Skocz do zawartości

Electrifly - Syncro EDF - jako pierwszy EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, idzie do mnie paczka z w/w modelem. Wybór padł na niego z uwagi na to że są dwie opcje skrzydeł (glider i sport). Glider z podwiniętymi uszami powinien u mnie unieść kamerkę, a w opcji sport będę miał trochę uciechy z szybkości (mam nadzieję)

 

W modelu zamontowana jest już 6 łopatkowa turbinka 56 mm HyperFlow 370 EDF(http://www.electrifl...s/gpmg3910.html). Silnik jaki do niej wybrałem to EMAX B2435/7 4500kv(http://www.nastik.pl...357-p-3704.html). Mam nadzieję że taki zestaw wygeneruje 450-500 g ciągu statycznego.

 

Serwa znajdę jakieś micro z metalowymi zębatkami, muszę tylko przejrzeć walizki. Jako zasilanie zapakuję pakiety 3SP1 2200 mAh, powinny się zmieścić w/g wymiarów producenta. Regulator myślę że 30A, chociaż producent określa apetyt turbiny na 25A, myślę że warto mieć zapas.

 

Na co trzeba w szczególności zwrócić uwagę przy napędach EDF, nie ukrywam że jeżeli mi się spodoba, to zagłębię się w temat.

 

Jutro jak przyjdzie paczka, zdam relację jak wygląda wykonanie itp. Bo ten model nie jest jeszcze opisany na pfm, w ogóle mało informacji na jego temat.

 

Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kilka słów o modelu. W zestawie zawarte wszystko co potrzebne do złożenia go do kupy. Wykonanie modelu bardzo ładne.

 

Składanie go to czysta przyjemność, jeden wieczór i wersja sport była gotowa, czekając tylko na ładną pogodę leżała na półce.

 

Do modelu wrzuciłem:

- silnik EMAX B2435/7 4500kv

- serwa TP MG90 S

- regulator Dualsky 45A

- bateria Turnigy 2200mAh

 

Kilka słów o oblocie. W zasadzie leci jak po sznurku. Kilka kliknięć trymerem i było wszystko ok. Na przepustnicy otwartej na max zadziera do góry, winą jest pewnie umiejscowienie napędu na górze i brak "skłonu" w stosunku do innych podobnych modeli z napędem pchającym. Przy małej prędkości i ciasnym zakręcie ma tendencje do przepadania.

 

Ok koniec gadania tak wygląda moja wersja sport:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Od razu odpowiem na pytanie o ścięty kawałek kabinki, to jest przygotowane miejsce do wklejenia podstawki pod kamerkę, która będzie latać w wersji motoszybowcowej.

 

No i jeszcze filmik z drugiego lotu. Filmu nie obrabiałem jeszcze, wrzucona surowizna, operator też marny trochę, albo to aparat marny :-)

 

http-~~-//youtu.be/ithPtVAZDNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Chcę przerobić ten model na klasyczny napęd tzn zamiast EDF ma być silniczek z klasycznym śmigłem zamontowanym na takim mocowaniu:

 

post-2367-0-02114300-1400524172_thumb.jpg post-2367-0-21607400-1400525395_thumb.jpg

Pytanie jaki do niego dobrać silnik i jakie śmigło?

 

Wstępnie dobrałem silnik Silnik EMP C3530/08 KV1700 - 2-4S - 350W

 

http://abc-rc.pl/EMP-C3530-1700KV

 

i śmigło 6x6 lub 6x5.

 

Czy to dobry wybór?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zasilanie z 3s 2200mAh, po przeróbce ma to być platforma do FPV i latać ze skrzydłami szybowca, chcę osiągnąć około 30 minut lotu ale musi mieć trochę mocy ma małe szaleństwa. Później trochę szybkich lotów na wersji sport.

Czy śmigło 7x5 będzie dobre i czy z zaproponowany wcześniej silnik da radę?

gpma1581-wings.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-2367-0-65432400-1400567711.jpg

Tak by to wyglądało z 9" śmigłem (wrysowany okrąg) robi się to trochę wysokie.

Wrysowane śmigło ma 8".

Model bez turbinki zważę wieczorem ale myślę że można przyjąć jego obecną wagę około 0,9kg, bo dojdzie jeszcze sprzęt FPV i nowy napęd z mocowaniem tez będzie ważył około 0,16kg. Całość nie powinna mieć więcej niż 1kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka.  Im mniejsze śmigło tym wyższe kv dla uzyskania takiego samego ciągu. Pociąga to za sobą zwiększenie pobieranego prądu.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontować wolnoobrotowy silnik na dziobie ze śmigłem składanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik będzie w druga stronę, cała wieża będzie obrócona o 180 stopni.

Bardziej będzie to wyglądało jak tu:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16569__Floater_Jet_EPO_ARF_.html

Z obliczeń wynika że dla 1700 KV i śmigle 7x4 dostanę 0,96kg ciągu przy około 230W mocy elektrycznej

Czyli stosunek ciągu do masy modelu niecałe 1:1.

Tylko czy dobrze myślę i nie popełniam jakiegoś błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie to nie będzie tak wyglądać. Floater jest centropłatem a Twój górnopłatem. Wytnij szablon z papieru i przyłóż. Nie schowasz tak śmigła jak we Floaterze. Całe śmigło będzie nad płatem, a więc im większa średnica tym większa konstrukcja. Pozostałe kwestie pomijam.

Jak to liczyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.