Jump to content
Sign in to follow this  
staszczyk

Hammer od Blejzyka- kilka pytań

Recommended Posts

Witam,po dłuższej przerwie.

 

Niestety czasem tak bywa, że trzeba przystopować na dłuższą chwilę, ale do rzeczy- od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupna Hammera, jednakże im bliżej podjęcia finalnej decyzji, tym więcej pytań pojawia się na horyzoncie.

 

Po pierwsze będzie to wersja moto, żeby całkowicie uniezależnić się od holu ew. wyciągarki. Tutaj pojawia się pytanie odnośnie napędu. Otrzymałem informację od producenta, że pusty, złożony i przygotowany do zainstalowania elektroniki model waży zdecydowanie nie więcej niż 860g. Myślałem o RAY C3536/06 + regiel 40A + pakiet ok 2000-2300mAh 3s. W opisie jest podana informacja, że da sobie radę z 1.5kg modelem. Myślę, że powinienem się wyrobić poniżej tej masy, alo no właśnie... Zastanawia mnie to, jak taki zestaw by funkcjonował. Druga strona medalu, że tyle waży 'nowy' model. Nie da się przecież uniknąć mniejszych czy większych napraw w trakcie użytkowania modelu, co za tym idzie wzrostu masy wraz ze wzrostem wieku modelu. Druga opcja to RAY 3542 (modele do 2kg) i tu można już być spokojnym o masę, ale... czy to gra warta świeczki? Zdecydowanie robienie zawisu na silniku nie jest moim celem. No i oczywiście za opcją nr 2 idą większe koszty zakupu, większa (znacząco?) prądożerność i większa masa.

 

Po drugie i chyba najważniejsze. Jak długą miałem przerwę niech świadczy fakt, że latam na Hitec-u Laser 6. Lubię ją pomimo wieku, a na przesiadkę na coś nowszego funduszy brak. Wiążą się z tym niestety problemy 'logistyczne'. Brak mixerów (jest jeden- do V ale osobiście jestem zwolennikiem usterzenia klasycznego i takie też będzie w tym modelu) Większy problem to brak butterfly-a. Orientuje się ktoś, czy" da się coś z tym zrobić"? Myślałem o klapach na kanale on/off jednakże sam nie jestem przekonany co do słuszności takiego rozwiązania. Lotki i ew. klapy oczywiście jedynie przy pomocy kabla Y.

 

Po trzecie myślałem o użyciu serw Tower Pro MG90. Miał ktoś już może styczność z tymi serwami, użytkował je w modelu? Dane producenta wyglądają bardzo zachęcająco, ale to wciąż pozostaje Tower Pro. Inne (wcześniejsze) produkty tej firmy nie wzbudzały mojego zaufania i zastosowanie znajdowały jedynie w prostych, małych i tanich modelach, czyli kompletnym przeciwieństwie do Hammera. Może jednak nastąpił postęp i jest to pozycja godna rozważenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

wiesz kiedyś mi ktoś powiedział , że jak się kupuje model za konkretne pieniądze to i trzeba kupić dobre wyposażenie i to jest prawda, to nie są pianki z EPP, ja do modelu Elektra Pro z Top Model ( rozpiętośc 2,60 m ) http://www.nastik.pl...arf-p-1015.html , kupiłem następujące wyposażenie :

1. 5 szt. serw Hitec HS 82 MG

2. 1 szt. serwo HS 65 MG na SW

2.2. 5 szt. orczyów z Al na SK , lotki i klapy

3. Regulator JETI 70A opto + SBEC 5A Turingy, http://www.perfectho...ale.html?id=245

4. Pakiet Li -pol 3S/ 45C/ 2650mAh

5. Łopaki Aeronaut 13x6.5

7. Kołpak Al Turbo

8. Dla mnie w tej chwili to minimum( bo to co mam ) : Silnik EMAX wiekości 2826/05, tj. fi 36 x 48 mm / 165 gram /860 kV.

W przyszłości to MVVS 960kV.http://www.nastik.pl...960-p-3349.html

Waga do lotu : 2150 gram.

 

Aparatura , istotną sprawą są niżej wymienione mixowania:

a. klapy ze sterem wysokości , klapy do dołu to ster wysokości do dołu , aby model nie zadzierał nosem do góry.

b. lotki ze sterem kierunku , tj.ster podąża za lotką która powoduje pochylanie się skrzydła, model nie zostawia ogona , ładnie leci po łuku .

c. klapy do dołu a lotki do góry, ten mix dobry przy samym przyziemnieniu zatrzymuje model .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... chyba delikatnie się nie zrozumieliśmy, ale to ja po prostu niejasno się określiłem. To absolutnie nie ma być model zawodniczy. Ma służyć do rekreacyjnego latania, wożenia się po niebie, jakaś termika, czasem zbocze. Ogólnie rzecz biorąc ma sprawiać przyjemność z latania. Zero stresu:) Wyposażenie, które podałeś zapewne byłoby świetne, aczkolwiek... trzeba mierzyć siły na zamiary. Co do serw, po prostu przeczytałem kilka przychylnych opinii na ich temat i pytam z ciekawości. Kto pyta nie błądzi:) a czasem nie przepłaca;) Oczywiście jeśli już, to znajdą zastosowanie w lotkach ew. klapach. Na kierunek i głębokość 'pójdą' zapewne HS 82MG No i mix lotek z kierunkiem powinien się znaleźć, ale to już koniec technologicznych możliwości:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarł do mnie Hammer Blejzyka. Planowałem założyć silnik Pulso x2826/10. Jednak kadłub jest na tyle wąski, że przy dokręcaniu silnika jego kable dociskają rotor. Sprawdził by się tutaj silnik z wyprowadzeniem kabli z tyłu. Co polecacie pod 3S ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na serię Turnigy Propdrive z Hk. Może któryś będzie pasował, a nigdy mnie nie zawiodły. Ośkę zawsze się da przełożyć przód - tył...

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.