Skocz do zawartości

Beta 1400 - modyfikacje


latacz_86

Rekomendowane odpowiedzi

latacz_86

 

Czytaj dokładnie... Czy z moich wypowiedzi wynika, że to mój pierwszy model ? Nie, nie jest to mó pierwszy model i nie mam regulatora 20A bo nie kupiłem RTF tylko KIT. Latam modelami już 2 lata -.-

I powiedziałem też, że śmigło 6x4 nie mieści się w mojej becie. (v2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Po zimowej przerwie czas zabrać sie za latanie. Stąd moje pytanie:

 

Mogłby mi ktoś kto ma bete 1400 v2 powiedzieć jak to jest z zamontowaniem skrzydeł ? Kupiłem niedawno używaną bete i mam niby śrubki, ale kręce i kręce i tak jak by nie było gwintu. Może brakuje jakiś nakrętek ? Ja mam tylko takie długie cienkie dwie śruby, nic po za tym.

 

Proszę o jak najszybszą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wrzuć zdjęcie tego mocowania ? Sam mam pioneera 1400 czyli jeden z klonów tego modelu. Kilka z nich już widziałem i nie kojarzę śrub mocujących. Może to czyjś patent na zamocowanie skrzydeł. Magnesy neodymowe spełniają swoją rolę w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też bixlera a to identyczny klon jak pionier. Beta v2 natomiast to druga wersja bixlera jak i pionnera. Jest trochę inna. Nie ma mnie teraz w domu ale jak wrócę to wrzucę zdjęcie. Ma ktoś betę v2? Proszę o wypowiedzenie się takowej osoby ;)

 

 

@EDIT

 

Problem rozwiązany było trochę zabawy, ale skrzydła się trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy ktoś odpowie na takie pytanie. To tak jakbyś zapytał " ile obrotów kierownicą mam zrobić jak skręcam na skrzyżowaniu w lewo". :)

Niedawno zaczynałem z tym samym modelem więc postaram się pomóc.

 

1. Wszystkie trymery na aparaturze ustawiasz na 0 czy "neutrum" czy tam w pozycji centralnej.

2. Tak samo sub trim w menu aparatury wszystko na 0 i podobnie ma być w Dual Rate

3. Regulujesz mechanicznie popychacze tak, żeby lotki oraz ster wysokości i kierunku były "na oko" dobrze do prostego szybowania. Model nie powinien ani

zadzierać nosa ani za mocno schodzić w dół. Ma spokojnie lecieć prosto.

4. Teraz korygujesz w czasie lotu ustawienia trymerów tak by model leciał prosto i spokojnie "nie pompując".

 

Daul rate - ja testowałem po kilka razy, zasada jest taka, że normalnie latasz na mniejszych wychyleniach a jak jesteś już pewny i chcesz poszaleć przełączasz się na większe zakresy wychyleń. Przydaje się też przy lądowaniach lub lataniu na małej prędkości, stery i lotki nie są tak skuteczne przy małej prędkości wiec potrzebujesz większego wychylenia. Musisz się z tym pobawić i poeksperymentować.

 

Może ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi jeżeli napisałem coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w końcu z tym śmigłem. Zrobiłem dwa loty na śmigle stockowym i mam go dosyć. W domu posiadam śmigło 6x4 APC od bixlera i jest sporo za duże do betki v2.

Czy zmieniał już ktoś śmigło i może powiedzieć jak modelik sie zachowuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem ale nie powiem Ci jak się zachowuje bo nie mam porównania do fabrycznego, nawet go nie zakładałem bo sprawiało wrażenie bardzo słabego....

Wrzuciłem takie: http://abcrc.pl/p/75...-akcesoria.html

Dlatego nie wiem dlaczego myślisz, że 6" cali jest za duże.

 

W moim temacie o pioneerze masz kilka filmów z lotów właśnie na takim śmigiełku włącznie ze startami ze śniegu. Ostatnio nawet z trawy bez problemu szła do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowie się ktoś kto ma BETE 1400 w drugiej wersji ? Z serwami w kadłubie ? Mam to śmigło stockowe 5 calów i brakuje jakieś 0,5-1cm od niego do kadłuba, dlatego nie wiem czego wszyscy piszą żeby kupić śmigło 6x5,5 skoro jest 3cm dłuższe od stockowego.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja akurat mam świeżo oblatanego Pioneer`ka. Latam na śmigle z kompletu czyli tym 5x4. Za radą kolegów kupiłem co prawda APC 6x4, ale tak oglądałem i przyznam, że to APC jakieś takie zryte, na moje mało wyrobione oko, to z kompletu jest takie jakieś porządniejsze. W tym APC jest masa nadlewów, trzeba by to obrabiać, szlifować potem pewnie wyważać.

Zaliczyłem już kilka lotów na tym śmigle z kompletu i wg mnie nie ma sensu wymieniać na inne. Model lata nawet za szybko jak na moje umiejętności. Startuje na 1/2 gazu i ładnie się wspina w górę. Do latania po kole wystarczy mi 1/3 mocy. Full gaz daję tylko jak robię pętelkę i to tylko w czasie szybkiego wspinania.

Kilka osób pytało w tym wątku o czas latania. Ja kupiłem pakiety 3s 1300mAh. Ktoś wspominał, że na takim pakiecie polatał ok. 8 minut. Zrobiłem szybki test. Podczas ostatniego lotu ustawiłem w aparaturze timer na 6 min. kiedy zapikał polatałem jeszcze może 30 sec i wylądowałem. Zapakowałem pakiet do ładowarki, naładowałem do pełna i wyszło na to, że te 6 minut z kawałkiem zużyło 428 mAh. Pakiet ma 1300mAh, czyli na takim pakiecie przy moim sposobie latania można spokojnie latać 13-14 minut i będzie mały zapas na lądowanie. Ja dopiero zaczynam loty i macham serwami na prawo i lewo, silnik mam cały czas włączony na ok 1/3 mocy. Jeśli ktoś ma opanowane szybowanie i płynne latanie to na takim pakiecie polata spokojnie ze 20 minut, ale to oczywiście zależy też od samego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, koledzy jaki silnik polecacie do Betki ? Kupiłem zestaw KIT jako zestaw naprawczy do mojej betki którą kupiłem jako zestaw ARTF.

Na silniku nie ma żadnych napisów a chciałby go wymienić na nowy ... może trochę mocniejszy ?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Wprawdzie zadałem już pytanie na ABC-RC.pl, ale chciałbym poznać również Wasze propozycję wariantów kompletowania pierwszego zestawu do nauki latania+ B) Oczywiście jak wszystko kupuję o oczko do przodu, żeby za szybko nie zmieniać ;-)

 

Wybór padł na Easy Star II Multiplex lub Beta 1400 w wersji ARF. Nie jestem do końca świadomy jak duża w jakości wykonania jest między tymi modelami różnica i cze warto dopłacać do Multiplexa.

 

Bardzo podobały mi się loty Twin Stara firmy Multiplex, ale nie wiem, czy to nie za bardzo zaawansowany model na początek ;-)

 

Wstępnie wybrałem:

 

- tuning 9X;

- odbiornik - nie potrafię dobrać;

- regulator 40A (jeżeli wystarczający będzie 30A to może być);

- 3x pakiet ZIPPY 2200mAh;

- jako zapas śmigło APC 6x5.5E + piasta śmigła 2.3mm/M5;

- bagnet z oryginalnego 5mm na większy 8mm;

- odpowiednie serwa (9g?) i ładowarkę - nie potrafię dobrać.

 

Oraz pozostałe niezbędne akcesoria typu folia wzmacniająca, klej do naprawy po ew.kretach, itp, które będą mi niezbędne.

 

Silnika bez szczotkowego nie będę wymieniał skoro wszyscy piszą, że fabrycznie dodawany jest wystarczający

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ARF, tylko KIT - ARF to krok wstecz, bardzo słabe serwa.

 

Wstępnie wybrałem:

 

- tuning 9X;

OK

- odbiornik - nie potrafię dobrać;

Powinien być razem z nadajnikiem jw, lub potrzebujesz cały link , np frsky

- regulator 40A (jeżeli wystarczający będzie 30A to może być);

30A wystarczy

- 3x pakiet ZIPPY 2200mAh;

kup też jeden 1300. 2200 dla mnie okazał się za ciężki

- jako zapas śmigło APC 6x5.5E + piasta śmigła 2.3mm/M5;

po co piasta? Oryginalnej raczej nie rozwalisz. Kup też śmigło APC 6x4 - weźmie mniej prądu.

- bagnet z oryginalnego 5mm na większy 8mm;

nie, z oryginalnej rurki fi 6 na pręt fi 6

- odpowiednie serwa (9g?) i ładowarkę - nie potrafię dobrać.

serwa - mam corona 929MG - kup analogowe z metalowymi zębami 12g

ładowarka jakakolwiek B6

Oraz pozostałe niezbędne akcesoria typu folia wzmacniająca, klej do naprawy po ew.kretach, itp, które będą mi niezbędne

klej UHUpor - nic nie rób CA, resztę znajdziesz w szufladzie (taśma pakowa e.w na aligatora, bambusowe patyki do szaszłyków)

 

Silnika bez szczotkowego nie będę wymieniał skoro wszyscy piszą, że fabrycznie dodawany jest wystarczający

tak

pozdrawiam - Bartosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartek.

 

Nie łapię jeszcze niektórych terminów, jakiego CA nie łapać? B)

 

KIT ARF to same piankowe elementy bez silnika i serw?

 

Czyli jeszcze raz:

 

Wstępnie wybrałem:

- tuning 9X zawiera już w zestawie odbiornik;

- regulator 30A (jeżeli lepszy będzie 40 różnica chyba niewielka);

- 3x pakiet ZIPPY 2200mAh; jeżeli wyważę model pod jeden rodzaj akumulatora jest sens kombinować z mniejszymi?

- śmigło APC 6x5.5E proponuje większość użytkowników jako najbardziej odpowiednie, piasta śmigła 2.3mm/M5 potrzebna pewnie jak śmigło nie będzie się mieścić B);

- bagnet fi 6 - nie mogę sobie teraz tego wyobrazić gdzie to i po co ;D - rurka nie będzie sztywniejsza?

- serwa z metalowymi kółkami 12g;

- ładowarka B6.

 

Pewnie będzie problem ze zgraniem wszystkiego, jak nie dam rady będę pytał. Możliwe, że wybiorę się na spotkanie przy Przyczółkowej w okolicach Wilanowa, czasami widuję tam tłumy modelarzy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit- sama pianka bez wyposażenia

Artf- brak aparatury i serw

Bagnet nie potrzebny gdyż w najnowszej wersji mk.III jest wklejony dźwigar na całej długości skrzydła. Otrzymujemy łądznik fi 5-6mm. Smigło nie mieści się (końcówka zachacza o belkę ogonową). Model idealnie wyważa się z pakietem 2200mAh. Serwa wystarczą 9g (np. tower pro na carbonowych trybach). Weź jeszcze przedłużki serw 15 cm, gdyż w zestawie mamy krótką V-kę. A tak wepniesz w odbiornik w 2 kanały i zmiksujesz (ew.klapolotki)

Poinformuj jaką wersję zamawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.