Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 Dziś dotarł do mnie szybol do lotów w nowym sezonie. Pytałem już o niego, ale nikt nie podjął tematu może, dlatego że model mało jeszcze znany. Więc podzielę się tym, co znalazłem w pudełku po otwarciu i wyjęciu całej masy pompowanych torebek. :lol2: Zacząłem wyjmować, piękny kadłub, skrzydła, i tu pierwszy zgrzyt, a tak są łączone, stateczniki i znowu coś odpadło :oops: szybki montaz, jak na kit to samo się składa. A teraz trochę o wyposażeniu i szczegółów z budowy kadłuba. Czapeczki na każdą okazję, ach te modne ciemne szybki, miejsce na skrzydełka, komora silnika :rotfl: , całkiem spora, wejdzie napęd o średnicy 35mm mocowanie serw, mini idealnie pasują, ale zaczynają się schody, gdzie upchać resztę? To miało tam wejść, oj będzie ciężko, a na ogonie pewnie za lekko :/ A nigdzie więcej nawet przysłowiowej szpilki nie wciśnie, gdyby kadłub nie był sklejony to by się coś wycięło, a tak jak w deproniakach sprzęt na zewnątrz chyba podczepię. :devil: Na razie tyle, waga ciągle w naprawie to nie wiem ile to waży, więc kilka słów od sprzedawcy. W zastawie: Kadłub wykonany z pianki Arcel z wzmacniającą rurą węglową, Kołpak do napędu elektrycznego, Popychacze do steru kierunku, wysokości, Owiewka kabiny pilota wykonana z pianki Arcel z pokryciem z tworzywa ABS, Skrzydła wykonane z pianki Arcel z wklejonymi węglowymi dźwigarami oraz z wklejonym systemem bagnetów i otworem do mocowania skrzydeł do kadłuba, wykonane zawiasy, Gotowe do zamontowania usterzenie tylne, Nosek do zastosowania w przypadku wersji niezelektryfikowanej, Instrukcja montażu i instrukcja użytkowania Specyfikacja: Rozpiętość: 2050 mm Maksymalna masa: 750 g Powierzchnia nośna: 32.00 dm2 Obciążenie powierzchni: 24.00 g/dm2 Długość: 1020 mm
Tomisław Piotr Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 Super tylko 30 min i miałem już 4 zdjęcia. Zmniejsz te zdjcia one są nie do odebrania .
Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Opublikowano 20 Listopada 2007 Późno już było jak to robiłem, zaraz może się tym zajmę. Edit: OK, już zmienione.
Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Opublikowano 20 Listopada 2007 Nie chciałbym zrobić pomyłki jak w przypadku „Unique” i wstawiać za mocnego silnika, ze względu na specyfikę budowy modelu muszę uciekać z wagą i wielkością silnika, a szczególnie długością, aby jeszcze jakiś sensowny pakiet się zmieścił. To pewnie nawet za mocne: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883 może coś z tych mniejszych będzie OK.? http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5687 http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2104 http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5499 Ewentualnie jakieś wasze propozycje?
Peter Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 To pewnie nawet za mocne: http://www.unitedhobbies....?idProduct=3883 Ten silnik mam w EG , w wersji jako pchajac (smigielko z tylu ) Jesli klasycznie to chyba ten,oska 4 mm,nie podda sie kretowi tak latwo. Spory zapas mocy,wiec i smigielko mozesz uzyc wieksze (zyskasz na pradzie,mniej zuzyjesz-sprawnosc=szybka winda). Sam model,estetycznie ladny,ale jestem ,wybacz,troche zdegustowany.Tam nie ma miejsca na nic ! Troche to dziwne,brak bagnetu przez kadlub,tylko platikowe zatrzaski.Daj znac za jakis czas jak to nowum/innowacja sie sprawuje. Fakt,grube sciany czynia go troche pancernym,ale calosc jakas taka...moze to przyzwyczajenie do EG.Wiecej miejsca.No ale kabinka z szybka dodaje szyku.A z kompletu nic nie odpadlo,raczej nie bylo przyklejone.No i szkoda ze winglety sie polamamaly,zapewne w transporcie,w koncu to duzy ptak. Lubie takie dokladne opisy ,nawet z duzymi fotkami,kto chce to poczeka. Mam pytanko,ile ten model kosztuje ?
rapier Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 SZkoda tylko ze nadal nie widac modelu
attyla Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 Co do silnika to może taki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2106 ma mała średnicę będzie miał lepsze chłodzenie w ciasnym kadłubie
Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Opublikowano 20 Listopada 2007 Co do silnika to może taki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2106 ma mała średnicę będzie miał lepsze chłodzenie w ciasnym kadłubie Ale on jest troche długi, miejsca na obwodzie jest dosc, dlatego moze tam byc nawet 35mm średnicy byle jak najkrótszy.
Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Opublikowano 20 Listopada 2007 SZkoda tylko ze nadal nie widac modelu Byly duże pliki na początku, ale teraz są w rozdzielczości 1200/960, powinny się ładować szybko.
Andych Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Opublikowano 20 Listopada 2007 Jeszcze za duże zamień na 640x480 No i już zrobione, ale gdzie jest moja lupa teraz. :rotfl:
sbruski Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 Hej, Proszę o subiektywną ocenę pianki Arcel - jak sie lokuje w skali styropian - EPP? Słówko o Unique - jaki błąd z silnikiem? Z góry dzieki za odpowiedź...
