krzysiek w Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Mam kilka pytan co do budowy takich skrzydeł. 1 Jak sie kleji spływ zeberek do płaskownika?? Poprostu na styk? 2 Z jakiego wegla sie robi keson (jednokierunkowy czy klasyczny??) Ogólnie jak by ktos opisał budowe takiego skrzydla byl bym bardzo wdzieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Kiedyś sędziowałem na mistrzostwach Europy w F1A. Co się naoglądałem to moje Ad1. Spływ węglowy był naklejony na samej końcówce żeberek. Ponieważ żeberko było pokryte nakładką z tegoż samego płaskownika, to jednocześnie był zapewniony odpowiedni poziom i nie trzeba było nic wpuszczać ani frezować. Ad2. Keson robiony był w formach z klasycznego węgla o normalnym splocie. Keson był jednocześnie krawędzią natarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 A więc tak: Spływ klei się na styk a z dołu i góry trzeba dać nakładkę węglową by to mocno siedziało. Keson z formy jedno częściowy!!! Pod kesonem musi się znaleźć teoretycznie krawędź natarcia. Ja stosowałem płaskownik węglowy. Keson się robi z tkaniny normalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Keson z formy jedno częściowy!!! Chodzi o to ze tylko od natarcia?? Bo nie rozumiem tego wypowiedzenia. Móglbys cos o foremce powiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Jedno częściowy to znaczy że idzie od dolnego dźwigara do natarcia i do górnego dźwigara. Formy jakie widziałem to np: metalowe 3 częściowe czyli: środek i boki lub v-kształtna. Jak robić formę to najlepiej by miała ona już zadany profil. Z v-kształtnej najtrudniej się klei keson do konstrukcji i występują już niezłe siły wewnętrzne. Ostatnio znajomy zrobił formę w podany niżej sposób: http://airplane-model.com/tech-built-up-d-box.html A jaki model planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 skrzydło do s8. TAk by w 25g wyszło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 No to troszku roboty cię to będzie kosztowało. To przy okazji polecałbym zrobić osobno dźwigar (dzielone żebra). Dobre rezultaty wagowe osiągniesz również robiąc zamiast kesonu węglowego balsowy (szybciej to złożysz odpada koszt i czas robienia formy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.