Henryk Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam Nie żeby się czepiac odpowiadam: Napisałem w jakiej masie można ten model wykonać.Bez bicia przyznaję że nie dopisałem masy kleju,konkretnie żywicy na przyklejenie wręgi głównej z szufladą łącznika ,półwręgi, półki pod serwa,zamka kabiny, pólki podwozia,haka holowniczego.Pewnie 50g żywicy na wszystko starczy Próbowałem zważyć snapy na końcach bowdenów ale mam tylko dwa nowe i waga o dokładności 2g nic nie wykazała. Zaczep holowniczy jak i podwozie było liczone z popychaczami, sam zaczep waży 6 g -zdjęcie Masę bowdenów podałem.Nie podałem natomiast sprężyny łączącej skrzydła co niniejszm czynię -7g Dwie śruby polamidowe łączące statecznk wysokości z kadłubem były ważne z statecznikiem. Kadłuby dla siebie maluję w formie farbą akrylową samochodową dwuskładnikową Kadłub surowy to kadłub bez wyposarzenia ale z gotową powierzchnią zewnętrzną. Skrzydła są lakierowane jak kadłub.Kabina kompletna wygląda tak jak na zdjęciu. Mój Jantar w wersji szybowcowej ma 13 lat i jest po "przejściach",latałem nim w górach w Tegoborzu i Jeżowie Sudeckim i na kilku innych zboczach oprócz tego wisiał dwa tygodnie na olbrzymiej topoli aż uprosiłem strażaków i go zdjeli.Obecnie bez balastu waży 3280 g Pozdrawiam Henryk http://imageshack.us/photo/my-images/201/obraz027kq.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/210/obraz031bu.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Dziękuję, o taką informację mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Heja I jak tam budowa ? Też przymierzam się do tego modelu w wersji elektroszybowca. Czy to dobry wybór na termikę ? Ja znalazłem własnie kadłub Jantara pewnie w tym samym sklepie co Ty. Jak z jakością wykonania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Cześć, Mam wycięte rdzenie i wszystkie materiały do budowy. Czekam teraz na wony czas. Kadłub ma kilka zaszpachlowanych wgłębień. Widać, że tkanina nie przylegała do formy w tych miejscach. Spasowanie połówek też wymaga szlifowania i szpachli. Ale są to kosmetyczne poprawki. Ogólnie kadłub jest wart tej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sroka Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Witaj Wojtek ,,czytalem ze juz jestes w dobrym kierunku z budowa jantarka , napisz mi ,czy sam wycinales rdzenie skrzydel czy miale kogos kto tobie to wykonal i jakie ceny wchodza w rachube co do tego ciecia . Przyjemnego dnia ,,,,,, Mirek J, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Cześć, Rdzenie wycinałem w jednym ze sklepów internetowych - szczegóły na PW. Koszt około 65zł za całość (wycięcie rdzeni skrzydeł i statecznika poziomego+materiał+wysyłka). Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Wojt1125, sprawdź czy te wycinanki, które dostałeś odpowiadają temu co zamówiłeś. Wydrukuj profile i porównaj. Z góry i z dołu różnica pomiedzy obrysem profiu a styropianowym / styrodurowym rdzeniem powinna być dokładnie taka jak założyłeś i idelanie jednakowa na całej długości obrysu. Cała dyskusja o profilach ma sensTYLKO przy 100% poprawności wycięcia rdzeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Renart, wycinanki sprawdzę, sam jestem ciekaw jak z dokładnością odwzorowania profilu. Wszystkie wymiary (długości paneli, cięciwy, wycięcie na dźwigar) się zgadzają, także jestem dobrej myśli jeśli chodzi o jakość cięcia. W temacie budowy coś drgnęło Zacząłem tradycyjnie od usterzenia, poniżej efekty dwóch wieczorów dłubania. Górny klocek balsy będzie jeszcze zeszlifowany do kątem żeby umożliwić ruch sterowi wysokości. Ale to dopiero po skończeniu i zamocowaniu steru wysokości. Natarcie oczywiście zaokrąglę. Statecznik poziomy i wzmocnienia pod śruby mocujące z twardej balsy: Posklejałem też deski balsy 1,5mm na oklejenie rdzenia. Rdzeń będę oklejał żywicą z aerosilem i dodam paski tkaniny na spływie. Na razie tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Czy mi się zdaje czy mam de ja vue? Już wczoraj widziałem ten post tyle, że wówczas pokazywały się fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dzisiaj rano edytowałem post, chciałem dopisać jedno słowo, i fotki zniknęły Nie mam pojęcia dlaczego. Myślałem, że usunięcie starego posta i wstawienie nowego coś pomoże, stąd dzisiejsza data dodania. Co jest nie tak w: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Może imageshack ma jakiś problem. Poczekajmy do jutra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Z tych zdjęć chyba nic nie będzie. Przerzucenie na Picasa nic nie dało. Jeśli ktoś chce obejrzeć zdjęcia, konieczne jest skopiowanie adresu do przeglądarki. Statecznik poziomy świeżo wyjęty z negatywów: Posklejane rdzenie i negatywy płata: Czy taki układ desek będzie OK (słoje równolegle do natarcia i spływu)? Oczywiście na środku będzie jeszcze klin łączący oba pasy balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 https Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Cześć! Ciąg dalszy prac nad statecznikiem. Dokleiłem i oszlifowałem krawędź natarcia i końcówki z twardej balsy. Listwy od steru wysokości kleją się w odpowiednio zmodyfikowanym negatywie, żeby nic się nie pokrzywiło. Deski balsy posklejane do kupy. Teraz muszę wyszlifować całe pokrycie i zalaminować cienką tkaniną połączenia desek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Ładna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Dlaczego taki mały kikut balsy dajesz przy kadłubie, a nie na końcu skrzydła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Dlaczego uważasz że na końcu skrzydła byłoby lepiej?? U nasady będzie solidne żebro przykadłubowe, skrzydło jest w tym miejscu solidniejsze niż na końcówce i mniej podatne na uszkodzenia. Jak mówiłem połączenia będą zalaminowane z jednej strony, a z drugiej cała powierzchnia będzie pokryta laminatem. Myślę, że połączenia nie będą wtedy słabsze od balsy. Ale może się mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Chyba nie doczekam się uzasadnienia. Trudno. Statecznik jest prawie gotowy do oklejenia. Prawie, bo muszę jeszcze zaokrąglić rogi na natarciu (tak jak miał oryginał) i powiercić otwory na śruby mocujące. Przyciąłem wypełnienie międzydźwigarowe z balsy 10mm. Metoda standardowa - podłożyłem dwa płaskowniki węglowe w rowek pod dźwigar, potem wsuwałem deskę balsy i przycinałem nad rdzeniem z 1-2mm nadmiarem. 14 takich deseczek skleiłem później razem przy równej listwie. Teraz klei się do tego dolny płaskownik węglowy (żywica+aerosil). Po wyschnięciu włożę ten element spowrotem do szpary w rdzeniu, podkładając pod niego górny płaskownik, i dokładnie doszlifuję balsę, żeby jak najlepiej spasować dźwigar z rdzeniem. Niestety każda nierówność jest widoczna po oklejeniu skrzydła balsą/fornirem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Będziesz owijał dźwigar szkłem lub nicią kevlarową? Jeżeli tak to uwzględnij to przy szlifowaniu balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Tak, dźwigar będzie owinięty tkaniną szklaną, a płaskownik węglowy podkleję paskiem (paskami) taśmy papierowej przy szlifowaniu wypełnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi