Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Miałem podobny problem z zestawem CF2822 , regulatorem HK15/18 i śmigłem 10x4,7 GWS.

Poszedł dym z silnika i gdym odpowiednio szybko nie zareagował to by chyba nie było co zbierać z Wilgi bo regulator poszedł na zwarcie i dawał cały prąd z ogniwa na silnik (li-pol spuchł dość mocno po tym zdarzeniu).

Teraz mam silnik D3530/14 1100kv i na smigle 10x3,8 APC latam 30 minut na 2200mAh.

Regulator mógłby być mocniejszy bo ten 15/18 dość mocno się grzeje - na początku ze dwa razy mi go odcięło.

Zrobiłem przewietrzanie - 2 okrągłe otwory po obu stronach w "szybach" kabiny i już od jakiś 30 pakietów mam spokój.

Opublikowano

po wizycie w modelfanie i rozmowie z darkiem, kupiłem silniczek emax cf2822. Po wyjęciu regulatora i zdjęciu koszulki z niego, przegląd wykazał odczepiony jeden z transformatorkó (chyba tak się nazywają te czarne walce? ) przylutowałem założylem koszulkę, dolutowałem goldy do silnika i zrobiłem testy, silnik działa, stery i klapy działają regulator się grzeje ale nie mocno. silnik zimny, dzisiaj testy w locie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jestem po paru lotach wilga. konkretnie 7. masa do lotu wzrosla do 750gram za sprawa kamery ( ktora nadal kreci niewyraznie.) po tych lotach dochodze do wnioaku ze wilga lata wspaniale. ale. na smigle sf jest jakas mulowata. smiglo to apc sf 10*4,7 zastanawiam sie nad apc 9*5 standardowym co wy na to? silnik emax 2822 standard.

Opublikowano

Na tym setupie co masz wilga ma największy ciąg, czyli najszybciej będzie przyśpieszać, strome wznoszenia itp. Jeśli wstawisz np śmigło 9x6 będzie latać z większą prędkością, ale trochę dłużej zajmie jej rozpędzenie się do tej prędkości.Możesz wstawić APC 10x5, ale dużej różnicy nie będzie. Nie polecam jednak zmiany śmigła - 10x4,7SF to już są graniczne wartości prądu dla tego silnika.

Spróbowałbym ograniczyć masę. Wystarczy zdjąć parę gramów z ogona aby tym samym zdjąć kilkanaście albo i kilkadziesiąt gramów z dzioba. A lżejszy samolot to zwinniejszy samolot.

  • 3 miesiące temu...
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Po prawie rocznym leasingu na wystawie wróciła dziś moja Wilga. Ośmielam się pokazać kilka rozwiązań, które zastosowałem. Może komuś się przyda?

Na 2-gim zdjęciu niestety tylko otwór na akumulator. Akumulator 1300 mAh,3s, na którym latała, w międzyczasie został wypożyczony z innym modelem, do innych celów. Takie rozłożenie komponentów spowodowało, że Ś.C. jest tam, gdzie zaleca producent bez potrzeby dobalastowania. Model lata świetnie ! Silnik GWS 2209 ma znaczny nadmiar mocy. Wilga startuje praktycznie z 2m rozbiegu bez klap ! Te 2 dodatkowe serwa są tam zupełnie zbędne - ruchome klapy robią tylko wrażenie na widzach. Regulator ma chłodzenie a praktycznie go i tak nie widać. Zdjąłem nawet koszulkę, żeby się nie przegrzewał - ale w porywach ten napęd każe sobie 11-12A i gdyby cofnąć Ś.C. to spokojnie zrobi zawis ! W sumie - świetny, mały modelik, który może robić za trenerka a prezentuje się na niebie znacznie ambitniej !

Pozdrawiam - Jurek

post-186-0-68517800-1356129050_thumb.jpg

post-186-0-04351400-1356129072_thumb.jpg

post-186-0-41790600-1356129089_thumb.jpg

post-186-0-26025900-1356129102_thumb.jpg

post-186-0-99393600-1356129165_thumb.jpg

post-186-0-04862600-1356469659_thumb.jpg

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

pytanko, jako że spaliłem silnik (prawdopodobnie i znowu) emax 2822. (zalecany przez Marka) zastanawiam się czy nie użyć silnika, który zalega mi w pudełeczku.

Mowa tutaj o Keda A22-20L, mam do niego regler 18A, czy będzie pasować do tego silniczka? N i czy ten silniczek będzie się nadawał do tego modelu?

nie mogę nigdzie zanaleźć informacji jaki toto ma ciąg itp. No i jakie śmigiełko? 9 cali czy 10 cali?

 

pomocy

Opublikowano

Z tabelki możesz wyczytać ciąg, ampery ,prędkość czyli 3 podstawowe parametry .

Dzięki niej możesz wybrać takie śmigło takie które da ci większą prędkość lub ciąg a przy okacji wiesz jakiego poboru prądu się spodziewać (im mniej A tym dłuższy lot :) i mniejsza temperatura silnika ) .

Optymalne wydaje się być śmigło GWS HD 9x5 na którym uzyskasz około 900g ciągu przy nie całych 15A i przyzwoitej prędkości .

Twój regler wystarczy.

Opublikowano

czekaj, bo ja nie do ko,ńca rozumiem z tymi prądami, czyli, że jeśli zastosuję śmigiełko gws hd 9x5 i dam do tego regler 18A bo taki też mam to pobór brądu i tak nie dojdzie do 18A tak? czyli będzie zapas? To czemu ma służyć opis silnika, że pobiera max 30A...

 

edit: czy ja dobrze widzę, że gws hd 9x5 są 3łopatowe?

Opublikowano

Na tym śmigle uzyskujesz max obciążenia 15A i jeśli twój regulator ma nie oszukane 18A zastosuj go śmiało.

Opis silnika podaje jakim prądem można go maksymalnie katować co wcale nie znaczy że trzeba tak robić , a do tej Wilgi i tak jest aż nadto ciągu 900g

Większe śmigło nie dość że pobiera więcej amperów to jeszcze zwiększa moment odchylający .....

Wykorzystać silnik na jego krańcowych możliwościach prądowych możesz potem przy jakimś większym modelu.

Opublikowano

Super!!

Dzięki Ci. 900 gram ciągu to dla mnie idealnie, bo Wilga waży teraz 750 gram, więc będzie ładnie śmigać, i może tym razem nie spalę kolejnego silnika 0_o.

 

a powiedz mi czy oznaczenie HD odnosi się do tych "kwadratowych" GWSów? Z 3 łopatowego napewno rezygnuję, bo pamiętam, że mają gorszą sprawność.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.