Skocz do zawartości

curtiss P40 - czyli pierwszy model ESA


zuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj dostalem model samolotu Curtiss P40 z z stajni napolskimniebie. Jest to mój pierwszy model ESA więc jak bede popelniał błędy proszę o konstruktywna krytykę.

Najpierw wyrysowalem na kadlubie linie wedlug których odcinałem nadmiar pianki.post-11442-0-84567700-1356470748_thumb.jpg

Potem zaokrągliłem kadlub. I otrzymałem taki efekt:

post-11442-0-93897600-1356471024_thumb.jpg

post-11442-0-59343200-1356470910_thumb.jpg

Jutro mam zamiar "wyprasować" i wzmocić kadłub oraz zamontować część wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie ładnie,ja próbowałem zrobić Mustanga P-51 z zielonej pianki.Model z wyglądu wyszedł mi całkiem ładnie ale lot to była porażka. Życzę Tobie udanego majsterkowania i oblatania modelu.Napewno będę tutaj zaglądać często i podpatrywać zmagania.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Damian. Wczoraj jakos nie mialem czasu wstawic zdjec więc teraz to nadrobie.

Ale najpierw troche o wyposażeniu

-silnik emax 2812

-regulator emax 18A

-wszystkie serwa to alturn aas-309bb

-pakiet polyquest 11.1V 1350mAh pozyczylem go koledze ktory wyjechal na świeta i tylko jego brakuje mi do oblotu

Teraz czas na zdjecia

Tutaj kadłub z wklejonym serwem, odbiornikiem i wzmocnieniami

post-11442-0-41818700-1356643045_thumb.jpg

Serwo jest w termokurczce aby po ewentualnym zniszczeniu modelu mozna bylo je wyjac ładne i czyste

post-11442-0-19491600-1356643230_thumb.jpg

Tutaj widac już skrzydla z wklejonymi serwami

post-11442-0-34495900-1356643321_thumb.jpg

A tu dokladne zdjecie gnizda serwa

post-11442-0-70866700-1356643421_thumb.jpg

Tu widać regulator z wycieciem na metalowa plytke aby lepiej odprowadzal cieplo w tej zamknietej budzie z epp

post-11442-0-80414200-1356643576_thumb.jpg

Sprawdzenie kątów miedzy skrzydlem a statecznikiem z juz wklejonymi skrzydlami - wydaje sie być wszystko proste :)

post-11442-0-32586800-1356643652_thumb.jpg

Widok z góry...

post-11442-0-86567100-1356643710_thumb.jpg

i z boku

post-11442-0-78922900-1356643768_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, zobacz jak odbiornik jest u mnie: http://pfmrc.eu/inde...a-curtiss-p-40/

Na początku był tak jak u Ciebie, ale musiałem przesunąć, zeby było miejsce na pakiet.

 

Budowa idzie Ci bardzo ładnie. Kibicuję i życzę pomyślnego ukończenia budowy.

 

Jak na pierwszy model ESA to naprawdę dobrze wybrałeś. Myślę, że nie powinieneś mieć z nim żadnych kłopotów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym przesunął odbiornik ale już wkleiłem kabinkę i nie chciałbym jej rozcinać a pozatym jest wtedy trudne dojście do niego. Może uda mi się umieścić pakiet pionowo i wtedy nie było by problemów ale nie wiem czy nie osłabiłoby to zbytnio konstrukcji.

Mam teraz jeszcze problem z serwami do lotek, które (już po zamontowani popychaczy) zatrzymują się nie osiągając maksymalnych wychyleń, a po lekkim przesunięciu lotki ruszają dalej. Myślę, że serwa są poprostu za słabe i nie wiem czy nadciąć trochę zawiasy w lotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, otwory są już porobione.

A co do lotek to zrobiłem tak jak powiedziałeś i wszystko działa już tak jak powinno :) .Dzięki.

Dziś udało mi się już prawie skończyć model. Zostało tylko wycięcie dziury na pakiet i malowanie :D .

Silnik

post-11442-0-10086700-1356816669_thumb.jpg

Wlot powietrza do chłodzenia regulatora

post-11442-0-96904000-1356816714_thumb.jpg

Otwory którymi powietrze wylatuje

post-11442-0-80487100-1356816805_thumb.jpg

Machanizm napędu lotki

post-11442-0-17253000-1356816853_thumb.jpg

Tak model prezentuje sie z z góry...

post-11442-0-73474000-1356816918_thumb.jpg

z przodu...

post-11442-0-04009100-1356816508_thumb.jpg

i z ukasa

post-11442-0-17929300-1356816316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P40 nie potrzebuje skłonu (przynajmniej w moim przypadku), Co do wykłonu to ja najpierw zamocowałem silnik na "0" Ale, że nie chciał latać po prostej (płasko i szeroko zakręcał) to po którymś krecie dorobił się wykłonu i teraz lata idealnie prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeżeli to jest e-max 2812 to dawałeś za duże, max do niego to jest 8x4' GWS i na tym lata najlepiej ;)

 

Co do otworów wylotowych, to według mnie małe i prawie nic nie dadzą. Ale i tak są zbędne :P. Ja w swoich Esiakach latam bez przeciągu (tylko z wlotem) i jeszcze regulatora nie usmażyłem :D. Jak się ma regulatory 20-25A to spokojnie bez wietrzenia można latać. Wiadomo po locie są lekko gorące, ale do destrukcji im daleko. Zależy jaki regler masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.