zuczek Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Witam! Wczoraj dostalem model samolotu Curtiss P40 z z stajni napolskimniebie. Jest to mój pierwszy model ESA więc jak bede popelniał błędy proszę o konstruktywna krytykę. Najpierw wyrysowalem na kadlubie linie wedlug których odcinałem nadmiar pianki. Potem zaokrągliłem kadlub. I otrzymałem taki efekt: Jutro mam zamiar "wyprasować" i wzmocić kadłub oraz zamontować część wyposażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 No ładnie ładnie,ja próbowałem zrobić Mustanga P-51 z zielonej pianki.Model z wyglądu wyszedł mi całkiem ładnie ale lot to była porażka. Życzę Tobie udanego majsterkowania i oblatania modelu.Napewno będę tutaj zaglądać często i podpatrywać zmagania.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Dzięki Damian. Wczoraj jakos nie mialem czasu wstawic zdjec więc teraz to nadrobie. Ale najpierw troche o wyposażeniu -silnik emax 2812 -regulator emax 18A -wszystkie serwa to alturn aas-309bb -pakiet polyquest 11.1V 1350mAh pozyczylem go koledze ktory wyjechal na świeta i tylko jego brakuje mi do oblotu Teraz czas na zdjecia Tutaj kadłub z wklejonym serwem, odbiornikiem i wzmocnieniami Serwo jest w termokurczce aby po ewentualnym zniszczeniu modelu mozna bylo je wyjac ładne i czyste Tutaj widac już skrzydla z wklejonymi serwami A tu dokladne zdjecie gnizda serwa Tu widać regulator z wycieciem na metalowa plytke aby lepiej odprowadzal cieplo w tej zamknietej budzie z epp Sprawdzenie kątów miedzy skrzydlem a statecznikiem z juz wklejonymi skrzydlami - wydaje sie być wszystko proste Widok z góry... i z boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Bardzo ładnie Ci to idzie, oby tak dalej. Jakie malowanie planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Dzieki. Najprawdopodobniej bedzie w takim malowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Czy przez takie umiejscowienie regulatora nie będzie problemu z wyważaniem za pomocą pakietu?? Zazwyczaj pakiet jest mniej więcej w miejscu gdzie u Ciebie jest regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Z wstępnych przymiarek wynika że mam zacieżki przód wiec bardziej martwiłbym się o umiejscowienie odbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Właśnie, zobacz jak odbiornik jest u mnie: http://pfmrc.eu/inde...a-curtiss-p-40/ Na początku był tak jak u Ciebie, ale musiałem przesunąć, zeby było miejsce na pakiet. Budowa idzie Ci bardzo ładnie. Kibicuję i życzę pomyślnego ukończenia budowy. Jak na pierwszy model ESA to naprawdę dobrze wybrałeś. Myślę, że nie powinieneś mieć z nim żadnych kłopotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Też bym przesunął odbiornik ale już wkleiłem kabinkę i nie chciałbym jej rozcinać a pozatym jest wtedy trudne dojście do niego. Może uda mi się umieścić pakiet pionowo i wtedy nie było by problemów ale nie wiem czy nie osłabiłoby to zbytnio konstrukcji. Mam teraz jeszcze problem z serwami do lotek, które (już po zamontowani popychaczy) zatrzymują się nie osiągając maksymalnych wychyleń, a po lekkim przesunięciu lotki ruszają dalej. Myślę, że serwa są poprostu za słabe i nie wiem czy nadciąć trochę zawiasy w lotkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zrób jakiś przeciąg wokół regulatora, bo go ugotujesz w pierwszym locie. Zagnij lotki wzdłuż skrzydła i krawędź potraktuj papierem ściernym, to zmiękną. Tylko nie przesadź, bo lotki odpadną. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Wiem, otwory są już porobione. A co do lotek to zrobiłem tak jak powiedziałeś i wszystko działa już tak jak powinno .Dzięki. Dziś udało mi się już prawie skończyć model. Zostało tylko wycięcie dziury na pakiet i malowanie . Silnik Wlot powietrza do chłodzenia regulatora Otwory którymi powietrze wylatuje Machanizm napędu lotki Tak model prezentuje sie z z góry... z przodu... i z ukasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warhawk Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zrobiłeś skłon i wykłon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuczek Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Nie. Czytałem, że w esiakach nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Nie trzeba jeśli ma się doświadczenie. Na początku lepiej zrobić, zwłaszcza, że te modele są bardzo szybkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 P40 nie potrzebuje skłonu (przynajmniej w moim przypadku), Co do wykłonu to ja najpierw zamocowałem silnik na "0" Ale, że nie chciał latać po prostej (płasko i szeroko zakręcał) to po którymś krecie dorobił się wykłonu i teraz lata idealnie prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warhawk Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Jakie śmigło chcesz użyć? Ja próbowałem na tym silniku gws 8*6 ale silnik się strasznie grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Bo jeżeli to jest e-max 2812 to dawałeś za duże, max do niego to jest 8x4' GWS i na tym lata najlepiej Co do otworów wylotowych, to według mnie małe i prawie nic nie dadzą. Ale i tak są zbędne . Ja w swoich Esiakach latam bez przeciągu (tylko z wlotem) i jeszcze regulatora nie usmażyłem . Jak się ma regulatory 20-25A to spokojnie bez wietrzenia można latać. Wiadomo po locie są lekko gorące, ale do destrukcji im daleko. Zależy jaki regler masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warhawk Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Bo jeżeli to jest e-max 2812 to dawałeś za duże, max do niego to jest 8x4' GWS i na tym lata najlepiej A do jakiego silnika 8x6 się sprzyda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warhawk Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Mam regulator 20A a pakiet 1300mah 25C 3S Jutro spróbuję na 8x4 i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 8x6 do e-maxa 2822, na takim zestawie latałem dość długo i fajnie zasuwał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi