Jump to content

Pytanie do was. Pierwszy model.


gasiorek0092

Recommended Posts

Siemanko. Zwracam sie do was z pytaniem na temat pierwszego modelu. Na wiosne chciałbym zacząć sie uczyć (samodzielnie) latania rc.

 

Jestem posiadaczem aparatury Hitec optic 6. Na model i wyposarzenie posiadam ok 500zł.

Teraz pytanie co robic? Od podstaw robic szybola? np pelikana? (mam duze doswiadczenie z obróbką drewna, balsy) wiec zrobienie go nie będzie problemem.

czy kupowac cos epp? np bete1400?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

(a taka prośba do was. Jesli bete1400 to będe wdzieczny za linki do wyposarzenia)

Link to comment
Share on other sites

Z własnego doświadczenia odradzam budowanie pierwszego modelu od podstaw.

 

Beta wyjdzie drożej niż zaproponowany przez Michała trenerek ale śmigło z tyłu to jest to przy pierwszych krokach.

No i trochę większa co ułatwia latanie wysoko nad głową.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym stawiał na epp. To idealny materiał na początki. Dużo latania, mało naprawiania :)

Na początku będziesz często walił modelem w ziemie. EPP (o ile to nie jakaś porządna kraksa) kleisz na lotnisku w minutę i latasz dalej. Żaden inny tak łątwo dostępny materiał nie będzie tak wyrozumiały przy nauce.

 

Wiele osób poleca właśnie beto-podobne. Z tego rodzaju modeli warto też przemyśleź Bixlera 2 z HobbyKinga. Koszt do ok 80$ + przesyłka + regulator i pakiet.

 

Z tym, że moim zdaniem, o ile te modele sa proste w obsłudze, są nieco specyficzne. Ja, na początek poszukałbymm jakiegoś górnopłata o rozpiętości ok 100-120cm. Taki model będzie jeszcze prostrzy a na upartego będziesz mógł potrefnować jakieś bardzo podstawowe akrobacje.

 

Latanie Beto-podobnymi jest bardzo proste, ale przy założeniu, że chcesz latać bardzo spokojnie bez "wydziwnień". Jak chcesz takimi modelami latanie urozmaicić, poziom trudność szybko rośnie.

Link to comment
Share on other sites

Uzupełniając wypowiedzi przedmówców dodam, aby jako pierwszy model nie wybierać tego który Ci się najbardziej podoba - zazwyczaj oznacza to jakiś model makiety która najczęściej nie lata za dobrze lub jest trudna w pilotażu i o problemy nietrudno . Widziałem już kilka razy jak świeżo upieczony właściciel wymarzonego modelu po kilku - kilkunastu sekundach lotu załamany i rozczarowany zbiera resztki modelu a jego chęci do kontynuowania tej zabawy topnieją do zera ... Pierwszy model powinien być sprawdzoną konstrukcją o przyzwoitych właściwościach lotnych oraz łatwą do naprawy - te kryteria spełniają wg mojej oceny modele z EPP . Oczywiście symulator jest jak najbardziej polecany na początek.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam ze zadaje tak idiotyczne pytania, jednak ze względu ze dopiero sie ucze mam nadzieje ze mi wybaczycie.

Czym sie różni LIPOL od LIPO??? szukając LIPOL tak jak napisałes nic nie znalazłem o proponowanych przez Ciebie parametrach. Znalazłem za to LIPO 1500mAH 3s-25c. Pytanie czy ja musze szukać dalej czy Ty zrobiłeś literówkę? :D

Link to comment
Share on other sites

2200 3s do metrowego modelu który ma z założenia latać powoli?

Dobrze byłoby wiedzieć ile ten model waży pusty aby dobrze dobrać pakiet i silnik.

No i dopytać użytkowników jak się wyważa aby nie dokładać później balastu.

Link to comment
Share on other sites

Michał podał przedział 1300-2200. Ja rozumiem to tak, że przy 1300 model będzie latał lekko i powoli, ale przy 2200 też da się polatać.

Choć na moje oko, parametry podane na stronie będą bezpieczniejsze: Li-Po 3s 1000 mAh - 1800 mAh.

 

Kwestia preferencji, choć na początek, lepiej częściej zmieniać pakiet, ale trzymać lżejszy model...

Link to comment
Share on other sites

motor http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2812-p-142

regulator http://www.emodel.pl/esc-hw25a-regulator-p-2623

smiegiełko http://www.emodel.pl/smiglo-towerpro-apce-8x4-p-77

pakiecik http://www.modelmotor.pl/pakiet-lipol-1500-mah-11-1v-25c-polyquest-v2.html

 

moze byc? wszytsko pasuje? ;>

Dodatkowo zamawiam osbiornik i kwarce.

Czy do tej listy zakupów cos musze dodać? cos zmienic?

Link to comment
Share on other sites

PYTON skoro mówisz ze wszytko okej to CI ufam i zamawiam.

A jeszcze takie pytanie nie do tematu ile waży toto0 albo toto1 bez elektroniki? chodzi mi czy po rozwaleniu tego modelu ta elektronika nada sie do depronowego Toto?

A moze wgl zamiast kupowac tegohttp://www.emodel.pl...ener-epp-p-3444 lepiejby było zrobic toto?

czy toto sie nadaje do nauki latania? (lepiej mam na mysli taniej)

Link to comment
Share on other sites

toto jak i owy wybrany trenerek do nauki sa w sam raz, z tym że model ze stronki jest z epp czyli materialu który jest bardziej odporny na kretobicie niz depron w tocie

aha i kup jeszcze złącze xt60(pakiet regiel)

a tak miedzy nami czemu nie kupisz wszystkiego z jednego sklepu lub z aledrogo? nie było by taniej??

Link to comment
Share on other sites

Racja do nauki im lżejszy akumulator tym lepiej (wolniej, i nie ma takich strat przy uderzeniu -masa czyni swoje) , taki leciutki też fajnie szybuje .

Epp na początek . Pózniej deprona sobie zrobisz , dopieścisz go i bedziesz latał całe życie, a do nauki to epp ;)

No właśnie w jednym sklepie bedzie taniej .

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.