Skocz do zawartości

Air boat 7 Standard Elektryk


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie mówię Andrzej że moc 10KM jest nie do osiągnięcia w elektrykach i że jest to łatwe- no ale jakim kosztem ! ? ! ?.

Jakiś czas temu odwiedziłem domową stronę www.dariuszmular.com ( STRONA GODNA POLECENIA- nie tylko modelarzom lotniczym) , na pewno kolega znany na tym forum ponieważ ,, siedzi " głównie w modelach latających. W dziale ,, Poradnik dla początkujących "- przedstawia wady i zalety napędu elektrycznego i spalinowego. Z perspektywy czasu powiem że w wielu sprawach zgadzam się z Darkiem. My tzn. ja i mój syn Wojtek nie jesteśmy zwolennikami napędu elektrycznego ( choć może tak to wygląda bo od jakiegoś czasu budujemy airboaty pod silniki elektryczne) ale są to małe konstrukcje. Naszym celem w airboat-ach jest znalezienie optymalnego kształtu kadłuba- zwłaszcza dna, dna które by było bardziej przyklejone do wody i nie odlatywało przy większych prędkościach. Jeśli zrobimy takie dno ( a wiemy że jest to możliwe a wszystko idzie w dobrym kierunku ) i sprawdzi się przy napędzie elektrycznym to na pewno w modelach większych z napędem spalinowym taki kadłub będzie dobry włącznie z drifftami .

Naszym zdaniem napędy elektryczne sprawdzają się w niewielkich- ultra lekkich konstrukcjach i przez krótki czas, no i są czyste, ,, eleganckie " . Takim dobrym przykładem mogą być modele FSR V.H.O. w modelach pływających a i chyba w latających również. 

Na koniec jedno pytanie dla zwolenników napędu elektrycznego - czy na pewno ten napęd a raczej cały ten system jest naprawdę -EKOLOGICZNY ????- Ja uważam że nie ! ! !.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na koniec jedno pytanie dla zwolenników napędu elektrycznego - czy na pewno ten napęd a raczej cały ten system jest naprawdę -EKOLOGICZNY ????- Ja uważam że nie ! ! !.   

 

Nie. Nie jest. Ekologiczny napęd to żagiel. Tworzony z materiałów naturalnych, korzystający z siły wiatru i biodegradowalny.

Napędy elektryczne, ani spalinowe - ekologiczne nie są. Zarówno jeśli chodzi o pozyskiwanie surowców do ich produkcji, jak paliw czy materiałów niezbędnych do wytworzenia samej energii. A na koniec pod kątem utylizacji zużytych podzespołów.

Właściwie nic przemysłowego nie jest ekologiczne, w ścisłym tego słowa znaczeniu.

 

Zaletami napędów elektrycznych są względy użytkowe. Łatwe dysponowanie mocą, sterowanie, łatwość uruchomienia, czystość systemu, wygoda. Masa układu w stosunku do mocy.

Nie wszędzie napęd elektryczny jest optymalny. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To nie jest nic ,, dziwnego " aczkolwiek podczas kolejnych pływań zasugerowałem Sebastianowi dodanie niewielkiego obciążenia na rufę kadłuba - takie jakie używają w fsr-ach.

Zresztą każdy- bez wyjątków -model aby zachowywał się tak jak my chcemy - jak wiesz - musimy nad nim trochu popracować, dostroić do swych oczekiwań.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam Darku

    

 Napisałeś:

  

--Jakoś mało atrakcyjnie to wygląda, jak dla mnie, kiedy większość zwrotów kończy się zanurzeniem dziobu i średnio kontrolowanym zarzucaniem tyłu... Ale może taka uroda tych wynalazków, nie znam sie..----

 

No cóż mogę powiedzieć na Twój komentarz. Osobiście wyznaję zasadę - JEDNI WOLĄ RYBKI A DRUDZY WOLĄ RYPANIE- jeśli nie spróbuje nie krytykuje. A tak poważnie Sebastian który pływa- tzw. według co nie których ,, wynalazkiem " a to z angielskiego ma swoją nazwę ,, AirBoar " czyli łudź napędzana śmigłem-  pływa świetnie i ma pełną kontrole nad tymi łodziami i wszystko jest OK, nawet ten zanurzający się dziób, my to nazywamy ,, zwrot na dziobie :P " Naprawdę tymi łodziami można nie zile poszaleć na wodzie a w zimie na śniegu - takie dwa w jednym. No ale troch temu poświęcić czasu ażeby tak śmigać jak Sebastian - niestety samo nic nie przychodzi - zdajesz chyba sobie sprawę z tego.          

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek bardzo fajny filmik, że nie wspomnę o wywijasach na wodzie, z tego co widać na filmie, zwroty z zanurzeniem dziobu w pełni kontrolowane.
Super to wygląda. a gadaniem o mało atrakcyjności nie przejmuj się, widać taka uroda - nie znam się - ale komentuję  ;)
Chętnie obejrzałbym to cudo na żywo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan ja już mam za wysoki pesel  ;)  i za długo w modelarstwie siedzę aby się przejmować pewnymi sprawami. Każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii, tylko żeby ta opinia, krytyka była czyś więcej a nie na zasadzie - a przyłożę mu do pieca bo mi się tak podoba i mam do tego prawo. Jeśli Darek mówi o atrakcyjności, to proszę aby zaprezentował nam swoje ,, atrakcyjne zabawki " w akcji które zbudowane od podstaw i filmiki.

 

Z tego co widzę Bogusław to nie daleko mieszkasz, tak że na MOLO nie masz daleko, Sebastian jest z BIELSKA i nie ma problemu z dojazdem, jak będziemy mieli zamiar pływać dam znać.Mnie można na Facebook znałeś pod M.W. Models - tak najszybciej możemy się z gadać. A tak poza tym to świetną macie tą grupę w Kętach i to lotnisko, bo u nas wszystko się posypał. Starszym modelarzom się nie chce, młodych nie ma a ja sam nić nie zrobię ,, każdy sobie żebkę skrobie " nikt w nic nie chce się angażować bo nie ma z tego kasy- K A S Y !!!!! bo to jest w dzisiejszych czasach najważniejsze  :( a to nas zgubi.

   

   Pozdrawiam               

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O...no to super musimy się zgadać i w sprzyjających warunkach pogodowych spotkać.
Na MOLO mam rzut beretem :) więc nic nie stoi na przeszkodzie.
Może uda się coś przyfocić...

A wracając do ,,pływaka,, po śniegu zapewne też będzie nieźle zasuwało.  :)

Pozdrawiam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.