tomasxxx Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Chciałbym przerobić tłumik w GF26 z bocznej puchy na rurowy montowany pod spodem , mam dostęp do rurek i kolanek z klimatyzatorów, ze spawaniem nie ma problemu .Pytanie moje tyczy się jakiej długości ma być rura samego tłumika i jaka ma być jej średnica,czy wewnątrz są jakieś przegrody itp.Benzyniaki nie są dla mnie nowością ale nie miałem okazji widzieć rozbebeszonego tłumika stąd moje pytania.Liczę na pomoc.
young Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 może się przyda http://www.hatoriusa.com/?page_id=4 http://www.macspro.com/tunedpipes.asp http://www3.omnimodels.com/cgi-bin/woi0093p?&C=GMA http://www.bissonmufflers.com/en/search.html
tomasxxx Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Wymiary mniej więcej znalazłem w sieci ,DZIĘKI ZA LINKI,niewiele jednak pomogły ponieważ nadal nie bardzo wiem o co kaman z wnętrzem ,cirka kumam że rurka wewnętrzna ma buc dziurkowana ,ale co dalej ?
tomasxxx Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Chodzi mi dokładnie o tłumik typu canister
Piotr_O. Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Jakiś czas temu prześwietliłem tłumik firmy Krumscheid do silnika DA 50: Jak widać na zdjęciach, wnętrze takiego tłumika nie jest takie proste i pewnie oprócz wielu obliczeń, wymagało też wielu prób na hamowni, dlatego trzeba za te tłumiki słono płacić. Po kliknięciu na miniatury otworzą się zdjęcia w pełnych wymiarach.
tomasxxx Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Mistrzostwo świata o to mi właśnie chodziło , dziękuje ci pięknie.
ZARZU Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Proszę bardzo: http://www.modelflyv...ead.php?t=58643 Może się przydać: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
tomasxxx Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 I wiesz juz na podstawie tych zdjec, jaka objetosc powinny miec poszczegolne komory? No tego niestety nie wiem,jeśli mógłbyś pomóc z wyliczeniami bedę wdzięczny ,ale dzięli tym fotkom wiem jak sie do tego zabrac.
tomasxxx Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie bylem pewien, ile wiesz na ten temat. A wiec dobrze. Dzisiaj zajrze do ksiazek i przetlumacze. Wiele do obliczania nie bedzie, gdyz to nie tlumik rezonansowy, a zasady budowy zwyklego tlumika sa stosunkowo proste. Będę wdzięczny.
ZARZU Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Sposób na tani tłumik z butelki: http://www.rcunivers.../tm.htm#7419797
bart07 Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Jaka powinna być długość rury wydechowej, o stałej średnicy (mam wylot d=18mm) aby uzyskać jak najwięcej z silnika bez dodatkowych inwestycji. Jak zdjąłem oryginalny tłumik to obroty silnika pod obciążeniem wzrosły z 6800 do 7000. Zastanawiam czy można więcej (na pewno). Sprawę hałasu chwilowo pomijam.
pacyfic_77 Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Pojemność silnika [cm3] Pojemność 1 komory x10 Pojemność 2 komory x6 Pojemność 3 komory 3/2 Pojemność tłumika 15 150 90 60 300 Średnica [mm] 36 Długość rury [mm] 294,88 Długość pierwszej komory 139,68 Długość drugiej komory 93,12 Długość trzeciej komory 62,08 Sprawdzenie 294,88 Poczyniłem pewne obliczenia, wrzuciłem to do exela i wszystko się samo liczy Obliczenia dla mojego przyszłego tłumika do Webry 15cm3 . W tabeli zmienia się tylko średnicę wewnętrzną i pojemność silnika. Chciałem zamieścić plik ale nie mam takich uprawnień
pacyfic_77 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Mam nowiutką Webrę 15. Moim marzeniem byłoby zbudować model Big Lift
Rekomendowane odpowiedzi