Adam P. Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 :oops: Wiem ze to juz bylo, porozrzucane w kilku watkach, ale dobrze by bylo to zrzucic do jednego. Poza tym mam kilka problemow i pytan: Ostatnio zajalem sie lakierowaniem czesci nadwozia- oto problemy: -lakier schodzi za mocniejszym drapnieciem paznokcia -powierzchnia jest prawie matowa, jakby porowata(moze to wina zbyt cienkich warstw) A robilem tak: -usuniecie rdzy, brudu i wiekszosci starej farby -szlifowanie do plaskosci, gladkosci -mycie, odtluszczenie -dwie sredniej grubosci warstwy podkladu -ok. 4 srednio-ciekich warstw koloru W miedzyczasie oczywiscie czas na wyschniecie, gdzieniegdzie szlifowanie i ponowne czyszczenie, odtluszczanie. zastosowalem: benzyna ekstrakcyjna(odtluszczanie) -szary podklad(motip) -kolor niepamietam :oops: chyba akryl(motip) papiery scierne o ziarnistosci pomiedzy 1500 a 3000
japim Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Z tego co gdzieś czytałem Motip ma stosunkowo długi czas schnięcia do osiągnięcia pełnej wytrzymałości. Po jakim czasie robiłeś próbę paznokcia? Papierem 1500 i 3000 szlifowałeś oczywiście na mokro? Problem z powierzchnią matową leży najprawdopodobniej jednak w zewnętrznej warstwie, a nie w podkładzie. Tutaj powinien wypowiedzieć się ktoś bardziej doświadczony. Ja lakierowałem Ultimate'a kolorowym sprayem do spaliniaków firmy RC Color: http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo/images/ultimate_17.jpg i wyszedł połysk/półmat, a powierzchnię laminatu przygotowałem papierem chyba 600.
Motylasty Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 Z tego co gdzieś czytałem Motip ma stosunkowo długi czas schnięcia do osiągnięcia pełnej wytrzymałości. Po jakim czasie robiłeś próbę paznokcia? Po godzinie juz jest ok, po trzech godzinach możesz spokojnie szlifować. Problem z powierzchnią matową leży najprawdopodobniej jednak w zewnętrznej warstwie, a nie w podkładzie. Zbyt cienka warstwa lakieru lub zbyt duża odległość w trakcie malowania. Ewentualnie przyczyną może też być zbyt niska temperatura w pomieszczeniu gdzie malowałeś.
Adam P. Posted November 22, 2007 Author Posted November 22, 2007 Papierem 1500 i 3000 szlifowałeś oczywiście na mokro? tak, na mokro. Cytat:Problem z powierzchnią matową leży najprawdopodobniej jednak w zewnętrznej warstwie, a nie w podkładzie. Zbyt cienka warstwa lakieru lub zbyt duża odległość w trakcie malowania. Ewentualnie przyczyną może też być zbyt niska temperatura w pomieszczeniu gdzie malowałeś. To raczej to-przed chwila zrobilem probe grubszej warstwy-gdy maluje o krok od zaciekow, to warstwa jest juz gladsza. Cytat:Z tego co gdzieś czytałem Motip ma stosunkowo długi czas schnięcia do osiągnięcia pełnej wytrzymałości. Po jakim czasie robiłeś próbę paznokcia? Po godzinie juz jest ok, po trzech godzinach możesz spokojnie szlifować. Po ok 15 godzinach proba paznokcia, szlifowanie i kolejna warstwa po ok 5 godzinach od polozenia poprzedniej.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.