Skocz do zawartości

Pierwszy helik w mojej stajni czyli Belt CP


kamil_rc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na modele smigłowców zachorowałem w tamty roku około grudnia. Cały rok mnie meczyły mysli o kupnie helika ale niestety fundusze mi na to nie pozwalały. Udało mi sie troche uzbierac lewizny i kupic pierwszego heli. Miałem do wyboru honey bee II albo Belta CP Wybór padł na Belta CP. Oto plusy tego modelu

-ma juz zamontowany silnik 3f wraz z regulatorem

-wzmocniona belka ogonowa w porównaniu z honey bee

-jest wiekszy i ma wieksza mase

-cena ( zamawiałem z zagranicy wiec cena ruzni sie conieco od polskich cen)

Oto pare fotek modelu;

belt1mu8.jpg

Porównanie belta i kinga

belt2jf6.jpg

belt3qf1.jpg

Pierwsze loty odbyły sie w domu. Model ładnie raguje na stery. Niestety ma juz za soba pierwsza krakse. Chciałem przełaczyc rewers na 4 kanale a przez przypadek przełaczyłem na 3 kanale gdzie jest podłaczony silnik. Silnik weszedł na fullobroty i uderzył o sufit. Straty to połamane tryba wirnika głównego i ułamane mocowania preta flybarów. Czesci naszczescie nie sa zbyt drogie wiec kraksa nie jest kosztowna. Czesc beda moze w poniedziałek. Jak mi aparacik przyjdzie z serwisu to nakrece filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oto zdjecia z dzisiejszego latania. wsumie juz wylatałem ok 10 pakietów.

kot1fi3.jpg

kot2wh4.jpg

kot3tx4.jpg

kot4hn6.jpg

kot5xu4.jpg

kot6dg1.jpg

kot7lq9.jpg

Pomału będę tuninngował belta częściami alu. Pierwsza rzeczą jaka wymienię to będzie mocowanie pręta flybarów bo już mi ta cześć 2 razy się złamała. Podwozie treningowe na początku miałem dużo większe ale teraz już trochę się poduczyłem w lataniu to skróciłem pręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopa jeszcze nie sprawdzałem bo umiejętności brak. Ja gdybym kupował pierwszego heli to bym wziął t-rexa 450. Model podobnych rozmiarów tylko ze o wiele lepiej wykonany. Fakt kosztuje trochę ale opłaca się dać. Jeżeli ktoś nie ma funduszy to belt jest jednym z lepszym rozwiązaniem i pomału go tuningowac. Jeżeli będziesz kupował belta to wez odrazu żyro z HH bo pilnowanie ogona jest uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To żyroskop z funkcją utrzymywania ogona (albo "głowy" jak kto woli) w zadanym kierunku bez względu na przyczyny zewnętrzne. Funkcja zwie się różnie ale zawsze chodzi o to samo.

HH - Head Hold (najpopularniejsza), TL - Tail Lock, HL - Head Lock, AVCS - Angular Velocity Control System oznaczenie Futaby (i czasami chińskich klonów)

 

Jeżeli zamierzasz "wejść" w modele helikopterów powinieneś się z tą tematyka zapoznać ( z terminologią też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Helik już trochę przeżył i trochę sie wykosztowałem na jedna cześć która sie łamała co chwile ale wkoncu zakupiłem alu tuning i teraz wygląda to tak:

helidzienuf3.jpg

Jeszcze tylko pasowało by wymienić wał główny bo trochę jest skrzywiony. Oblot z alu tuningiem będzie prawdopodobnie za tydzień bo w tym tygodniu mam zakupić nowa aparaturę i jak sie uporam z programowanie heli to coś polatam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wczoraj zaprogramowałem na mojej nowe apce belta. Trochę mi to zajęło bo nadajnik MX 16s jest bardziej skomplikowany od sanwy VG 6000. Chciałem sobie chociaż trochę polatać noto wyszłem na pole delikatny wiaterek ale nic lecimy. Akumulatory już trochę słabe noto lądujemy. Niestety efekty ponizej:

 

obraz001ok1.jpg

obraz002ke7.jpg

obraz003ya8.jpg

Jedna łopata delikatnie zachaczyła o trawe i sie urwała a druga uderzyła o belke a helika wywruciło. Oto straty:

belka ogonowa (spróbuje ja wyprostowac)

flybar cały pogiety (postaram sie go wyprostowac)

tradycyjnie szpindel

koła zembate

prawdopodobnie wał główny skrzywiony

okucia łopat (ale to juz kupie aluminiowe)

Tak sie zastanawiam czy nie lepiej kupić nowego belta w wersi kit za 200zł bo same części wyniasa mnie ok 150zł. Odziwo serwa przetrwały ta krakse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko - czy miales jakies problemy z ta duza zebatka (dotyka silnika - jakkolwiek sie ona fachowo nazywa :oops: ) ?

U mnie po kilku slizgach po dywanie (mam stracha wzleciec wyzej na razie, a na zewnatrz jeszcze nie mialem okazji sprobowac) - zauwazylem zuzycie :evil: - i jakies takie jakby plastikowe opilki.

Testuj dalej - moja lista czesci do tunningu sie wydluzy bez strat po stronie wlasnej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka główna (ta mniejsza sie chyba nazywa zębatka wolna) to faktycznie zużywa sie dosyć szybko. Przymierzam sie da wymiany na zębatkę od t-rexa 450 bo może spasuje. Prawdopodobnie będę wymieniał jeszcze serwa na TP 9g bo te oryginalne maja straszne luzy. Belka jest już wyprostowana teraz kolej na pręt flybarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.