Ben Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 Hej. Proszę o subiektywną ocenę pianki Arcel Miałem okazję "pomacać" tą piankę, jest identyczna (moim zdaniem) jak ELAPOR stosowany przez Multipleksa. Coś pośredniego pomiędzy EPP a styropinem :?
Tomek_W Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Witam. Oblatałem ASW 15 w wersji szybowcowej, ale przymierzam sie do elektryfikacji. Zamierzam raczej zastosować możliwie małe i lekkie wyposażenie ponieważ i tak prawdopodobnie model będzie za ciężki na nos. W wersji szybowcowej mój model jest wyważony z wyposażeniem 2xserwo 10g +odb. R16 SCAN 17g +akumulator 4xAA. Wynika z tego, że nawet z wyposażeniem zalecanym przez producenta trzeba będzie doważać ogon Pozdrawiam.
Andych Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Opublikowano 16 Lutego 2008 Jak się sprawuje w wersji szybowcowej? Jak oceniasz, ile można mu dołożyć masy, aby jeszcze dobrze latał? Ja biorę pod uwagę dwa rozwiązania, mały silnik i pakiet 3s1p 1300mAh, który ze śmigłem 10/5 daje około 600g max. ciągu, lub większy silnik, ale wówczas drążyłbym komorę na baterię 3S1P LiFe za mocowaniem serw pod skrzydłem. Boję się o osłabienie kadłuba, bo otwór musiałby mieć około 27mm średnicy, i dochodziłby aż za spływ skrzydła pod samą rurkę węglową. Sam zespół napędowy ważyłby wówczas 400g.
Tomek_W Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Mój waży ok. 660 g. nie mam zbyt dokładnej wagi, a więc obciążenie niewiele ponad 20g/dm. Lata bardzo powoli, ciasno zakręca i nie wali się na skrzydło pomimo że cięciwa końcówki to tylko 9 cm. Przy wychyleniach sterów tak jak w instrukcji, model słabo reaguje na ster kierunku (wydawało by się ze duży), lotki i wysokość w porządku. Zdziwiłem się dobrą reakcją na lotki, bo model ma duży wznios :shock: Start z holu gumowego 6 mm przy lekkim wietrze bez problemów. Należało by zwiększyć różnicowość lotek, uzyskana mechanicznie przez fabryczne mocowanie dżwigni jest za mała i modelik mocno zarzuca ogonem przy wychyleniu lotek i musiałem pomagać sobie kierunkiem ( chyba domiksuję). Zastanawiam się czy mocowanie płata wytrzyma jak dołożysz te 400 g. :?: :?:
Andych Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Opublikowano 17 Lutego 2008 Więc będę realizował wersję lekkiego napędu, odebrałem ostatnio kołpak 45mm, bo 50 nie znalazłem na oś 3,17mm i po zważeniu napęd ma 255g., do tego dojdzie odbiornik i serwa, ale powinno łącznie zmieścić się w 300g. Waga surowego modelu to 465g., więc do Twojej konfiguracji dojdzie tylko około 100g. Odnośnie lotek, czy też miałeś fabrycznie źle wklejone dzwignie popychacza, zastanawiam się czy je wyrywać i kleić jak należy, czy nie stanowi to problemu i mogę zostawić tak jak jest?
Tomek_W Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Moja reakcja gdy zobaczyłem te dżwignie była że tak powiem "niecenzuralna". Pierwsze co zrobiłem to oczywiście pfmrc i sprawdzenie w twoim temacie. :shock: Zastanowiło mnie, że są tak samo jak u mnie. I nagle mnie olśniło. Chodzi po prostu o uzyskanie różnicowego wychylenia lotek na drodze mechanicznej . Producent zrobił tak , ponieważ wersja RTF jest sprzedawana z prostym radiem z lotkami na V-kablu bez możliwości ustawienia różnicowości lotek z nadajnika. Ja zostawiłem tak jak było, choć jak pisałem wyżej różnicowość jest za mała. Piasty 50 też nie znalazłem, zastanawiam się nad dorobieniem własnego mocowania łopatek plus kołpak dołączony do zestawu. Wydaje mi się, że model "dociążony" napędem powinien latać lepiej. Teraz jest w moim odczuciu trochę "mułowaty" że tak powiem, ale to subiektywna ocena. Nigdy wcześniej nie latałem "piankowymi" szybowcami.
Andych Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Opublikowano 17 Lutego 2008 W sumie to można zrobić to z kwadratowego pręta 10mm, mocując do ośki tak jak propsaver na śrubki, zrobić dodatkowo 2 otwory na ten plastikowy kołpaczek i odpowiednie wyfrezowanie na łopatki śmigła. Nawet to może być dobre rozwiązanie ze względu na wagę, bo mój kołpak 45mm waży 37g. Ja nie mam zaplecza technicznego na takie prace niestety, a trzeba to wykonać dość precyzyjnie ze względu na wyważenie.
Tomek_W Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Kilka zdjęć z pierwszych lotów mojego ASW, zdjęcia nie są najlepsze bo było już ciemno.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.