mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Hej. Jestem w trakcie projektowania chowanego podwozia do Jantara i zastanawiam się czy warto bawić się w amortyzację? Jeżeli warto to może macie jakieś pomysły jak to wykonać. I prosiłbym też na zerknięcie na mój projekt, może coś zrobione jest źle, albo mogłoby być lepiej . I jeszcze filmik: http://www.youtube.com/watch?v=rnuLN8RVNME&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Czy możesz wkleić rzut boczny ew. na drutach - jakie jest położenie osi obrotu orczyka pośredniego w stosunku do punktu górnego krzywki w położeniu otwartym ? Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Załączam inne rzuty z których być może będzie więcej wynikało. I sorry kojani ale nie bardzo rozumiem pytanie . A tak btw. to chyba aluminium 2mm to trochę za cienkie? Jak sądzicie? Nie da się zrobić w jakiś sposób miniaturek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Kinematycznie OK, tylko musisz sobie zdawać sprawę z absolutnej konieczności pozbywania się luzów co nie jest takie proste. Pewne zastrzeżenie może budzić układ serwo orczyk pośredni - dość niekorzystny kąt pracy cięgna w pozycji otwartej, tak naprawdę odsunąłbym serwo od osi orczyka pośredniego i skorygowałbym kąty pracy cięgna. Jak rozumiem to dopiero początek, zarówno obie płyty goleni jak i obudowy mechanizmu muszą buć ze sobą dość sztywno połączone!! Takie wykonanie - z cienkich blach - raczej się nie sprawdzi, lepiej wykonać profile przestrzenne - gryba blacha AL 4-5 mm frezowana wgłębnie z pozostawieniem obrzeża w celu uzyskania przekroju [. Jeśli chodzi o amortyzację to całość montować na pojedynczym sworzniu, obrotowo w prawym dolnym rogu na ostatnich fotkach, a z drugiej strony podeprzeć sprężyną. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeżeli nie zrobisz żadnej blokady która zdejmie napór na serwo przy otwartym podwoziu to chyba jedynie serwo typu jumbo tutaj podoła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 No właśnie tego się obawiam. Ale nie mam pojęcia jak można wykonać taką blokadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeżeli nie zrobisz żadnej blokady która zdejmie napór na serwo przy otwartym podwoziu to chyba jedynie serwo typu jumbo tutaj podoła. Hmm raczej nie ma takiej potrzeby - zwróć uwagę na położenie punktu górnego wodzika i krzywki w stosunku do punktu obrotu orczyka pośredniego (tworzy się tzw. dżwignia kolanowa) cała siła zostanie przejęta przez oś orczyka pośredniego i będzie to tylko ścinanie. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Wojtass chyba nie spojrzał nawet na rysunek. Przy całkowicie otwartym podwoziu całą siłę przenosi oś dźwigni pośredniej. Od biedy można końcówkę tej krzywki otwierającej podwozie trochę "przegiąć" aby całkowicie uniemożliwiało zamknięcie podwozia naciskając na koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Oglądałem sobie podwozie w Jantarze. Niestety udało mi się podejrzeć tylko to co wystaje z kadłuba . I dostałem natchnienia . Spójrzcie proszę czy takie rozwiązanie ma jakiś sens. Zastanawiałem się nawet czy by nie wymienić serwa na silnik z przekładnią i śrubą trapezową, plus jakiś prosty sterownik na mikrokontrolerze. Jednak to dodatkowa robota. I na razie staram się użyć serwa jako napędu. Zależy mi też aby wykonanie nie było zbyt drogie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Są gotowe chowane podwozia w dość rozsądnych cenach, pojedyncze wykonanie będzie z pewnością droższe - chyba że będziesz sam wykonywał. To rozwiązanie ze śrubą trapezową to raczej nie ta skala, będzie cięzko i gabarytowo duże. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 To rozwiązanie ze śrubą trapezową to raczej nie ta skala, będzie cięzko i gabarytowo duże. Zawsze można zrobić to na zwykłym pręcie m4 albo nawet m3. Do tego nakrętka nie na sztywno a na sprężynach i jest jakieś resorowanie. Nie potrzeba blokady bo gwint załatwi wszystko.Ale dalej potrzeba silnika z przekładnią i krańcówek - czyli serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Są gotowe chowane podwozia w dość rozsądnych cenach, pojedyncze wykonaie będzie z pewnością droższe - chyba że będziesz sam wykonywał. To rozwiązanie ze śrubą trapezową to raczej nie ta skala, będzie cięzko i gabarytowo duże. Kojani Mi udało się znaleźć jedynie za ponad 300zł . Co wg mnie jest trochę za drogo. A jako, że lubię sobie podłubać to wolałbym wykonać sam takie coś. Oczywiście cięcie mam zamiar wykonać na cnc. Może uda się to zrobić u jakiegoś znajomego, po kosztach . Ale dalej potrzeba silnika z przekładnią i krańcówek - czyli serwa. To nie jest akurat problem. Ale chodzi o to czyt akie rozwiązanie będzie praktyczne i dobre. Myślę, że wykonam model cyfrowy i zobaczę jak się zachowuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Hmm ja widziałem dużo taniej, ale jeśli chcesz robić to może skorzystać z już sprawdzonych rozwiązań. jaką masz średnicę koła? Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Hmm ja widziałem dużo taniej, ale jeśli chcesz robić to może skorzystać z już sprawdzonych rozwiązań. jaką masz średnicę koła? Kojani Koło około 10cm. A co do blokady to dodałem takie coś: kurde ciągle mi się orczyki serwa rozjeżdżają Inventor nie nadąża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeśli chcesz mogę Ci podrzucić gotowe rozwiązanie do fi80. Jeśli już to nie taki załomek, a przejście łukiem bo będzie problem przy chowaniu. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Bardzo chętnie obejrzę jakie zastosowałeś rozwiązania . Na priv wyślę swojego maila. A co do zamykania to grawitacja powinna odblokować koło z tego załomka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 To nie jets moje rozwiązanie W PW Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Po obejrzeniu planów i kilku filmików na youtube zaprojektowałem coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=WqV9Vxg2I5U&feature=youtu.be Chyba jest to najlepsza wersja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Nie przesadzasz trochę z rozmiarem koła, w 3m jantarze 10cm koło? Wychodzi że oryginał powinien mieć koło o półmetrowej średnicy? Troszkę nie w skali. Są w sieci też gotowe plany http://www.ttq.republika.pl/tips/podwozie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 No może i racja przerobię na 70mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi