heksodus Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Witam. Moim nowym nabytkiem jest ten mały pylonik i zwracam sie do kolegów którzy takim latali bądz latają o porady z praktyki nie teori jak najlepiej ten model wyposarzyć czyli jaka bateria (mam 1300 3s )jakie kv silnika,jaki skok śmigła i jak z sc czy zrobić fabryczne 40mm czy raczej dać do przodu,czy mozna zastosować klapolotki i wogóle mile widziane jakieś porady odnosnie tego modelu.Nie chciałbym go szybko stracić bo jest bardzo fajny i bardzo dokładnie wykonany.Więc lepiej zapytać i nie powielać błedy tylko się cięszyć latanieml . pozdrawiam.
paulusr Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Cześć, Do szybkiego latania polecam 72 gramowe inrunnery Mega16/15/3 ,Typhoon 3W kv - 2800-3000. Ze śmigłem 4.7x4.7 APC prąd nie przekroczy 30A. Przydałby się mocniejszy pakiet ale na tym też polatasz - zakładam że to 20C. Serwa Hs55 3 sztuki lub cieńsze. Miksowanie klap nie za wiele daje - model traci trochę na stateczności ale wcale nie zwalnia. Micron lata też pięknie na szczotkowych "400" bo pod takie został zaprojektowany. Dlatego też z 70 gramowymi silnikami nie ma problemów z wyważeniem. Cg jest w porządku. Można tez założyć składane 6x3 Graupnera i zastosować motor 4 zwojowy jak Mega 16/15/4 i Typhoon 4W (kv2200)- dużo ciągu i długie loty - Micron świetnie szybuje. Ale jeśli chciałbyś naprawdę szybko to jest jeszcze kilka silników które zrobią z Microna bestię ale to już osobna historia.
heksodus Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Jaki pakiet byłby najlepszy bo mam i większe ale boje się dać ze bedzie mi trudno ladowac.Mam jeszcze emax 4200kv na 3s apc 4.1x4.1 i zastanawiam sie czy bedzie ok?A co do tej besti to z chyęcia bym wysluchał jaki silnik i pakiet bo moze bym sie skusił
paulusr Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Latałem Micronem z silnikiem o kv 4600 - Mega 16/15/2. Prąd był duży tj. około 50A. Smigło 4.1x4.1 właśnie. Myslę że twój wybór będzie trafny. Nie wiem za wiele n/t inrunnerów Emax. Maksymalne pojemności Lipol jakie wchodzą do kadłuba to 1800 i niektóre 2200 mAh. Im więcej C tym lepiej . Co do bestii - problem tkwi w akumulatorze - ja latam na 3s2p 1800 40C Zippy i silniku Tenshock kv 4130 130g ze śmigłem 4.7x4.7 - prąd około 80A i prędkość około 270 km/h. No i jest to prawdziwa cegła - choć startuję go bez katapulty. Micron będzie nieco wolniejszy niż Dynamic ale niewiele.
heksodus Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Dzięki wielkie,wiec zaczne od tego co mam
janegab Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Własnie wróciłem z Mechelinek z lotów miedzy innymi Falkonem...otrzymałem od "starych modelarzy'..Kierownika bym pod spływ skrzydeł dał podkladkę CO NAJMNIEJ 3mmm...rewelka ale proponuję ustalić sobie doświaczalnie / mi to było mało/ Falkon spisuje sie rewelacyjnie . Po ustaleniu środka cięzkości i wyważeniu pakuję mu 150-200- g balastu bo przy wiekszym wietrze jest nerwowy / trzesie tyłkiem /a po doważeniu zaczyna sie latanie. Istotnie na baterflaju długo laduje...ale robię pośrenie koleczka i laduję przy samej krawedzi zbocza. Dziś w Koninie warunki rewelacyjne /na odkrywce Lubstów-świetny dojażd..przycięta trawka nie ma żelastw pokopalnianych nie ma obserwatotów szmaciarzy -RÓBTA CO CHCETA..! Zapraszam na wspólne latanie / 504 622 016/ Pozdrawiam Janek-jutro LATAM...ZAPRASZAM..
heksodus Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Dla tych którzy chcą zapoznać się z modelem P.Kwarcińskiego. Model rewelacja i termika i do szaleństw. Na wczasy do walizki idealny.Na pakiecie 10004S lata sie po 30 min bez problemów.Motor 4000kv regiel 40A śmigło 4.5x4.1 Naprawde godny polecenia..!
instruktor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Daj jeszcze trochę więcej taśmy na Mikrona będzie lepiej latał :) Mój zawsze latał "goły"
heksodus Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Mam wrażenie ,ze go lepiej wtedy widzę,ale to moze być tylko wrażenie
Marcin Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Na miłość boską weź zaizoluj wtyczkę pakietu!
heksodus Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Świeżo lutowane,ale oczywiście do lotu będzie jak trzeba
kkkamil Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 A te wybrzuszenia na dziobie, to chyba powinny być pod otwory do chłodzenia...
piotralski Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Nae A te wybrzuszenia na dziobie, to chyba powinny być pod otwory do chłodzenia... Nawet na pewno, inaczej Marku zagotujesz silnik.... PS Modelik super! Świeżo lutowane,ale oczywiście do lotu będzie jak trzeba Termokurcze zakładamy przed lutowaniem, a nie po
heksodus Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Latam nim sobie od września,więc gdyby miał się zagotowac to już by to zrobił,ale faktycznie mogłem zrobić.A termokurcze masz racje próbowałem je założyc,ale ni h..... nie wchodzily poprostu zapomnialem..
buwi777 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 .A termokurcze masz racje próbowałem je założyć,ale ni h..... nie wchodziły po prostu zapomniałem.. No to lutownicę w rękę, ostrożnie rozlutować, założyć termokurczki i zlutować ponownie ( tyż ostrożnie ) po czym obkurczyć ...
pabork Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Chyba ze pisząc "do termiki" miałeś na myśli termiczne atrakcje w kadlubie latalem poprzednia wersja, świetna zabawka ale nigdy bym nie pomyslal ze moge łapać nim termike:) 1
instruktor Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Mnie się udawało ,również poprzednią wersją "chwytać" chwile lotu bez silnika, ale raczej na wietrze.Micronik potrafił zabawić się w szybowiec.
rapier Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Widziałem mikrona wogóle bez silnika w wersji małego wymiatacza na zbocze/klif
Rekomendowane odpowiedzi