pol6994 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 zawsze mnie to ciekawiło, w którą stronę robi się zwichrzenie. Kąt natarcia powinien być większy przy kadłubie czy na końcówce??? Tak samo z modyfikacją profilu: w stronę końcówki się ścienia czy pogrubia??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 zawsze mnie to ciekawiło, w którą stronę robi się zwichrzenie. Kąt natarcia powinien być większy przy kadłubie czy na końcówce??? Tak samo z modyfikacją profilu: w stronę końcówki się ścienia czy pogrubia??? Kąt natarcia powinien być większy na końcówce tak samo i profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 to się jakoś wylicza jakie ma być to skręcenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 no tak ) nie na oko ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Kąt natarcia powinien być większy na końcówce tak samo i profil Z tym kątem to chyba na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Z tym kątem to chyba na odwrót. chyba tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 To jak w końcu... na końcówce mniejszy kąt natarcia, ale grubszy profil??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Jak na moje to mniejszy kąt i cieńszy profil jeśli już, Z pocienianiem profilu na końcu trzeba uważać (szczególnie w modelach, gdzie serwa są w zewnętrznych ćwiartkach płata) bo mogą się po prostu nie mieścić . W DLG serwa są raczej blisko kadłuba, więc profil można ścieniać do woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Z tym ścienianiem do woli to bez przesady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Jak na moje to mniejszy kąt i cieńszy profil jeśli już, Z pocienianiem profilu na końcu trzeba uważać (szczególnie w modelach, gdzie serwa są w zewnętrznych ćwiartkach płata) bo mogą się po prostu nie mieścić . W DLG serwa są raczej blisko kadłuba, więc profil można ścieniać do woli. Na końcówce grubszy profil http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Mam wszystkie serwa w kadłubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Na końcówce grubszy profil http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm Niekoniecznie. Tu nie ma jednej reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Czyli trzeba narysować w jakimś programie i zobaczyć jak będzie najlepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Oczywiście ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Czyli trzeba narysować w jakimś programie i zobaczyć jak będzie najlepiej? A co Ty chcesz tam zobaczyć? Masz tunel aerodynamiczny w oku? Budowałeś chociaż Jaskółkę? Nawet tam w instrukcji montażu było o zwichrzeniu geometrycznym, czyli zmniejszaniu kąta na końcówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 https://picasaweb.google.com/116497139680133945529/DLGF3KBLADE#5814477809010113170 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 A co Ty chcesz tam zobaczyć? Masz tunel aerodynamiczny w oku? Budowałeś chociaż Jaskółkę? Nawet tam w instrukcji montażu było o zwichrzeniu geometrycznym, czyli zmniejszaniu kąta na końcówce. Tak, ale jaskółkę ktoś już wymyślił, wyliczył, zbudował..., a ja mówię o projektowaniu modelu od zera. Skąd mam wiedzieć jakie ma być to zwichrzenie, przecież nie mam "tunelu aerodynamicznego w oku" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thisdust Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Tak, ale jaskółkę ktoś już wymyślił, wyliczył, zbudował..., a ja mówię o projektowaniu modelu od zera. Skąd mam wiedzieć jakie ma być to zwichrzenie, przecież nie mam "tunelu aerodynamicznego w oku" Właśnie w tym jest problem - budowanie modeli (nie wspomnę już o prawdziwych samolotach) jest bardzo trudne i jest sztuką, którą nie każdy potrafi. Według mnie 90% obecnych modeli 'samoróbek', wykonanych przez hobbistów modelarzy jest budowane 'metodą epiryczną'. Czyli coś robię, nie dokońca wiedząc, jak to się w rzeczywistości zachowa, no bo przecież nie mam dostępu do tunelu areod. ani dostępu do zaawanowanych programów, nie mówiąc już o całościowej wiedzy teoretycznej. Większość modeli powstaje na bazie sprawdzonych rozwiązań - coś ala wzorców, są to np: modele Marka Dreli. Zauważ, że dostępne programy komupterowe mają tylko w bazie sprawdzone profile, a co więcej nie możesz za pomocą tych programów zamodelować całości samolotu. Zazwyczaj robisz skrzydło, osobno kadłub, stateczniki, a potem to łączysz w całość licząc na to, że jak coś policzyłeś teoretycznie będzie sprawdzało się w praktyce. Dodatkowo program komputerowy to też model, czyli ma swoje założenia brzegowe i błędy. Inna sprawa to sprawdzanie, czy zaprojektowany przez Ciebie model jest dobry, czy zły. Test jest trudny, ponieważ każdy model 'jakoś' lata i trudno jest stwierdzić czy jeden model jest lepszy od drugiego. Zmiennych w teście masz bardzo dużo: pogoda (wiatr, ciśnienie, termika), ustawienia indywidualne: serwa, wyważenie, itd, i najważniejsze pilot. Pozdr, Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Kadłub Blejda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Końcówkę płata, a właściwie spływu wykręca się do góry. Patent stosowany od wielu lat w szybowcach wyczynowych m.in Swift czy Fox. Teraz nawet w piankowych modelach typu Sky Surfer itp. jak się przyjrzymy dokładnie to zauważymy, że końcowa część płatów jest tak właśnie skręcona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi