St.Marek Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam. AirBoat 26 ccm z nowym kadłubem na razie nie śmigł po śniegu, a więc nie nagraliśmy żadego filmu. Są dwa powody, pierwszy to, że na stawie jest dużo lodu, który mógłby uszkodzić dno kaduba, a po drugie coś jest nie tak z odbiornikiem w naszej aparaturze. Jeśli uporamy się z odbiornikiem i nasypie trochę więcej śniegu na lód to nakręcimy jakiś filmik. To nie znaczy, że nic nie robimy z AirBoatami. Obecnie chcemy sprawdzić pewną koncepcję, która wpadła nam do głowy. Dlatego też kadłub AirBoata 5 Standard będzie poważnie zmodyfikowany. Pierwsze to zmiana kształtu przedniej części kadłuba. Foty poniżej. Sądzimy, że te zmiany zpobiegną wywracaniu modelu na skutek podnoszenia się przedniej części kadłuba. C.D.N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam. Wprowadziliśmy małą poprawkę w kolejności wykonywanych modeli ( z ,,piątki" na ,,siódemkę" ), to w woli uściślenia. Relację z budowy AirBoata 7 powinienem zacząć od tego tematu tzn. pokazania dna Dużych AirBoatów, a następnie fotek przerobionego modelu. Poniżej foty kadłubów, a raczej boki Dużych AirBoatów. Ja wzorowałem się na pierwszych kadłubie. Fotki nie wyszły najlepiej, ale sens i kształt jest zachowany. Nie wiem, czy zdążę go skończyć przed końcem zimy, ale na piknik modelarski w Sielpi na pewno będzie gotowy. C.D.N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam W niedzielę mimo niesprzyjającej aury(mroziny wiatr i śnieg) postanowiliśmy sprawdzić elektryka oto wtakim terenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam Zanim wkleje kolejne fotki z budowy siódemki przedstawiamy parę filmików dla sób, które uważają, że Air Boaty to profanacja ślizgów i nie da się nimi kontrolować. http://www.youtube.com/watch?v=fr9RcMtZmxw Albo trochę spokojniejsze wersje niezłego szaleństwa. http://www.youtube.com/watch?v=AzhAMscTxyc&list=FLK5p-0Z5LcXT6sfHGkosFdg Jak dla mnie niezły czad. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Witam. Trochę męczyliśmy się z wykonaniem modelu nadbudówki, ale w końcu wyszło nam tak jak chcieliśmy. Z resztą oceńcie samii. Model przed zrobieniem formy musi zostać wypolerowany i pomalowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam. Zanim AirBoat 7 będzie gotowy w wolnych chwilach wystrugaliśmy takie cuś: Niestety w tym roku musimy więcej czasu poświęcić sprawom ,, przyziemnym". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 coraz blizej idealu, juz nawet jakby ktos chcial sie o cos przyczepic to nie ma o co brawo ! przydalo by sie FPV ale przy tak malej konstrukcji ,smigle i falowaniu to raczej effekt jello by zabil przekaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Witam. Dzięki Krzyśku za dobre słowo. A co do tego FPV to ciekawe ile to kosztuje taki komplet. Kiedy zobaczymy Twój model w akcji ? ? ? Nasz ( a raczej nie nasz, bo został sprzedany ) już można zobaczyć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 no ja cośtam walcze w temacie "Patyczak" - jaki doradziłbyś mi silnik w KV coś blizej 1000 czy 2000KV, bateria bedzie 2 x 7,2volta 2000mah ale moge je polaczyc szeregowo albo rownolegle czyli albo 13,4v 2000mah albo 7,2 volta 4000mah najlatwiejszy zestaw FPV: kamera brelok http://www.ebay.com/itm/180937263580 ta ma taka zelete ze ma szeroki kat widzenia to raz, wyjscie live-out 480x240 ale juz na karte nagrywa HD wiec moze sluzyc tez jako tani rejstrator z pokladu.. powszechnie uzywana przez modelarzy jako action cam.. zaleta : tanie, wada: mejd in czajna do tego nadajnik odbiornik http://www.banggood.com/FPV-1_2G-8CH-800mw-Wireless-AV-Transmitter-And-Receiver-p-73201.html na standardowych antenach ponad 500 metrow a to w zupelnosci wystarcza zebys stracil model z zasiegu wzroku, mozna to przerobic na kilometry www.rc-fpv.pl wszystko o antenach i wzmacniaczach i do tego ekranik... do mnie plynie z czajna taki http://www.ebay.pl/itm/150715309597?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 przerobie go wg przepisu http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=9238 na taki http://i.imgur.com/8Cubml.jpg taki jest planowany zestaw do mojego patyczaka.. poki co mam stary zestaw na kamerze przemyslowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Tylko te kamerki nie bardzo lubią wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 to prawda ale wieze w myśl technologiczną M.W. i mysle ze z tym sobie poradza, z falowaniem juz sobie nie poradza za to... i z efektem "jello" od smigla też może być ciężko... ale zawsze mozna smigac na FPV mimo to.. bo do orientacji w terenie taki obraz wystarczy to raz, a dwa to mozna do czegos podplynac i robic obserwacje na wylaczonym silniku bo to nie spalina zeby sie musial caly czas krecic, albo robic misje ratunkowe ciagnac za soba materac za 3 zeta z kauflandu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Witam. Dzięki Krzyśku za wiarę w naszą myśl konstrukcyjną tylko, że jest mały problem-- kto by to wszystko zfinansował i komu by to było potrzebne ? ? ? Ja wychodzę z założenia, że wszystko, albo prawie wszystko jest do zrobienia, ale najpierw trzeba się zastanowić co się przez to chce osiągnąć. Bo np. budując AirBoaty chcemy nauczyś się tak pływać jak na tych filmiach. A zwłaszcza fragment filmu w 1:05. Czy to jest realne ? ? ? My uważamy, że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Witam. Zanim przedstawimy zdjęcia gotowej ,,Siódemki" warto byłoby, aby osoby, które chcą budować AirBoaty zapoznały się z tematem, który jest na tym forum poświęcony śmigłom, bo to też jest bardzo istotne. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/15990-roznica-miedzy-wysokobrotowymi-a-niskoobrotowymi-smiglami/ Dno jak w każdych łódkach jest bardzo ważne, przkładem mogą być kadłuby do FSR-ów, ale śruby napędowe też mają bardzo duże znaczenie ( ich kształt czy wielkość jest bardzo ważna ). Ci, którzy pływają w FSR-ach mogą na ten temat więcej powiedzieć jeśli będą chcięli. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że śmigła w naszych AirBoatach też odgrywają dużą rolę. Dobór śmigła, silnika do masy modelu, kształtu dna łódki, to wszystko chcemy po kolei starać się rozgryźć. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam do dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Witam. W końcu zabrałem się za wykończenie AirBoata 7. Nie będzie tak estetycznie wykonany jak poprzednie, bo nie o to chodzi w tej konstrukcji. W tym modelu raczej chodzi o sprawdzenie dna jak będzie się zachowywało ( jeśli zdążymy przez przymrozkami to wypróbujemy go na wodzie ),a jeśli nie to na śniegu. Poniżej kilka fotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 hmmmmmmm ladnie a jaki silnik ,smiglo,regulator,bateria i ile kg ciagu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 hmmmmmmmm to na razie ŚCIŚLE TAJNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Witam. Dzisiaj mamy 17 grudnia 2013 rok, a pogoda przypomina wczesną wiosnę. Jak na razie utrzymują się świetne warunki do pływania. Dlatego postanowiliśmy wypróbować naszą eksperymentalną ,,Siódemkę". Filmu na razie nie będzie, ale mam nadzieję, że fotki was zaspokoją. Model musi być jeszcze wyregulowany, by można było go pokazać w akcji. Ale coraz bardziej przekonujemy się do naszej pierwszej tezy tzn. że te ,,pływadła" lepiej chodzą na silnikach spalinowaych. Jeśli ktoś ma inne zdanie niech je przedstawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Witam ciepło w tą ,,mroźną zimę " Mikołaja z długą brodą, gości z procentową wodą, kobiety gorącej w prezencie, prostej drogi na zakręcie. Tego i wiele innego życzą Wszyskim Modelarzom Z Forum Marek z synem Wojtkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam. Pierwsze próby AirBoat 7 w zimie niestety zostały przeprowadone na wodzie. Czekaliśmy na śnieg, nie doczekaliśmy się i chyba się nie doczekamy. Dlatego też próby odbywają się na wodzie. Teraz konkretnie, model waży 2400g ( z całym wyposażęniem ), napędzany jest silnikiem Emax 900W, testowaliśmy trzy rodzaje śmiegieł EMP 11x7E, Graupner 10x8, a trzecie śmigło niewiadomego pochodzenia, ale na śmigle ma napisane 240x170. Przy każdych próbach z tymi śmigłami kadłub nie zachowywał się zbyt stabilnie, a i też prędkość była dużo mniejsza niż oczekiwaliśmy. Zobaczymy jak się będzie zachowywał na śniegu jeśli w tym roku w ogóle spadnie. Przy tym kształcie kadłuba nie można drifftować. Przynajmniej nam na razie nie udało się osiągnąć. Próby będziemy dalej przeprowadzać, ale czarno widzimy ten kadłub, nie spełnia naszych oczekiwań. Jedyną zaletą tego kadłuba jest to, że górna część burt jest pod kątem co powoduje, że kadłub jest mniej wywrotny ( sprawdzone w kilku modelach ). Po tych próbach doszliśmy do wniosku, że kadłuby proste takie jak AirBoat 5, Spalina 7,5ccm i 26ccm ( pierwsza wersja ) są najkorzystniejsze do szybkiego pływania i drifftowania. Dodać do nich należ tylko górny burty pod kątem i modele będą bardzo dobrze pływały. Jeszcze jedno, dla początkujacych elektryki są wystarczające, ale trzeba zaopatrzyć się w 2 pakiety aby dłużej popływać natomiast dla osób bardziej wymagających z czystym sumieniem polecam spaliny. Poniżej filmik z naszych prób. http://youtu.be/I5PB92lQc-c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Witam. Przedwstawiamy szkielet AirBoata 7 opacowanego przez nas i wyciętego przez miejscową firmę. Więcej informacji o konstrukcji na naszym blogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi