CREO Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Taki sam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Tak Aha i mam pytanie. Ile mniejwięcej potrzeba foli termokurczliwej na pokrycie skrzydeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin82at Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 A to moj mikrus 900mm Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CREO Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Kolego Ramzex - nie powiem Ci ile dokładnie tej folii bo ja dostałem ją na spółkę z kolegą na 2 modele. Ty potrzebujesz na same skrzydła więc wg moich obliczeń potrzebujesz około 0,5 m2 na przednie i około 0,2 na tył - z drobnym zapasem. Kup sobie 1 m2 i to Ci powinno wystarczyć a to co Ci zostanie, będziesz miał na ewentualne poprawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 @up dzięki za odpowiedź. Model dotarł właśnie przedchwilą. A więc zaczynam składanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CREO Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 no to powodzenia... Jak będziesz miał pytania to pisz na GG-7221474 - może w czymś pomogę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam po krótkiej przerwie - w końcu znalazłem nieco czasu aby dokończyć ten modelik W trakcie sklejania kadłuba dokonałem drobnego usprawnienia tak aby móc oszlifować go na bardziej miły oku kształt . Dzięki temu nie wygląda on jak troche toporna skrzynka lecz rasowy mały szybowczyk Po tych zabiegach nadszedł czas na oklejanie - efekty można pooglądać poniżej .... Masa oklejonego modelu bez wyposażenia w wersji maxi to 262 gr. - nie wiem czy to dużo czy nie - zobaczymy w praktyce . Do pełni szczęścia - czyli oblotu pozostało mi przerobienie niezbyt przemyślanych pokrywek na serwa ( brak miejsca na uchwyty - a przyklejać serwa nie chcę ) oraz ich montaż. Mam nadzieję że już w najbliższą niedzielę dane mi będzie oblatać tem modelik Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Do pełni szczęścia - czyli oblotu pozostało mi przerobienie niezbyt przemyślanych pokrywek na serwa ( brak miejsca na uchwyty - a przyklejać serwa nie chcę ) oraz ich montaż. Witam. Żeby nie przyklejać serwa bezpośrednio do klapki , serwo należy owinąć taśmą papierową lub włożyć w koszulkę termokurczliwą i dopiero przykleić do klapki, a z boków zablokować kawałkami listewki balsowej. Klapkę przykręca się na cztery wkręty - nie widzę w tym nic nieprzemyślanego, sam to zastosowałem i zdało w pełni egzamin. Jest to rozwiązanie bardzo proste i skuteczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Witam Znam to rozwiązanie ale jak wspomniałem wcześniej ,nie chcę przyklejać serwa w żaden sposób . W przypadku oryginalnych klapek wystarczyło by przesunąć serwo nieco wyżej a jeżeli jeszcze dodatkowo ułożyć by słoje wzdłuż a nie w poprzek w/w klapki to byłby już pełen wypas Oczywiście o umieszczeniu otworów na skraju klapki oraz jej mniejszym rozmiarze (wysokości) w stosunku do wklejonych poprzeczek już nie bedę wspominał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 . W przypadku oryginalnych klapek wystarczyło by przesunąć serwo nieco wyżej a jeżeli jeszcze dodatkowo ułożyć by słoje wzdłuż a nie w poprzek w/w klapki to byłby już pełen wypas Witam. Jeśli serwo ( HXT 900 ) przesunie Pan niżej, niż Ja to zrobiłem , to serwo nie zmieści się na wysokość żebra i nie zamknie Pan klapki. W związku z tym musiałem tak umiejscowić serwo jak jest , żeby klapkę przykręcić .Otwory mimo że są na skraju klapki niczemu nie przeszkadzają - są w osi poprzeczek mocujących klapkę.. Słoje klapki są specjalnie ułożone w poprzek , gdyż inaczej klapka nie wygnie się zgodnie z obrysem skrzydła , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Ja zastosowałem HXT 500 - w zupełności powinny wystarczyć - na jakim obrysie klapka się nie wygnie ? -profilu tego skrzydła ? Właśnie dokręciłem klapki ze sklejki 1,5 mm i słojami wzdłuż bez najmniejszego problemu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Model już gotowy do oblotu - niestety opady śniegu pokrzyżowały mi plany ... Waga Mikrusa bez pakietu to 435 gr - w tym centropłat 62 gr. Sporo wyszło , mam nieco ciężki silnik - inrunner klasy 400 oraz sporo za duży regulator (tu nastąpi zmiana na mniejszy i lżejszy ) . Ciekawe jak poleci ten zgrabny szybolek , już się nie mogę doczekać !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Przy okazji wrzucę fotkę rozwiązania jakie zastosowałem jako nakrętkę mocowania SK i SW - może ktoś wykorzysta... Pozdrawiam Pe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam.Przedstawiam Mikrusa RC w wersji o rozpiętości 1320 mm - 1380mm - w zależności jakie końcówki skrzydeł się doklei.Model wygląda tak:Nowa wersja modelu zawiera trochę zmian konstrukcyjnych : dodałem obustronny keson skrzydła z balsy 1,5mm, lotki są z pełnej listwy spływowej 6 x 30mm.W kadłubie dodałem trójkątne podłużnice balsowe 10 x 10mm , umożliwia to zaokrąglenie kadłuba na krawędziach a jednocześnie konstrukcja robi sie bardzo sztywna , wytrzymała i lekka .Usterzenie wykonałem jako kratownicowe z balsy 4mm.Waga modelu gotowego do oklejenia z silnikiem AXI , śmigłem i kołpakiem wynosi 317g.Docelowo będzie kołpak o średnicy 40mm ze śmigłem składanym CAM PROP 9 x 5''Do kadłuba wejdzie bez najmniejszego problemu, każdy silnik o średnicy zewnętrznej 28mm, jest dużo miejsca na kable wychodzące z silnika.Pakiet przewidziany do zasilania to LiPol 3cele o pojemności 1000mAh , zmieszczą się też pakiety większe od 1000 - -2200mAh.Myślę , że optymalnie najlepszy byłby pakiet w granicach 1500 - 1800mAh.Jeśli będą jakieś pytania to chętnie odpowiem.Dokładny opis tej wersji modelu jest tutaj:http://mirekgal.pl/portfolio-posts/mikrus-rc/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 WItam ponownie W dniu dzisiejszym udało mi się w końcu oblatać mikrusa . Mimo braku sprzyjających warunków postanowiłem wybrać się z kolegami na lotnisko w Strońsku Modelik był oblatywany na skrzydłach po moich modyfikacjach oraz dodatkowo, ze skrzydełkiem od Zuni 1,2m . Latałem na silniku Inrunner 400 +regulator 20A+pakiet 3c 1300 . Mimo iż silnik nie jest mega generatorem mocy - modelik całkiem żwawo sobie poczyniał . Okazało się iż bardzo dobrze reaguje na lotki oraz SW. Na mniejszych skrzydłach model był wyraźniej szybszy choć oczywiście należało się tego spodziewać . Na oryginalnych skrzydełkach+centropłat model leci dostojnie a przy okazji mocno cieszy oko Jestem szalenie ciekaw jak sprawi się latem w termice i na zboczu - niestety okaże się to nie za szybko .... Podsumowując , jestem bardzo zadowolony z tego szybolka , jest poręczny w transporcie , fajnie lata i jeszcze fajniej wygląda - latem ,mam nadzieję dokładniej sprawdzić jego właściwości lotne . Mam zamiar również dorobić stosowny łącznik i wypróbować modelik z oryginalną rozpiętością skrzydeł. .Krótka fotorelacja i filmik z oblotu http://www.youtube.com/watch?v=0YI460SDdHA http://www.youtube.com/watch?v=hXHChKrymdQ Przy okazji - może któryś z kolegów wytłumaczy jakie są widoczne objawy zastosowania w modelu skrzydeł o zbyt dużej rozpiętości ? Pozdrawiam Pe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Może być mniej stateczny w osi poprzecznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 cześć - opisana niestateczność powinna objawiać się np. pompowaniem ? a może w jakiś inny sposób ? Dodatkowy film - lądowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Przyjrzałem się właśnie nowemu mikrusowi , zgrabna robota choć przyznam szczerze iż cały urok tego modelu właśnie tkwił w pięknych skrzydełkach (bynajmniej dla mnie) Zastanawiam się czy tak mocna konstrukcja jest w ogóle potrzebna w elektroszybowcu - weźmy na ten przykład modele z TM - dużo większe i cięższe ... Zauważyłem również zmienioną konstrukcję usterzenia - to dobry krok . Mimo ciężkiego silnika miałem drobne kłopoty z wyważeniem modelu ale cięższy pakiet załatwił sprawę . Ostatnio znalazłem przykład wyażurowania ogonowej części kadłuba - może nieco ekstremalny ale może również w pełni wystarczający ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Jestem zielony co do oklejania folią więc proszę o rade. Z jakiego sklepu i ile kupić folli na oklejenie modelu? Mam w zasadzie już gotowy model do oklejania tylko nie wiem co z tą folią. Boje się też o przyklejanie,bo nie mam żelazka modelarskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Po pierwsze, żelazko modelarskie to podstawa. Ja ostatnio oklejam folia made in China i uważam że jest znakomita za swoją cenę. Trochę więcej kleju jak by miała to była by już cudna, ale nie można mieć wszystkiego. Używałem też Oracover. Na szczęście nie udało mi się jeszcze trafić na folię po zmaganiu z którą stwierdził bym że dno. Każda folia wymaga wprawy. Temperatury nastawów są podobne. minimalne różnice trzeba wybadać samemu. Inaczej też się mają temperatury jeśli używamy skarpety na żelazku (czyt. nakładki bawełnianej). Trzeba wtedy troszkę ją podkręcić na potencjometrze. Ale jak juz nabierzesz wprawy to będziesz jechał na dwóch ustawieniach. U mnie jest to 130 i 155. Pierwsza temperatura ze skarpeta przeważnie stosowana, druga również z jak i bez przy naprężaniu. Poszukaj sobie filmiku na you tube. Kiedyś widziałem tam bardzo fajny filmik pokazowy jak się zmierzyć z tematem. Na pewno za pierwszym razem nie będziesz zachwycony rezultatem, ale 2-3 raz pomoże Ci już zrozumieć jak chwycić byka za rogi. A żelazko przyda się na pewno. Ja używam ze stopką profi. Jest dla mnie uniwersalne. Z biegiem czasu stwierdzisz też, że przyda Ci się żelazko precyzyjne, oraz nagrzewnica do folii Ale tak to jest z tą "chorobą psychiczną", że z czasem te tysiące na hobby wydaje się jak by lżej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi