medium Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Witam przy okazji świąt postanowiłem coś podłubać w zielonym paskudztwie i padło na wymieniony w tytule modelik plany do pobrania: http://www.mesarcfoa...ers.com/#!mfb-2 wg autora planu rozpiętość powinna wynieść 41,5cala czyli 105,4cm a długość to 19,5cala czyli 49,5cm, niestety zapewne przekłamania drukarki spowodowały że mój model ma odpowiednio 104,5cm x 51,5cm po wydrukowaniu i sklejeniu planów wytrzeszczyłem gały..... na zdjęciach w necie widać że stateczniki pionowe niby są 3 - ale małe, nawet strasznie małe....... ale po wycięciu na żywo prezentują się naprawdę mizernie i zastanawiam się czy nie zmienić ich na troszkę większe (wyższe) sam model wykonany jest z tego co mam w zapasach, na szczęście znalazłem jeszcze troszkę materiału obustronnie gładkiego, więc zamiast wykańczania folią planuje czarną farbę emulsyjną jako usztywnienia dałem w skrzydła sosnowe listewki 5x2mm doklejone do czoła środkowej płyty, oraz wegiel 3mm spinający sosnę na wysokości silnika na lotki planuje standardowe 9g serwa tg9e, odbiornik oryginał turnigy bądź 3h hobbyk. poniżej fotki z aktualnym stanem budowy mam na stanie cf 2805 i cf 2812 - i zastanawiam się który z tych silniczków pasował by bardziej, na nowy silniczek na razie mnie nie-stać :/ choć mam chęć wydać w okolicy wakacji kasę na coś co kręciłoby 2200 - 2500kV śmigłem 7-8cali z 3s lub 4s zasilania zasilanie będzie 3s 2200mAh, w innym wątku tego forum czytałem ze 2805 wytrzymuje 3s bez problemu stąd rozterki co wybrać zakładam że 2805 miałby pracować z apc 6x4 a 2812 ze śmigłem 7x5 nieznanej mi marki większe nie wejdzie do modelu jako że waga do lotu powinna wyjść ok 700g a zestawy napędowe mam mniejsze zastanawiam się nad rezygnacją z "hamulców" przeznaczonych do zamontowania na lotkach proszę bardziej doświadczonych o poradę w sprawie silniczków i rezygnacji z "hamulców" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Silnik 2805 nie da rady. Nadaje sie do modeli do 300g. Zastosuj 2812. Pakiet zmien na 1000mah 3s. 2200mah 3s jest za ciezki. Z hamulcow to calkiem zrezygnuj. Szkoda wagi na to. Co do serw to wiecej zdecydowania bo jak napisałeś standardowe 9g to juz 2 rodzaje standardowe to 37-50g a te 9g to klasa mikro. Staraj sie urwać z wagi. 400- 450g to by bylo bajka. Model calkiem spoko wyglada taki B2podobny. Jak chcesz super skrzydełko to popatrz na Kilera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medium Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 pomalutku do przodu waga pianek to 165-170g zdecydowałem się na: silnik cf2212 - 40g. regulator HK20A - 20g serwa TP SG91R - z przedłużonymi kablami 2x15g odbiornik 3ch GT2 - 5g a zasilanie - zależy czym się lepiej wyważy - 3s 1300 - 123g - lub 3s 2200 185g czyli max waga bez śmigła i farby to ok 455g, mam nadzieje że od farby nie utyje za bardzo i zmieszczę się w 500g - wtedy ciąg będzie większy niż masa planuje spód zrobić "mocno czarny", a górę ciemno szarą z jakimiś "kującymi kolorem" w oczy detalami pewne jest też przemodelowanie klapki nad elektronikę - to co proponuje autor planów szpeci tylko model - mam zamiar zastąpić ten żagiel czymś zdecydowanie bardziej płaskim edit: bez regulatora to nigdzie nie poleci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Myślę, że hamulce pełnią rolę stabilizującą przez wprowadzanie oporu za środkiem ciężkości. Jeśli chcesz z nich zrezygnować powinieneś powiększyć stateczniki pionowe lub zrobić winglety.Doświadczalnie ustalisz jakie, schodząc z wielkością do min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medium Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 z hamulcami cały czas się waham - chciałbym się ich pozbyć, winglety - aby je zrobić muszę albo dorobić albo uciąć skrzydła :/ zostaje opcja powiększania stateczników - i ew późniejszych cięć po oblotach i tak się skończy ta kwestia - wytnę i skleję dla większej sztywności z 3mm depronu 3 pary powiększone o ok 400% policzyłem obciążenie - wychodzi mi 27,5 gr/dcm2 w najgorszym wypadku, jeśli z wagą zjadę do 450gram to będzie 25gr/dcm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Zrób stateczniki z cienkiej pleksy. W locie nie bedzie widac a pomogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Przerabiałem stateczniki z pleksiglasu w Hamim. Stateczniki z 3mm pleksi są bardzo ciężkie w porównaniu z depronem. A znowu cieńsza pleksi jest wiotka. Lepszym rozwiązaniem jest wysunięcie statecznika za spływ. Kosztem takiego wysunięcia możesz znacznie obniżyć wysokość stateczników. Ale może i bez tego będzie latac dobrze. Ho-229 nie ma wcale stateczników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Robert a co myslisz o zrobieniu cos podobnego do grzebienia na lotce? Ok 1.5 cm wysokosci, takie jakby żebra odstające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi