Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przeczesując Internet w poszukiwaniu odpowiedniej dla siebie platformy FPV stwierdziłem że absolutnie niema tam dla mnie nic.

 

Postanowiłem zaprojektować coś co będzie dla mnie idealne

 

Jako plastyk w zakresie form użytkowych postanowiłem że zadbam o design , samolot musi wyglądać „rasowo”

 

niżej zdjęcia projektowanego samolotu.

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

 

Dł. 165cm

 

Szer. 295cm

 

Wys. 58cm

 

Pow. Skrzydeł 1,06m2

 

 

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Opublikowano

Uuu, ciężko będzie z wyważeniem gadziny :/ Musisz koniecznie wydłużyć dziób. Podaj więcej danych: cięciwa, profil. Jaką przyjmujesz wagę do lotu? Fajny kolos =)

Opublikowano

Dzięki za wsparcie Maciej.

 

Też myślę że dłuższy dziób jest nie potrzebny , ogon będzie naprawdę lekki ,jak już wspominałem nie będzie tam też serwomechanizmów (serwomechanizmy od ogona będą w skrzydłach).

 

Poza tym na dziobie z przodu będzie kamera GO PRO ok. 80gr.

 

Wagę przewiduję nie większą niż 2,5kg do lotu, jak będzie inaczej to zaniosę to do śmieci.

Opublikowano

Belki ogonowe w takiej postaci raczej nie dadzą rady. Są za małej średnicy , chyba że to tylko do symulacji zostały tak narysowane.

Opublikowano

Myślę że taki 3-metrowy będzie stabilniejszy i łatwiejszy w pilotażu .

 

Poza tym będzie robił wrażenie.

 

Oczywiście skrzydła będą odpinane, ogon również, łączniki (rurki też osobno).

 

Co do belek ogonowych (łączników)- jest to rurka która miała być z włókna szklanego o wym. 8/6 ale takiej nie było i zamówiłem niechętnie rurkę węglową 8/4 i co? Pod względem konstrukcyjnym taka rurka zdała by egzamin (jest wystarczająco sztywna),ale jej waga 66g 1szt.sprawia że to rozwiązanie będę musiał jeszcze przemyśleć (zależy mi na niskiej wadze samolotu).

 

Poza tym wolałbym nie używać węgla przy tej konstrukcji.

Opublikowano

Jak to wyposażenia ?

A co ją tam będę królika na pokład brał?

 

Wyposażenie-napęd, sterowanie itd.

Nie pisałeś co chcesz tam wozić wiec nie wiem, ale skoro ma mieć 3m to pewnie kilka kilo.

 

Jak jakimś cudem uda ci się zrobić taki model w takiej wadze który nie będzie miał wytrzymałości gazety, to będzie latać jak gazeta. Zwłaszcza przy tej konstrukcji-zastrzały, podwozie, skrzydła na wieży.

Opublikowano

Konstrukcja tego samolotu będzie oczywiście delikatniejsza niż te które najczęściej się spotyka i które do znudzenia są powielane kopiowane itp.

To będzie również samolot o innych parametrach lotu i ja sobie oczywiście zdaje sprawę z tego. A nawet będę zadowolony że będzie mógł latać wiele wolniej i inaczej niż cała reszta .

Ale co tam poleci w górę to pogadamy.

Co do wagi wyposażenia oczywiście będzie można włożyć znacznie więcej niż w typowych platformach.

Opublikowano

Rurka cienkościenna 8/6 z rowingu węglowego to nieporozumienie. Taką rurkę da się zgnieść palcami. No chyba że myślisz o rurce z tkaniny węglowej to zmienia postać rzeczy.

Opublikowano

Zamówiłem rurkę 8/4 z włókna węglowego i sztywność ma odpowiednią ale waga do d…. 66g.

 

Poza tym już przestałem myśleć w ogóle o jakimkolwiek węglu w tym samolocie z uwagi na to ze będzie to samolot do dalekich lotów. A dowiedziałem się że to draństwo elektryzuje się podczas lotu poprzez tarcie powietrza i może zaburzyć pracę nadajnika-odbiornika.

 

Mam już kupione rurki aluminiowe 6/4 sztywność wystarczająca i waga nieco mniejsza 42g.

 

Jeszcze chodzi mi jedno rozwiązanie – zamiast rurek dwa konstrukcyjne kilkuelementowe łączniki z balsy o przekroju np. elipsy.

 

Cały ogon tj. dwa stery kierunku oraz ster wys. będą ważyły 35-45g .

 

 

Kadłub o dł. 76cm wraz z łącznikiem skrzydła już skleiłem i wzmocniłem gdzieniegdzie balsą. jest również już zamontowane podwozie tylnie-waga 104g. Nie ma jeszcze zamontowanych piankowych kół (dojdzie 3 x 28g) ,mocowanie przedniego koła, (oczywiście bez chamskich, ciężkich drutów sprężynowych) no i poszycie(prawdopodobnie balsa 1mm).

Opublikowano

Witam

 

Zmieniłem koncepcję połączenia ogona ze skrzydłem.

 

Będą to rurki 6/4 i linki usztywniające i nadające fajny wygląd.

 

Tak to będzie wyglądało

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Fajnie?

Opublikowano

Witam

 

Trochę podszlifowałem projekt choć jeszcze nie skończyłem.

 

Antena GPS będzie zamontowana w górnym krążku odosobniona od głównego skupiska elektroniki.

 

Nie będzie linek tylko włókno szklane i jeszcze drobna zmiana samych masztów gdzie włókno będzie montowane (zmiana z uwagi na urodę samolotu)

 

Samolot będzie się nazywał SKY SAILOR.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Trochę ostatnio miałem mniej czasu z uwagi na budowę domu jednak na budowie jest już trochę spokojniej dlatego przymierzam się do realizacji projektu . mam już wykonany kadłub , muszę jeszcze przysiąść przy projekcie i dokończyć skrzydła a w zasadzie jedno bu drugie będzie takie samo :) . (nie

ma jeszcze lotek)

 

Nad budową skrzydła w zasadzie jeszcze się zastanawiam, zależy mi na niskiej wadze i jednocześnie na odpowiedniej sztywności (nie pancerne).

 

Może macie jakiś dobry ciekawy przepis na super lekkie skrzydło?

 

Mam co prawda na to swoje rozwiązanie ale może ktoś ma jakiś super turbo pomysł.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Takie proste skrzydło można na każdy sposób. Jak wybierzesz lekką balsę, to zrobisz lekkie z balsy :P . Jak nie masz czasu na konstrukcyjne, to zleć komuś wykonanie rdzeni ze styro tak, żeby dać pokrycie z balsy 0.8mm , rurę węglową do środka, balsowy spływ iokleić jakąś cieniutką folią, albo polakierować . Możliwości jest multum , raczej wagowo wyjdą podobnie. wszystko zależy, jakiej estetyki sobie życzysz i ile czasu chcesz poświęcić.

Opublikowano

Witam.

Ogólna bryła samolotu jak najbardziej ok - ale....

nie wiem czy umieszczenie anteny gps w tak odseparowanym krążku ma sens. Sprawdzona metoda z kawałkiem folii aluminiowej załatwia sprawę.

Bez problemu łapiesz 10 satelit, a w locie pewnie koło 12. W razie mniej udanego lądowania i ewentualnej przewrotki na plecy ona ucierpi najbardziej i w najgorszym przypadku skończy się wyrwaniem przewodów od gps. Myślę że spokojnie mógłbyś ją umieścić w centralnej części skrzydła i ekranować folią.

Ale to tylko taka sugestia.

Generalnie trzymam kciuki - projekt ciekawy

I oczywiście czekam na real foty z budowy.

Pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.