną szklaną wzmocnić cały szkielet i wyciąć później standardowe otwory ... ? Nie chce za bardzo obciążyć wagę modelu, a jednocześnie chce wzmocnić klatkę. Co poradzicie ? Pozdr.
leszek-bart Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Nie ma sensu odejmować wagi z przodu , bo katana i tak ma zaciężki tył . Ja w swojej przesunąłem serwa stateczników do kabiny . Wzmocnij tkaniną domek silnika . Wystarczy pasek z przodu i z tyłu łączący domek z kadłubem .
uve Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam Dzięki za rady, ale mam znów kolejne pytanie. Z tego co zauważyłem niektórzy posiadali w zestawie modelu domek silnika, w którym przednia wręga była koloru jasnego i bez wyciętych otworów. Ja mam tą ciemną, z otworami, i pojawił się właśnie problem bo otwory silnika nie pasują do tych wyciętych, mają również za dużą średnicę. Jak w takim razie przymocować silnik. Myślałem żeby założyć dodatkowo na przód wręgę ze sklejki i wyciąć odpowiednie otwory. Ma ktoś pomysł na to ? Oto foto: Pozdr.
leszek-bart Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Nie ma co myśleć tylko dokleić sklejkę.
uve Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Zamontowałem klatkę silnika i po założeniu osłony silnika, zauważyłem że otwór wału nie jest idealnie w centralnym miejscu. Tak ma być, bo z tego co zauważyłem otwory w kadłubie nie leża idealnie po środku ? Pozdr.
leszek-bart Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Trzeba tak ustawić osłonę silnika co by oś silnika była po środku .
uve Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Ale wtedy osłona będzie nie symetryczna z kadłubem ? ! Pozdr.
olo Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Najpierw ustaw prawidłowo silnik tzn.jeżeli mają być to skłon i wykłon a potem dopasuj do tego ustawienia owiewkę. Czasem można to też zrobić dopiero po oblotach jak już będziesz pewien że silnik jest ustawiony OK i wtedy już zamontujesz owiewkę bez poprawiania jej położenia. Owiewka powinna być symetrycznie a silnik przesunięty w bok tak żeby jego oś była na środku otworu w owiewce.
radek872 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Ja z innej beczki jakiś czas temu rozważałem zakup tegoż modelu, jednak wybrałem rodzimą konstrukcje Extrim 3D. Może który z kolegów posiada Katana Mini ARF oraz Extrima i podzieli się wrażeniami z lotu tymi modelami, co łączy te modele a w czym się różnią Stanąłem ponownie przed wyborem nowego modelu ponieważ Extrim coraz bardziej jest sfatygowany nie wiem ile czasu bezie trwał jego żywot coraz większa ilość CA, żywicy i wstawek zaczyna ciążyć na konstrukcji :oops: ale cóż taka jest cena przesiadki z szybowców na akrobata z pominięciem trenerka 8) . Katana wygląda na dopieszczoną w każdym szczególe natomiast Extrim lata miodzo i znowu mam dylemat co tu wybrać ? Kolega z forum Paweł z Gdanska miał extrima i Katane zdecydowanie lepiej latał extrimek
tikicaca Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 tak sie sklada ze mam mini katane z pa, i mialem w rekach extrima. Ma on sporo bledow kontstrukcyjnych, gorzej odwzorowany profil, i wedlug mnie powinien latac gorzej od katany. To ze ktos ma inne odczucie moze byc to glownie kwestia odpowiedniej regulacji modelu. Zreszta katana ma duzo ladniejsza sylwetke, dzielone platy, co mimo malej wielkosci czasami sie przydaje, sporo elementow weglowych (w tym wzmocnienie krawedzi natarcia) i do wykonania nie ma sie co przyczepic. Jedyny minus to w odniesieniu do katany 2,16m jest troche nerwowa, no ale wielkosc robi swoje
darkarll Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Witam , Ja też miałem katanke z PA i extrimka i powiem tyle , jeśli chcesz mieć ładny model ( np, na telewizor ) to koniecznie kup katanke , a jeśli ten model ma dobrze latać to polecam extrima
leszek-bart Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Jak ustawisz symetrycznie z kadłubem owiewkę to będziesz miał nie symetrycznie ustawiony kołpak . W locie tego nie widać , że osłona jest trochę krzywo .
Tomek Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Ma on sporo bledow kontstrukcyjnych, gorzej odwzorowany profil, i wedlug mnie powinien latac gorzej od katany. Jedyny minus to w odniesieniu do katany 2,16m jest troche nerwowa, no ale wielkosc robi swoje Niestety Extrimek nie ma 2m odpowiednika, więc od razu lata jak trzeba. Może to kwestia wagi ok.550-650g, a może błędów konstrukcyjnych i skopanych profili. :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.