Skocz do zawartości

Precision Aerobatics Katana Mini ARF


Killerus

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odejmij wagę pakietu 200 gram i zostanie 600. Po prostu pusty model waży za dużo w stoswunku do powierzchni płata i stąd cały szkopuł . Mi udało się po wielu próbach zejść do 620-640 gram .

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

A ja ci radze do laminować do podwozia od miejsca gdzie są śrubki aż do 1,3 wysokości parę warstw węgla. Podwozie w Katanie to porażka znajomy je łamał od groma kupując nowe. Po za laminowaniu problem przestał być istotny.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

mam taka prośbę . Proszę o zwymiarowanie przedniej wręgi tzn . Skos silnika uzyskano w ten sposób ze przesunieto w prawo (patrzac od przodu modelu) tak ze po ustawieniu srodka uzyskuje sie skos .Chodzi mi o wymiar scianka - kominek. kominek, drugi wymiar . Niestety rozwalilem wrege i trudno ja odtworzyc.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie, chodzi o montowanie silnika. Czy umieszczenie go za wręgą, do środka

kominka spowoduje że będzie się dosyć mocno grzał, czy lepiej jest skrócić konstrukcję i umieści go przed ?

 

Pozdr.

 

Edit: Dzięki Leszek-bart

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Chciałbym poradzić się Was którą metodą wzmocnić loże silnika.

 

Czy zastosować metodę 'klatki' z włókna węglowego jaką zastosował i opisał tutaj

na forum kolega tom_tom czy możne lekką tkaniną szklaną wzmocnić cały szkielet

i wyciąć później standardowe otwory ... ?

 

Nie chce za bardzo obciążyć wagę modelu, a jednocześnie chce wzmocnić klatkę.

 

Co poradzicie ?

 

Pozdr.

Opublikowano

Nie ma sensu odejmować wagi z przodu , bo katana i tak ma zaciężki tył . Ja w swojej przesunąłem serwa stateczników do kabiny . Wzmocnij tkaniną domek silnika . Wystarczy pasek z przodu i z tyłu łączący domek z kadłubem .

Opublikowano

Witam

 

Dzięki za rady, ale mam znów kolejne pytanie.

 

Z tego co zauważyłem niektórzy posiadali w zestawie modelu domek

silnika, w którym przednia wręga była koloru jasnego i bez wyciętych otworów.

 

Ja mam tą ciemną, z otworami, i pojawił się właśnie

problem bo otwory silnika nie pasują do tych wyciętych, mają również za dużą średnicę.

 

Jak w takim razie przymocować silnik.

 

Myślałem żeby założyć dodatkowo na przód wręgę ze sklejki i wyciąć odpowiednie otwory. Ma ktoś pomysł na to ?

 

Oto foto:

 

195ae76011312d20m.jpg

 

Pozdr.

Opublikowano

Witam

 

Zamontowałem klatkę silnika i po założeniu osłony silnika, zauważyłem że otwór wału nie jest idealnie w centralnym miejscu. Tak ma być, bo z tego co zauważyłem otwory w kadłubie nie leża idealnie po środku ?

 

9cb6be878a432b45m.jpg

 

Pozdr.

Opublikowano

Najpierw ustaw prawidłowo silnik tzn.jeżeli mają być to skłon i wykłon a potem dopasuj do tego ustawienia owiewkę.

Czasem można to też zrobić dopiero po oblotach jak już będziesz pewien że silnik jest ustawiony OK i wtedy już zamontujesz owiewkę bez poprawiania jej położenia.

Owiewka powinna być symetrycznie a silnik przesunięty w bok tak żeby jego oś była na środku otworu w owiewce.

Opublikowano
Ja z innej beczki jakiś czas temu rozważałem zakup tegoż modelu, jednak wybrałem rodzimą konstrukcje Extrim 3D. Może który z kolegów posiada Katana Mini ARF oraz Extrima i podzieli się wrażeniami z lotu tymi modelami, co łączy te modele a w czym się różnią Stanąłem ponownie przed wyborem nowego modelu ponieważ Extrim coraz bardziej jest sfatygowany nie wiem ile czasu bezie trwał jego żywot coraz większa ilość CA, żywicy i wstawek zaczyna ciążyć na konstrukcji :oops: ale cóż taka jest cena przesiadki z szybowców na akrobata z pominięciem trenerka 8) .

 

Katana wygląda na dopieszczoną w każdym szczególe natomiast Extrim lata miodzo i znowu mam dylemat co tu wybrać ?

 

Kolega z forum Paweł z Gdanska miał extrima i Katane zdecydowanie lepiej latał extrimek

Opublikowano

tak sie sklada ze mam mini katane z pa, i mialem w rekach extrima. Ma on sporo bledow kontstrukcyjnych, gorzej odwzorowany profil, i wedlug mnie powinien latac gorzej od katany. To ze ktos ma inne odczucie moze byc to glownie kwestia odpowiedniej regulacji modelu. Zreszta katana ma duzo ladniejsza sylwetke, dzielone platy, co mimo malej wielkosci czasami sie przydaje, sporo elementow weglowych (w tym wzmocnienie krawedzi natarcia) i do wykonania nie ma sie co przyczepic.

 

Jedyny minus to w odniesieniu do katany 2,16m jest troche nerwowa, no ale wielkosc robi swoje :)

Opublikowano

Witam , Ja też miałem katanke z PA i extrimka i powiem tyle , jeśli chcesz mieć ładny model ( np, na telewizor :lol: ) to koniecznie kup katanke , a jeśli ten model ma dobrze latać to polecam extrima

Opublikowano
Ma on sporo bledow kontstrukcyjnych, gorzej odwzorowany profil, i wedlug mnie powinien latac gorzej od katany.

 

Jedyny minus to w odniesieniu do katany 2,16m jest troche nerwowa, no ale wielkosc robi swoje

 

Niestety Extrimek nie ma 2m odpowiednika, więc od razu lata jak trzeba.

Może to kwestia wagi ok.550-650g, a może błędów konstrukcyjnych i skopanych profili. :devil:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.