kamlo Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Silnik bezszczotkowy tower pro 2408 black po skróceniu kabli przestał działać silnik całkiem nowy może ktoś wie dlaczego tak się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Urwany kabelek podczas skracania ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamlo Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 no właśnie nie jest urwany czy długość ma znacznie ? chyba nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Nie ma. Na pewno urwany, być może gdzieś dalej przy samym stojanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Długość na pewno nie. Omomierz w dłoń.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino10-0 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Kable sa zaizolowane specjalnym lakierem. Spróbuj je przypalic palnikiem i wtedy zalutuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koma22 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Na wyprowadzeniach z silnika raczej na pewno linka nie jest zrobiona z emaliowanych drutów. Jeśli jednak tak jest to rzeczywiście pozostaje ją rozpleść na krótkim odcinku i pobielić cyną kładąc rozplot na polopirynie. Śmierdzi jak zaraza, ale to najlepszy i najskuteczniejszy sposób. Najpierw jednak użyłbym omomierza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 na uzwojeniu jest emalia którą musisz zedrzeć lub w inny sposób sie jej pozbyć( oczywiście delikatnie) , jesli to zrobisz zlutuj druciki razem i wtedy do nich goldy i będzie działać! zapodaj jakieś zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamlo Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Faktycznie to będzie chyba wina izolacji - emalii którą należy usunąć, a jak zmierzyć rezystancję omomierzem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 owszem albo multimetrem, lecz rezystancji nie zmierzysz (jeśli masz silnik nawinięty) nie wiedząc gdzie jest początek albo koniec drutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamlo Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 tak więc co i jak mogę zmierzyć multimetrem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 żeby sprawdzić rezystancje musisz mieć po nawinięciu jeden i drugi koniec drutu nawojowego i sprawdzić ile wynosi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Biorąc pod uwagę przekroje drutów nawojowych i ich długość multimetr nie zmierzy nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Multimetrem, to możesz jedynie sprawdzić, czy nie ma zwarć do masy i nic więcej. Nawet zwarć międzyzwojowych nie wyczaisz. Trzeba mieć na uwadze, ze długość jednej fazy (trzy lub cztery zęby silnika, są w sumie nawinięte wiązką o długości od ok. 1m do max 1,5. Wiele popularnych multimetrów ma dłuższe i cieńsze przewody pomiarowe. A więc o większej oporności.). Takie pomiary wykonuje się metodą pośrednią. Uważam, ze nie powinno się dawać rad, jak się nie ma dostatecznej wiedzy (to do pytona). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 http://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=7&t=1007 i tyle w tym temacie multimetrem omomierzem da sie zmierzyć, ale nie będzie to dokładne ale można!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Co zmierzyć-oporność uzwojenia? Tylko metodą pośrednią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 kamlo - w tym silniku, jak i w wielu innych, każde uzwojenie nawijane jest wiązką emaliowanych drutów wprowadzaną końcami do goldów. Jeśli końce tych wiązek (czyli wyprowadzenia z silnika) skracałeś, to po prostu każdy z drucików w zakończeniach wiązek osobno oczyść z emalii, pobiel cyną dla pewności i dopiero skręć a następnie wlutuj w goldy. U mnie to skutkowało za każdym razem. Jeśli jednak po tym zabiegu silnik nie będzie działał jak należy, możesz pomyśleć o pomiarach oporności jak w podanym wyżej linku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Miałem taki silnik. Marne wykonanie, przy operowaniu przewodami i przy braku ostrożności można nawet uszkodzić przewody przy samym stojanie, bo wiszą sobie tam one bez nawet drobiny kleju nie mówiąc już o jakimś usztywnieniu ich w obudowie. Tak czy inaczej bez wiedzy i odrobiny doświadczenia masz małe szanse, że dojdziesz co jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi