Skocz do zawartości

Modyfikacja skrzydła - lotki


Uszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Zabrałem się za przeróbkę starego czeskiego szybowca VEGA. Skrzydła z uszami - styro, kryte balsą 2 mm bez dźwigarów.

Chciałbym na uszach dorobić lotki tylko zastanawiam się jak wykonać kanały na przewody do serw.

Czy uda się to zrobić nie naruszając poszycia czy też muszę jakoś nacinać balsę.

W którym miejscu ucha wykonać skrzynkę na serwo - na środku czy też bliżej centropłata ?

Środkowa część skrzydła ma długośc 60 cm , uszy też 60 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styro łatwo robi się otwory pod przewody. Zaostrzony, stalowy, sztywny pręt 2-3mm.

Można powoli obracać drut wkrętarką co poprawia jego prowadzenie. Masz nie za długie części więc powinieneś bez większych problemów trafić w siebie otworami. Później za drutem można przeciągnąć przewody tylko trzeba je wyjąć z wtyczki - wtedy kabel ładnie ściśle leży w takiej "rurce".

 

Nie znam tego modelu ale starsze termiczne modele bez lotek - uszate - miały spory wznios na tych uszach czyli bez wyprostowania tego połączenia lotki będą generowały więcej oporów i będą mniej skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metody z prętem obracanym wiertarką próbowałem raz i nie polecam, bo wypchnąłem fornir z poszycia, więc balsę wypchniesz jeszcze łatwiej. Kanały można zrobic gorącym prętem tylko trzeba mieć naszykowaną prowadnice aby pręt można było szybko i pewnie wsunąć. Wskazane jest aby pręt nie był zbyt gorący, aby nie wytopił za dużego kanału tu trzeba poeksperymentować z temperaturą, grubością pręta i szybkością przesuwania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.