samolot Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Witam! Mam takie zapytanie... Ponieważ dotychczas latałem używając tylko steru kierunku i wysokości (Cessna 745), a pragnę rozpocząć przygodę z FPV - rodzi się pytanie. Jeśli zakupię ten model: http://abc-rc.pl/p/176/2997/model-pioneer-1400mm-trenerek-kit-kompletny-zestaw-modele-do-fpv-fpv-i-akcesoria.html czy będę musiał uruchamiać lotki? Czy tym modelem można latać nie używając ich, a wykorzystując tylko ster kierunku i wysokości? Dzięki wielki! Pozdrawiam!
PK999 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Można latać bez lotek. Tylko po co? Easy star 1 latał bez lotek a to prawie taki sam model. W następnej generacji zmądrzeli i je dołożyli. Lotki przydatna rzecz nawet w normalnym locie bez akrobacji. Jeśli chodzi Ci o koszt 2 serw to na prawdę warto dołożyć te 30zł na dwa najtańsze serwa i uczyć się latać tak, aby umieć latać każdym modelem.
zyromskij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Witam! Mam takie zapytanie... Ponieważ dotychczas latałem używając tylko steru kierunku i wysokości (Cessna 745), a pragnę rozpocząć przygodę z FPV - rodzi się pytanie. Jeśli zakupię ten model: http://abc-rc.pl/p/1...-akcesoria.html czy będę musiał uruchamiać lotki? Czy tym modelem można latać nie używając ich, a wykorzystując tylko ster kierunku i wysokości? Dzięki wielki! Pozdrawiam! Można tym modelem latać bez lotek tylko, że lotki dają nowe możliwości i większą sterowność, a latanie z nimi nie jest wcale trudniejsze. (należy tylko pamiętać o zaciąganiu przy skrętach SW)
samolot Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2012 Latam na symulatorach już ładnych parę lat, więc pewnie bym sobie poradził, Ale dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie, czy do tego modelu da się wmontować bezszczotkowy silnik typu Outrunner. Mam SilverBlue 1400KV 315W bodajże. Nie pamiętam dokładnie. Ale silnik klasy 35-30. Pzdr.
samolot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Panowie, ktoś coś wie na ten temat?
Frato Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Pioneer słabo reaguje na SK. Prawie nie skręca.Lepiej zrezygnować z SK niż lotek
samolot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 A silnik 3530 wejdzie do tego ustrojstwa?
wapniak Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Silnik wejdzie, w końcu można obciąć to co wystaje i przykleić silnik z łożem. Problemem będą za małe obroty silnika kV1400, będzie to wymagało aku przynajmniej 4s, bo największe śmigło jakie się mieści to 15 cm średnicy (6 cali). A jak obetniesz to co wystaje, to jeszcze mniejsze. Model bez lotek też dobrze lata, ale z lotkami lepiej. Pozdrawiam
samolot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jaki polecasz zatem silnik i jakie śmigło do takiego modelu, który jest napędzany z tyłu?
wiejski Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Byłem właśnie zmierzyć to miejsce na silnik (ma taki dziwny kszatałt ) w najszerszym miejscu ma 34mm. Twój silnik ma 35mm, ale nie wiem czy wciśniesz...
samolot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Czyli jakiś 2825 musiałbym zastosować?
wapniak Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 U siebie mam HK2614 kV2000 z aku 3s 1300mAh pobiera max 20 A i ze śmigłem 6x5,5 idzie do góry niemal w pionie. Wznoszenie trwa kilka kilkanaście sekund, i dobrze, bo dłużej silnik by się zagotował. Normalny lot to 1/3 do 1/2 gazu. Silnik przykręcony do wręgi ze sklejki i doklejany do tego co wystaje. W sklejce odpowiednie otwory dla przepływu powietrza. Pozdrawiam
samolot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Dzięki wielkie za ifnormacje! Rozumiem, że też latasz Pioneerem?
wapniak Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Bixlerem, ale to jest to samo. Pozdrawiam
madrian Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Pioneer słabo reaguje na SK. Prawie nie skręca.Lepiej zrezygnować z SK niż lotek Reaguje jak każdy szybowiec. To nie akrobat, żeby zwijał się w miejscu. Ale skoro mówimy o FPV, to lepiej mieć pełne sterowanie. Ster kierunku przyda się do płaskich, szerokich zakrętów, które dają lepsze ujęcia dla kamery. Lotki natomiast są zawsze przydatne, pozwalają lepiej kontrolować model, szybciej niwelować przechyły, a w razie potrzeby zwiększają zwrotność. Oczywiście, poza tym, samolot bez lotek jest jak wykastrowany.
wiejski Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Wybacz jakość, ale robione na telefonie.
plewusek Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Witam. Ja w swoim zastosowałem silnik C2826 -1350KV-230W śmigło 150x120 drewienko Lipolki 1300 3s i 2000 3s , i lata dość poprawnie no nie jest to agresywny akrobat co do lotek i steru nawet w takim modelu są bardzo przydatne, na ster kierunku model reaguje umolnie (czyt. powoli) ale o tym i o lotkach pisali już poprzednicy Mam nadzieje że nie wylądujesz jak ja Dwie fotki może pomogą
plewusek Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Dla poprawienia sprawnośći steru kierunku możesz dokleić pasek depronu i działanie SK wyrażnie się poprawi a grafiki modelu zbyt mocno nie zmienisz
Rekomendowane odpowiedzi