Skocz do zawartości

J3 Piper Cub z silnikiem .61 - problem ze startem


lisartur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem i nie wiem czy to jest wina modelu czy raczej błędu pilotażu

proszę Was o opinię

Przy starcie a było ich już kilkanaście model zaraz po oderwaniu się od ziemi skręca skrzydłami w prawo może ze dwa trzy razy udało się wystartować bo zdążyłem skontrować lotkami w lewo ale chyba nie jest to normalna sytuacja

Star z reguły to jest gaz na maxa po rozpędzeniu ster do góry wiem że na tym filmie on mi skręcił już na ziemi ale miałem podobne sytuacje kiedy szedł prosto na drugim filmie

Jak powinien wyglądać prawidłowo start

Czy ktoś z Was kto ma pipera też ma takie problemy czy tylko ja

Koła zostały ustawione prosto model teraz po asfalcie idzie równo ale też ma tendencję do zwalania się przy starcie w prawo

 

 

 

 

poniżej podaję filmy proszę popatrzeć jak to wygląda na filmach

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=26-gkzXw0Gw&feature=plcp minuta 5:20

http://www.youtube.c...v=NYZOi0pUu1M#! minuta 5:10

minuta 1:38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak to wygląda jak napisał kolega powyżej. A wygląda na przeciągnięcie przy starcie. To że akurat zawsze wali się na prawo jest winą albo jakiejś niesymetrii albo taka jego uroda. A to, że się zwala na skrzydło wynika ze zbyt małej prędkości. Nie podrywaj go tak ostro. Pozwól mu jechać na dwóch kołach, niech się sam oderwie. Potem jeszcze parę sekund leć nisko i płasko, a potem w górę. I od razu gaz do dechy i kontrować sterem kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisza za mala predkosc przy starcie mialem tak samo to byly moje pierwsze starty a skrecanie u mnie spowodowane było tym ze jedno kolo glowne ciezko sie obracalo, wieksza predkosc przy starcie niech dluzej jedzie na kolach glownych i bedzie ok

w pozniejszym lataniu mialem jeszcze tylko raz taka sytuacje ze go przeciagnolem przy starcie ale tym razem z szybowcem na ogonie wiec wniosek jeden predkosc przy starcie musi byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele tego typu tak jak koledzy piszą potrzebują dłuższego rozbiegu, Musi sam się oderwać od ziemi, miejsce do latania niezbyt bezpieczne ale o tym nie będę się rozpisywać. Jeżeli chodzi o skręcanie podczas rozbiegu miałem podobny problem. Model jak tylko odrywał się od ziemi kładł się na prawe skrzydło, rozwiązanie okazało się banalne. Tylne kółko ogonowe nie było idealnie prosto względem steru kierunku, różnica była tak mała że na oko ciężko dostrzegana. Gdy kółko wytrymowałem aby model jechał prosto podczas startu samolot kładł się na skrzydło ponieważ SK był lekko wychylony, gdy ster kierunku miałem wytrymowany prosto to samolot lekko skręcał, więc podczas startu robiłem korektę drążkiem przez co podczas odrywania się od ziemi nie zawsze zdążyłem wrócić do pozycji neutralnej i też potrafiło nim zarzucić. Sprawdź to dla pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość musi być "odpowiednia". To walenie się na skrzydło nie jest kwestią zbyt małej prędkości do lotu, czy startu, tylko zbyt dużego kąta. Po prostu za ostro w górę. Gdybyś model przytrzymał nad ziemią (i ten facet z filmu podanego przez PIR też), to by poleciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość musi być "odpowiednia". To walenie się na skrzydło nie jest kwestią zbyt małej prędkości do lotu, czy startu, tylko zbyt dużego kąta. Po prostu za ostro w górę. Gdybyś model przytrzymał nad ziemią (i ten facet z filmu podanego przez PIR też), to by poleciał.

 

Generalnie o tym samym wszyscy mówią, im większy kąt przy starcie tym prędkość( ta odpowiednia) spada... co powoduje, że samolot wali sie na skrzydło, ale zastanawia mnie, że taki samolot jak piper potrzebuje tak dużej prędkośći ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa modeli i ciąg silnika, czym więcej mocy tym lepiej, jak jej brakuje start musi być dłuższy i delikatniejszy oraz obciążenie powierzchni, ile waży ten piper? jak jest za ciężki to go przeciągniesz podczas startu przy tej samej prędkości co inny tych samych gabarytów a np, kilogram lżejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem takimi modelami wielokrotnie i widzę dodatkowe błędy :

1.Za duże wychylenia starów do startu ! Piper ma stosunek sterów do stateczników 1:1 duża powierzchnia = silna reakcja na ster , co widać podczas kontry sterem kierunku

2.Wznoszenie zaczęto gdy ogon samolotu był opuszczony i dzięki temu skrzydła pracują na krytycznym kącie natarcia i następuje przeciągnięcie.

3.Miejsce do startów ...delikatnie mówiąc nieodpowiednie !

4. To jest półmakieta i bardzo często trzeba obejrzeć kilka filmów z oryginałem żeby zobaczyć jak startował i lądował.

 

a poza tym oryginał miał zwichrzenie aerodynamiczne skrzydła czego z reguły modele ARF nie posiadają, co przy tej powierzchni skrzydła i profilu sporo zmienia .

 

Tutaj w 4 -tej minucie poprawny start modelu

 

 

i oryginału http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wY7j_kpDvIA

 

Może spróbuj z trawy Piper-y ją KOCHAJĄ :-) i lepiej trzymają na niej kierunek rozbiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bziku-Radek ma rację- to jest ten sposób widzenia modeli, jaki i mnie się podoba- modele to takie same samoloty jak te duże, tylko że mniejsze. Ten Piper z twojego linka ma chyba o połowę mniejsze obciążenie powierzchni- jest jak wielki depronowiec, a może i jeszcze się dołożył czołowy wiatr- ogólnie bliżej balonu, niż samolotu (choć też pięknie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.