Maj0r Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Witam. Kilka dni temu rozpocząłem budowę ww kitu. Samolot ma 142 cm w skrzydłach, ma być zasilany OSem .40FS, zakładana waga to około 2.2kg. Rozważam też napęd elektryczny, ale wiadomo, że spalina ma moc . Teoretycznie tak ma wyglądać Budowę rozpocząłem dokładnie we wtorek, zacząłem od ogona Później przyszła kolej na kadłub Poza tym, mam już zrobione prawie kompletne prawe s krzydło. Dzisiaj miałem zaczynać lewe, ale z powodu wypadu na lotnisko z PZ Spitfire MK IX odpuściłem sobie do jutra. Na upartego do zrobienia mam ww skrzydło, podwozie, kokpit, instalację sprzętu i oczywiście pokrycie - do tego planuję użyć Solartexu. Jak do tej pory udało mi się zbudować tyle Muszę przyznać, że jakość kitu jest bardzo zadowalająca. Eddie i Judy bardzo się postarali. W miarę postępu nad samolotem będę zamieszczać kolejne zdjęcia. Wybaczcie średnią jakość zdjęć - aparat już dawno temu zmienił właściciela, pozostał mi jedynie telefon. Pozdrawiam. Tomek
d.a.r.o. Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Bardzo ładnie się zapowiada. Ile wyszła Ci przesyłka do kraju? Myślę o jakiejś średniej spalince na przyszły sezon. Może też się skuszę na ten model.
Maj0r Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Dzięki bardzo za post Darku. Przesyłka kosztowała mnie 10GBP, ale ja mieszkam w UK już jakiś czas ... Co do samego kitu, to jak pisałem - jakość jest bardzo dobra. W puełku mamy wszystko potrzebne do zbudowania kompletnego szkieletu, wyjątkiem są wheelpants (nie wiem, jak to po polsku napisać - błotniki?), które można zamówić za 7.50 Kit skleja się bardzo przyjemnie, nawet średnio rozgarnięty modelarz da radę bez problemu, skoro ja daję - to mój pierwszy tak duży kit. W sumie na PLNy wyszło około 450-500zł, szczerze mówiąc w Polsce bym tyle nie dał za model. Jeżeli chcesz, mógłbym zapytać właścicieli DBSaS, ostatnio jesteśmy w stałym kontakcie, więc pewnie będą w stanie podać mi cenę wysyłki do Polski. Pozdrawiam Tomek
buwi777 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Jeżeli chcesz, mógłbym zapytać właścicieli DBSaS, ostatnio jesteśmy w stałym kontakcie, więc pewnie będą w stanie podać mi cenę wysyłki do Polski. Pozdrawiam Tomek Bardzo dobry pomysł - zapytaj i zapodaj na forum ...
d.a.r.o. Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Bardzo dobry pomysł - zapytaj i zapodaj na forum ... Też tak myślę
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Nie ma problemu Panowie - mail już poszedł, jak tylko dostanę odpowiedź, zaraz napiszę co i jak.
pacek Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 koszt przesyłki do Polski to 25 funtów, tak było przynajmniej w przypadku mojego SE5.
Marcin K. Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 A te błotniki to tzw buciki lub owieki kół
pacek Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 co do jakości zestawów od DB to mogę tylko potwierdzić słowa kolegi, jest super
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Marcin K - dokładnie o to mi chodziło . Tak się dziwnie złożyło, że zacząłem się bawić RC i interesować na serio lotnictwem już tutaj w UK, więć mam problem z pewnymi rzeczami po polsku... Na VatSim mówię tylko po angielsku . Pacek - w przypadku Baby Ace to 22 funty - widocznie znaczenie ma waga/rozmiar kitu. Nawiasem mówiąc, masz jakieś fotki swojego Scouta? Zudowałeś go już? Jakie wrażenia? Na temat jakości nie ma co zbytnio prawić - perfect! Pozdrawiam
pacek Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 se5 jeszcze się klei, a tu masz małą relacje tylko w tytule sie pomyliłem i nie mam jak poprawić http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29465-se-5-14-sbsportscale/
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Kurczę, tego kitu zazdroszczę. Bardzo ładnie wygląda, oby również latał przyzwoicie.
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Dziś udało mi się troszkę pogrzebać - w efekcie powstało niemal kompletne lewe skrzydło Odcięta lotka i już zrobiona prawie na gotowo, dla porównania druga nieco wyżej Teraz dopiero zacznie się dłubanie - masa szlifowania, do tego jeszcze szlifowanie i troszkę więcej szlifowania... Pozdrawiam
d.a.r.o. Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Nie zapomnij o ...szlifowaniu Trzymam kciuki i czekam na kolejne zdjęcia z postępu prac.
Marcin K. Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Pamietaj zeby wyszlifowac całość
Maj0r Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Wyszlifowałem, ale zdjęcia będą w środę, teraz nie mam jak ich udostępnić. Ogólnie większość jest już zrobiona, teraz instalacja sprzętu, pokrycie i oblot
Marcin K. Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Idziesz jak burza! Czekamy na zdjecia!
Maj0r Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 Eee tam, po prostu tak się złożyło, że dane jest mi być bezrobotnym, dzieci dosłownie kochają samoloty, więc co tu innego robić... Czy jak burza- nie sądzę, chciałbym to zrobić szybciej, ale pewnie przystanę na troszkę... Ok, do rzeczy - Samolot stoi już na własnych kołach, podwozie póki co tylko przykręcone, docelowo będzie klejone używając metody z taśmą maskującą. Tzw "cabane struts" - te dwa druty, do których mocowane jest skrzydło, są już zrobione, sprawdzone kilka razy, co najfajniejsze - konstrukcja nie wygląda prosto, ale wszystko się zgadza. Sprawdzałem kąty i odległości kilka godzin i kurka, pasuje co do stopnia/milimetra... Wszystko oczywiście po kilkukrotnym założeniu/zdjęciu skrzydła... Kokpit już przyklejony - wystarczyło troszkę kleju, masa cierpliwości (nie chciałem namaczać drewna czy używać innego kleju niż na reszcie modelu) i jeszcze więcej szpilek - po 24h można tym głowy rozbijać Serwa od gazu, steru kierunku i wysokości są już zainstalowane. Teraz to HS-301, docelowo planuję użyć pięciu Savox Hi-speed/torque MG (dlatego nieco zwolnię z pracami nad modelem). Do pokrycia, jak pisałem wcześniej - Solartex. W sumie jedyne, czego mi brakuje w warsztacie do wykonania tej pracy, to troszkę Solartexu i żelazka , ale pracuję już nad tym. Niedługo pewnie będzie zrobione., Do zabezpieczenia drewna przed paliwem użyję Aerokote - dwuskładnikowy 'fuel proofer', przetestowany, powinien spokojnie wystarczyć. Silnik powinien przyjść jutro, najdalej w piątek. Nie było łatwo znaleźć, ale piękny OS .40FS już ma pewną posadkę w tym samolocie Z jednej strony, chciałbym żeby już latał, z drugiej - w ogóle nie chce mi się go teraz robić. Dopadło mnie jakieś parszywe zapalenie płuc, nawet jak człowiek zapalić nie mogę, nie mówiąc już o przesiadywaniu w modelarni i wdychaniu tego całego kurzu... Do tego powoli zaczynam przekraczać przyznany mi fundusz, choć na szczęście dużo już nie zostało.. Nie wiem co się teraz dzieje, ale połączenie GPRS troszkę uniemożliwia mi wrzucenie zdjęć. Zobaczę, jak to będzie wyglądać rano i ewentualnie wtedy postaram się coś pokazać. Tymczasem pozdrawiam! Tomek
Maj0r Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 No i nie da się nijak nic załadować... FB, MF, PB - nie działa nic, czyli wina mojego netu... EDIT wow, udało się, po zmniejszeniu zdjęcia w paint... W sumie to tylko jedno, bo szczerze nie chce mi się bawić teraz z resztą... Owiewka jest jeszcze na taśmę, nie ma tutaj kilku elementów, które już są zamontowane, ale generalnie tak to wygląda... Na zdjęciu w sumie trzy modele, które udało mi się zrobić ...
Marcin K. Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Dwa po bokach bardzo dopracowane i widac ze starannie, ciekawe czy efekt końcowy środkowego bedzie rownie dobry spróbuj na imageshack
Rekomendowane odpowiedzi