Skocz do zawartości

DB Sport and Scale Corben Baby Ace - budowa


Maj0r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka dni temu rozpocząłem budowę ww kitu. Samolot ma 142 cm w skrzydłach, ma być zasilany OSem .40FS, zakładana waga to około 2.2kg. Rozważam też napęd elektryczny, ale wiadomo, że spalina ma moc :D.

 

Teoretycznie tak ma wyglądać

 

Dołączona grafika

 

 

Budowę rozpocząłem dokładnie we wtorek, zacząłem od ogona

 

Dołączona grafika

 

 

Później przyszła kolej na kadłub

 

Dołączona grafika

 

 

Poza tym, mam już zrobione prawie kompletne prawe s krzydło. Dzisiaj miałem zaczynać lewe, ale z powodu wypadu na lotnisko z PZ Spitfire MK IX odpuściłem sobie do jutra.

 

Na upartego do zrobienia mam ww skrzydło, podwozie, kokpit, instalację sprzętu i oczywiście pokrycie - do tego planuję użyć Solartexu.

 

Jak do tej pory udało mi się zbudować tyle

 

Dołączona grafika

 

Muszę przyznać, że jakość kitu jest bardzo zadowalająca. Eddie i Judy bardzo się postarali. W miarę postępu nad samolotem będę zamieszczać kolejne zdjęcia.

 

Wybaczcie średnią jakość zdjęć - aparat już dawno temu zmienił właściciela, pozostał mi jedynie telefon.

 

Pozdrawiam.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za post Darku. Przesyłka kosztowała mnie 10GBP, ale ja mieszkam w UK już jakiś czas :D...

 

Co do samego kitu, to jak pisałem - jakość jest bardzo dobra. W puełku mamy wszystko potrzebne do zbudowania kompletnego szkieletu, wyjątkiem są wheelpants (nie wiem, jak to po polsku napisać - błotniki?), które można zamówić za 7.50 Kit skleja się bardzo przyjemnie, nawet średnio rozgarnięty modelarz da radę bez problemu, skoro ja daję - to mój pierwszy tak duży kit. W sumie na PLNy wyszło około 450-500zł, szczerze mówiąc w Polsce bym tyle nie dał za model.

 

Jeżeli chcesz, mógłbym zapytać właścicieli DBSaS, ostatnio jesteśmy w stałym kontakcie, więc pewnie będą w stanie podać mi cenę wysyłki do Polski.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin K - dokładnie o to mi chodziło :D. Tak się dziwnie złożyło, że zacząłem się bawić RC i interesować na serio lotnictwem już tutaj w UK, więć mam problem z pewnymi rzeczami po polsku... Na VatSim mówię tylko po angielsku :D.

 

Pacek - w przypadku Baby Ace to 22 funty - widocznie znaczenie ma waga/rozmiar kitu. Nawiasem mówiąc, masz jakieś fotki swojego Scouta? Zudowałeś go już? Jakie wrażenia?

 

Na temat jakości nie ma co zbytnio prawić - perfect!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało mi się troszkę pogrzebać - w efekcie powstało niemal kompletne lewe skrzydło

 

Dołączona grafika

 

Odcięta lotka

 

Dołączona grafika

 

i już zrobiona prawie na gotowo, dla porównania druga nieco wyżej

 

Dołączona grafika

 

Teraz dopiero zacznie się dłubanie - masa szlifowania, do tego jeszcze szlifowanie i troszkę więcej szlifowania...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam, po prostu tak się złożyło, że dane jest mi być bezrobotnym, dzieci dosłownie kochają samoloty, więc co tu innego robić... Czy jak burza- nie sądzę, chciałbym to zrobić szybciej, ale pewnie przystanę na troszkę...

 

Ok, do rzeczy -

 

Samolot stoi już na własnych kołach, podwozie póki co tylko przykręcone, docelowo będzie klejone używając metody z taśmą maskującą.

 

Tzw "cabane struts" - te dwa druty, do których mocowane jest skrzydło, są już zrobione, sprawdzone kilka razy, co najfajniejsze - konstrukcja nie wygląda prosto, ale wszystko się zgadza. Sprawdzałem kąty i odległości kilka godzin i kurka, pasuje co do stopnia/milimetra... Wszystko oczywiście po kilkukrotnym założeniu/zdjęciu skrzydła...

 

Kokpit już przyklejony - wystarczyło troszkę kleju, masa cierpliwości (nie chciałem namaczać drewna czy używać innego kleju niż na reszcie modelu) i jeszcze więcej szpilek - po 24h można tym głowy rozbijać :D

 

Serwa od gazu, steru kierunku i wysokości są już zainstalowane. Teraz to HS-301, docelowo planuję użyć pięciu Savox Hi-speed/torque MG (dlatego nieco zwolnię z pracami nad modelem).

 

Do pokrycia, jak pisałem wcześniej - Solartex. W sumie jedyne, czego mi brakuje w warsztacie do wykonania tej pracy, to troszkę Solartexu i żelazka :D, ale pracuję już nad tym. Niedługo pewnie będzie zrobione.,

 

Do zabezpieczenia drewna przed paliwem użyję Aerokote - dwuskładnikowy 'fuel proofer', przetestowany, powinien spokojnie wystarczyć.

 

Silnik powinien przyjść jutro, najdalej w piątek. Nie było łatwo znaleźć, ale piękny OS .40FS już ma pewną posadkę w tym samolocie :D

 

 

Z jednej strony, chciałbym żeby już latał, z drugiej - w ogóle nie chce mi się go teraz robić. Dopadło mnie jakieś parszywe zapalenie płuc, nawet jak człowiek zapalić nie mogę, nie mówiąc już o przesiadywaniu w modelarni i wdychaniu tego całego kurzu... Do tego powoli zaczynam przekraczać przyznany mi fundusz, choć na szczęście dużo już nie zostało..

 

Nie wiem co się teraz dzieje, ale połączenie GPRS troszkę uniemożliwia mi wrzucenie zdjęć. Zobaczę, jak to będzie wyglądać rano i ewentualnie wtedy postaram się coś pokazać.

 

 

Tymczasem pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie da się nijak nic załadować... FB, MF, PB - nie działa nic, czyli wina mojego netu...

 

EDIT

 

wow, udało się, po zmniejszeniu zdjęcia w paint... W sumie to tylko jedno, bo szczerze nie chce mi się bawić teraz z resztą...

 

Dołączona grafika

 

 

Owiewka jest jeszcze na taśmę, nie ma tutaj kilku elementów, które już są zamontowane, ale generalnie tak to wygląda... Na zdjęciu w sumie trzy modele, które udało mi się zrobić :D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.