Skocz do zawartości

Ciekawostka - czterosuwowy NGH GF-38


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam

Stary kotlet ale nikt chyba nie używa tych silników(przynajmniej nikt nic nie pisze).

Za kilka dni powinien do mnie zawitać taki z magazynu EU.

Cena zrobiła się interesująca 215Euro+10 za perzesyłkę to nie jest dużo.

Postaram się coś napisać jak go zamontuję w Mustangu PM(2,18m).

 

 

Tu widać że sobie świetnie radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miron,

No i co? Polecasz go za manie? Czy może używasz go w modelu? :)

Napisz coś więcej - niestety wiele wątków tutaj kończy się właśnie takim stwierdzeniem co sprzyja łopatom i generalnie sprawia wrażenie że nic wiemy na ten temat

Jakie śmigło? Obroty? Słabe i mocne strony.

Sam interesowałem się tym silnikiem ale w końcu wybrałem żarowy ASP FS30. W temacie 4-suwów benzynowych  w ogóle jest mało informacji. A wydaje się, że nie ma lepszego wyboru dla 2m warbirda itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie wypaliłem około 0,5l paliwa i trochę to trwało.

Na śmigle APC 18x12 kręcił 6800obrotów ale coś mam z gaźnikiem gdyż jak był głowicą do góry to po zgaszeniu kapało paliwo.Miałem też zamienione węże i trochę oleju się dostało do gaźnika.Na razie nie mam czasu kombinować.

Ogólnie silniczek robi dobre wrażenie,jest estetycznie wykonany(może trochę za duży luz na klinie piasty).Zawory miały fabrycznie duży luz więc zmniejszyłem.

Bardzo fajny dźwięk ale denerwuje moją żonę to "klepanie " i przydał by się jakiś prosty tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dobrze ale wcześniej pomyliłem.Wydaje mi się że coś jest źle z gaźnikiem bo zakres regulacji śruby H jest bardzo "wąski ".Jest moment że wkręca się ładnie a jak ruszę odrobinę to już nie chodzi jak trzeba.Zacząłem od ustawienia fabrycznego i chodził bardzo źle i nie chciał zapalić.Dopiero zakrycie palcem wlotu gaźnika zassało paliwo i odpalił.Jak znajdę chwilę czasu zamienie gaźnik z innego silnika i zobaczę jak chodzi.O złym dostarczaniu mieszanki świadczy też falowanie wolnych obrotów 1800-2040/min.

Ty też masz olej w wężyku pulsowania?Jak zdejmowałem pokrywę gaźnika to nad membraną pompki wstepnej był olej (właśnie tam gdzie dochodzi podciśnienie pulsowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z OS GF40. Silnik wymaga bardzo prezyzyjnej regulacji ,lekka korekta H lub L i wszystko się rozjeżdżało, przez pewien czas dawał mi popalić ale teraz chodzi jak złoto . Na pewno w moim przekonaniu 4T jest bardzo czuły na prawidłowy skład mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dobrze ale wcześniej pomyliłem.Wydaje mi się że coś jest źle z gaźnikiem bo zakres regulacji śruby H jest bardzo "wąski ".Jest moment że wkręca się ładnie a jak ruszę odrobinę to już nie chodzi jak trzeba.Zacząłem od ustawienia fabrycznego i chodził bardzo źle i nie chciał zapalić.Dopiero zakrycie palcem wlotu gaźnika zassało paliwo i odpalił.Jak znajdę chwilę czasu zamienie gaźnik z innego silnika i zobaczę jak chodzi.O złym dostarczaniu mieszanki świadczy też falowanie wolnych obrotów 1800-2040/min.

Ty też masz olej w wężyku pulsowania?Jak zdejmowałem pokrywę gaźnika to nad membraną pompki wstepnej był olej (właśnie tam gdzie dochodzi podciśnienie pulsowania).

 

 ale jak ma teraz podlaczone zrobisz fote?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doberze jest podłączone według instrukcji.Według rysunku nr 2  na stronie 2 instrukcji.centralny króciec pulsacyjny a ten co jest niżej jako odolejacz.

Podejrzewam że jak chodził przelany to się nazbierało oleju nad membraną pompki gaźnika i coś powoduje problemy.Niestety nie mam czasu teraz żeby z tym powalczyć ale myślałem jeszcze o zamianie gaźnika (mam podobny)i sprawdzeniu jak to będzie pracowało.Mam wiele silników benzynowych ale ten gaźnik mnie umęczył.Po około godzinie pracy wyregulowałem zawory bo miały luz około1mm.Muszę jeszcze sprawdzić czy nie przesadziłem z dokręceniem luzów zaworowych.Pierwsza godzina pracy odbyła się cylindrem do góry a potem przekręciłem odwrotnie żeby zprawdzić jak będzie pracował w pozycji montażu w Mustangu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj wrocicc do ustawien fabrycznych, chyba 1,5 obrotu H i L. Ja tez sie meczylem na poczatku ale teraz jest git, zero problemow, zaworow jeszcze nic nie ruszlem. w Wildze tez bede mial cylindrem do dolu.

Dziś zauważyłem że mam pęknięty kolektor ssący przy głowicy  .Skleiłem go klejem epoksydowym  i jest szczelnie ,silnik regulował się lepiej ale ciężko odpala.Tak jakby nie mógł zassać paliwa.Już mnie ręka boli od machania.Nie wiem dlaczego nie stosują uszczelek przy plastikowej przekładce kolektora.Chyba dorobię uszczelki i zobaczę.Zastanawiam się czy nie reklamować tego kolektora.

Jutro wrzucę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj zamieniłem gaźniki i motorek pali od machnięcia śmigłem(na chińskim gaźniku) jednać na przepustnicy są podszlifowania i nie mogę zejść z obrotów poniżej 2300.Coś ten Walbro jest wadliwy.

Napisałem do producenta i zobaczymy co odpiszą.

Na śmigle 18x10 kręcił około 7000n/min a na walbro ledwo 6400n/min więc różnica wyraźna.

Ktoś wie jaka jest procedura reklamacyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.