obsydian1000 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Witam. Przeczesując Internet w poszukiwaniu odpowiedniej dla siebie platformy FPV stwierdziłem że absolutnie niema tam dla mnie nic. Postanowiłem zaprojektować coś co będzie dla mnie idealne Jako plastyk w zakresie form użytkowych postanowiłem że zadbam o design , samolot musi wyglądać „rasowo” niżej zdjęcia projektowanego samolotu. Dł. 165cm Szer. 295cm Wys. 58cm Pow. Skrzydeł 1,06m2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Uuu, ciężko będzie z wyważeniem gadziny :/ Musisz koniecznie wydłużyć dziób. Podaj więcej danych: cięciwa, profil. Jaką przyjmujesz wagę do lotu? Fajny kolos =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 da się bez większego nosa! nie słuchaj!! buduj buduj!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Dzięki za wsparcie Maciej. Też myślę że dłuższy dziób jest nie potrzebny , ogon będzie naprawdę lekki ,jak już wspominałem nie będzie tam też serwomechanizmów (serwomechanizmy od ogona będą w skrzydłach). Poza tym na dziobie z przodu będzie kamera GO PRO ok. 80gr. Wagę przewiduję nie większą niż 2,5kg do lotu, jak będzie inaczej to zaniosę to do śmieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Belki ogonowe w takiej postaci raczej nie dadzą rady. Są za małej średnicy , chyba że to tylko do symulacji zostały tak narysowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Wagę przewiduję nie większą niż 2,5kg do lotu, jak będzie inaczej to zaniosę to do śmieci. Mówisz o wadze samego wyposażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Jak to wyposażenia ? A co ją tam będę królika na pokład brał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbrys Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 za duży, zrób wersję o rozpiętości ok 1800 -2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Myślę że taki 3-metrowy będzie stabilniejszy i łatwiejszy w pilotażu . Poza tym będzie robił wrażenie. Oczywiście skrzydła będą odpinane, ogon również, łączniki (rurki też osobno). Co do belek ogonowych (łączników)- jest to rurka która miała być z włókna szklanego o wym. 8/6 ale takiej nie było i zamówiłem niechętnie rurkę węglową 8/4 i co? Pod względem konstrukcyjnym taka rurka zdała by egzamin (jest wystarczająco sztywna),ale jej waga 66g 1szt.sprawia że to rozwiązanie będę musiał jeszcze przemyśleć (zależy mi na niskiej wadze samolotu). Poza tym wolałbym nie używać węgla przy tej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Jak to wyposażenia ? A co ją tam będę królika na pokład brał? Wyposażenie-napęd, sterowanie itd.Nie pisałeś co chcesz tam wozić wiec nie wiem, ale skoro ma mieć 3m to pewnie kilka kilo. Jak jakimś cudem uda ci się zrobić taki model w takiej wadze który nie będzie miał wytrzymałości gazety, to będzie latać jak gazeta. Zwłaszcza przy tej konstrukcji-zastrzały, podwozie, skrzydła na wieży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Konstrukcja tego samolotu będzie oczywiście delikatniejsza niż te które najczęściej się spotyka i które do znudzenia są powielane kopiowane itp. To będzie również samolot o innych parametrach lotu i ja sobie oczywiście zdaje sprawę z tego. A nawet będę zadowolony że będzie mógł latać wiele wolniej i inaczej niż cała reszta . Ale co tam poleci w górę to pogadamy. Co do wagi wyposażenia oczywiście będzie można włożyć znacznie więcej niż w typowych platformach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Rurka cienkościenna 8/6 z rowingu węglowego to nieporozumienie. Taką rurkę da się zgnieść palcami. No chyba że myślisz o rurce z tkaniny węglowej to zmienia postać rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Zamówiłem rurkę 8/4 z włókna węglowego i sztywność ma odpowiednią ale waga do d…. 66g. Poza tym już przestałem myśleć w ogóle o jakimkolwiek węglu w tym samolocie z uwagi na to ze będzie to samolot do dalekich lotów. A dowiedziałem się że to draństwo elektryzuje się podczas lotu poprzez tarcie powietrza i może zaburzyć pracę nadajnika-odbiornika. Mam już kupione rurki aluminiowe 6/4 sztywność wystarczająca i waga nieco mniejsza 42g. Jeszcze chodzi mi jedno rozwiązanie – zamiast rurek dwa konstrukcyjne kilkuelementowe łączniki z balsy o przekroju np. elipsy. Cały ogon tj. dwa stery kierunku oraz ster wys. będą ważyły 35-45g . Kadłub o dł. 76cm wraz z łącznikiem skrzydła już skleiłem i wzmocniłem gdzieniegdzie balsą. jest również już zamontowane podwozie tylnie-waga 104g. Nie ma jeszcze zamontowanych piankowych kół (dojdzie 3 x 28g) ,mocowanie przedniego koła, (oczywiście bez chamskich, ciężkich drutów sprężynowych) no i poszycie(prawdopodobnie balsa 1mm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam Zmieniłem koncepcję połączenia ogona ze skrzydłem. Będą to rurki 6/4 i linki usztywniające i nadające fajny wygląd. Tak to będzie wyglądało Fajnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Witam Trochę podszlifowałem projekt choć jeszcze nie skończyłem. Antena GPS będzie zamontowana w górnym krążku odosobniona od głównego skupiska elektroniki. Nie będzie linek tylko włókno szklane i jeszcze drobna zmiana samych masztów gdzie włókno będzie montowane (zmiana z uwagi na urodę samolotu) Samolot będzie się nazywał SKY SAILOR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erapin Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Jak tam prace nad modelem ? Budowa rozpoczęta, czy faza projektowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam. Trochę ostatnio miałem mniej czasu z uwagi na budowę domu jednak na budowie jest już trochę spokojniej dlatego przymierzam się do realizacji projektu . mam już wykonany kadłub , muszę jeszcze przysiąść przy projekcie i dokończyć skrzydła a w zasadzie jedno bu drugie będzie takie samo . (nie ma jeszcze lotek) Nad budową skrzydła w zasadzie jeszcze się zastanawiam, zależy mi na niskiej wadze i jednocześnie na odpowiedniej sztywności (nie pancerne). Może macie jakiś dobry ciekawy przepis na super lekkie skrzydło? Mam co prawda na to swoje rozwiązanie ale może ktoś ma jakiś super turbo pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Takie proste skrzydło można na każdy sposób. Jak wybierzesz lekką balsę, to zrobisz lekkie z balsy . Jak nie masz czasu na konstrukcyjne, to zleć komuś wykonanie rdzeni ze styro tak, żeby dać pokrycie z balsy 0.8mm , rurę węglową do środka, balsowy spływ iokleić jakąś cieniutką folią, albo polakierować . Możliwości jest multum , raczej wagowo wyjdą podobnie. wszystko zależy, jakiej estetyki sobie życzysz i ile czasu chcesz poświęcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Witam. Ogólna bryła samolotu jak najbardziej ok - ale.... nie wiem czy umieszczenie anteny gps w tak odseparowanym krążku ma sens. Sprawdzona metoda z kawałkiem folii aluminiowej załatwia sprawę. Bez problemu łapiesz 10 satelit, a w locie pewnie koło 12. W razie mniej udanego lądowania i ewentualnej przewrotki na plecy ona ucierpi najbardziej i w najgorszym przypadku skończy się wyrwaniem przewodów od gps. Myślę że spokojnie mógłbyś ją umieścić w centralnej części skrzydła i ekranować folią. Ale to tylko taka sugestia. Generalnie trzymam kciuki - projekt ciekawy I oczywiście czekam na real foty z budowy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 W czym to projektujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi