Jump to content
St.Marek

Air boat 7 Standard Elektryk

Recommended Posts

Witam.

AirBoat 26 ccm z nowym kadłubem na razie nie śmigł po śniegu, a więc nie nagraliśmy żadego filmu. Są dwa powody, pierwszy to, że na stawie jest dużo lodu, który mógłby uszkodzić dno kaduba, a po drugie coś jest nie tak z odbiornikiem w naszej aparaturze. Jeśli uporamy się z odbiornikiem i nasypie trochę więcej śniegu na lód to nakręcimy jakiś filmik.

To nie znaczy, że nic nie robimy z AirBoatami. Obecnie chcemy sprawdzić pewną koncepcję, która wpadła nam do głowy. Dlatego też kadłub AirBoata 5 Standard będzie poważnie zmodyfikowany. Pierwsze to zmiana kształtu przedniej części kadłuba.

 

Foty poniżej.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Sądzimy, że te zmiany zpobiegną wywracaniu modelu na skutek podnoszenia się przedniej części kadłuba.

 

C.D.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wprowadziliśmy małą poprawkę w kolejności wykonywanych modeli ( z ,,piątki" na ,,siódemkę" ), to w woli uściślenia.

 

Relację z budowy AirBoata 7 powinienem zacząć od tego tematu tzn. pokazania dna Dużych AirBoatów, a następnie fotek przerobionego modelu. Poniżej foty kadłubów, a raczej boki Dużych AirBoatów.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Ja wzorowałem się na pierwszych kadłubie. Fotki nie wyszły najlepiej, ale sens i kształt jest zachowany.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Nie wiem, czy zdążę go skończyć przed końcem zimy, ale na piknik modelarski w Sielpi na pewno będzie gotowy.

 

 

C.D.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

W niedzielę mimo niesprzyjającej aury(mroziny wiatr i śnieg) postanowiliśmy sprawdzić elektryka oto wtakim terenia

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zanim wkleje kolejne fotki z budowy siódemki przedstawiamy parę filmików dla sób, które uważają, że Air Boaty to profanacja ślizgów i nie da się nimi kontrolować.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fr9RcMtZmxw

 

Albo trochę spokojniejsze wersje niezłego szaleństwa. :lol:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AzhAMscTxyc&list=FLK5p-0Z5LcXT6sfHGkosFdg

 

Jak dla mnie niezły czad. :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Trochę męczyliśmy się z wykonaniem modelu nadbudówki, ale w końcu wyszło nam tak jak chcieliśmy. :D Z resztą oceńcie samii.

 

img4990yb.jpg

 

img4991pj.jpg

 

img4992n.jpg

 

img4993oc.jpg

 

img4995s.jpg

 

img4998pn.jpg

 

img5000eb.jpg

 

 

Model przed zrobieniem formy musi zostać wypolerowany i pomalowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Zanim AirBoat 7 będzie gotowy w wolnych chwilach wystrugaliśmy takie cuś:

 

ci7.jpg

 

sc7u.jpg

 

nfd0.jpg

 

16dl.jpg

 

vkge.jpg

 

ei6w.jpg

 

 

 

Niestety w tym roku musimy więcej czasu poświęcić sprawom ,, przyziemnym".

Share this post


Link to post
Share on other sites

coraz blizej idealu, juz nawet jakby ktos chcial sie o cos przyczepic to nie ma o co :) brawo !

 

 

przydalo by sie FPV ale przy tak malej konstrukcji ,smigle i falowaniu to raczej effekt jello by zabil przekaz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Dzięki Krzyśku za dobre słowo. A co do tego FPV to ciekawe ile to kosztuje taki komplet.

Kiedy zobaczymy Twój model w akcji ? ? ? Nasz ( a raczej nie nasz, bo został sprzedany ) już można zobaczyć:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja cośtam walcze w temacie "Patyczak" - jaki doradziłbyś mi silnik w KV coś blizej 1000 czy 2000KV, bateria bedzie 2 x 7,2volta 2000mah ale moge je polaczyc szeregowo albo rownolegle czyli albo 13,4v 2000mah albo 7,2 volta 4000mah

 

najlatwiejszy zestaw FPV:

kamera brelok http://www.ebay.com/itm/180937263580

ta ma taka zelete ze ma szeroki kat widzenia to raz, wyjscie live-out 480x240 ale juz na karte nagrywa HD wiec moze sluzyc tez jako tani rejstrator z pokladu.. powszechnie uzywana przez modelarzy jako action cam.. zaleta : tanie, wada: mejd in czajna

 

do tego nadajnik odbiornik

http://www.banggood.com/FPV-1_2G-8CH-800mw-Wireless-AV-Transmitter-And-Receiver-p-73201.html

na standardowych antenach ponad 500 metrow a to w zupelnosci wystarcza zebys stracil model z zasiegu wzroku, mozna to przerobic na kilometry www.rc-fpv.pl wszystko o antenach i wzmacniaczach

 

i do tego ekranik... do mnie plynie z czajna taki

http://www.ebay.pl/itm/150715309597?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

przerobie go wg przepisu http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=9238 na taki http://i.imgur.com/8Cubml.jpg

 

taki jest planowany zestaw do mojego patyczaka.. poki co mam stary zestaw na kamerze przemyslowej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko te kamerki nie bardzo lubią wodę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to prawda ale wieze w myśl technologiczną M.W. i mysle ze z tym sobie poradza, z falowaniem juz sobie nie poradza za to... i z efektem "jello" od smigla też może być ciężko... ale zawsze mozna smigac na FPV mimo to.. bo do orientacji w terenie taki obraz wystarczy to raz, a dwa to mozna do czegos podplynac i robic obserwacje na wylaczonym silniku bo to nie spalina zeby sie musial caly czas krecic, albo robic misje ratunkowe ciagnac za soba materac za 3 zeta z kauflandu :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Dzięki Krzyśku za wiarę w naszą myśl konstrukcyjną tylko, że jest mały problem-- kto by to wszystko zfinansował i komu by to było potrzebne ? ? ? Ja wychodzę z założenia, że wszystko, albo prawie wszystko jest do zrobienia, ale najpierw trzeba się zastanowić co się przez to chce osiągnąć.

Bo np. budując AirBoaty chcemy nauczyś się tak pływać jak na tych filmiach.

 

 

A zwłaszcza fragment filmu w 1:05.

 

Czy to jest realne ? ? ? My uważamy, że tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Zanim przedstawimy zdjęcia gotowej ,,Siódemki" warto byłoby, aby osoby, które chcą budować AirBoaty zapoznały się z tematem, który jest na tym forum poświęcony śmigłom, bo to też jest bardzo istotne.

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/15990-roznica-miedzy-wysokobrotowymi-a-niskoobrotowymi-smiglami/

 

Dno jak w każdych łódkach jest bardzo ważne, przkładem mogą być kadłuby do FSR-ów, ale śruby napędowe też mają bardzo duże znaczenie ( ich kształt czy wielkość jest bardzo ważna ). Ci, którzy pływają w FSR-ach mogą na ten temat więcej powiedzieć jeśli będą chcięli. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że śmigła w naszych AirBoatach też odgrywają dużą rolę. Dobór śmigła, silnika do masy modelu, kształtu dna łódki, to wszystko chcemy po kolei starać się rozgryźć. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam do dyskusji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

W końcu zabrałem się za wykończenie AirBoata 7. Nie będzie tak estetycznie wykonany jak poprzednie, bo nie o to chodzi w tej konstrukcji. W tym modelu raczej chodzi o sprawdzenie dna jak będzie się zachowywało ( jeśli zdążymy przez przymrozkami to wypróbujemy go na wodzie ),a jeśli nie to na śniegu. Poniżej kilka fotek.

 

xn5q.jpg

 

1yof.jpg

 

55z8.jpg

 

fo4m.jpg

 

74ub.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Dzisiaj mamy 17 grudnia 2013 rok, a pogoda przypomina wczesną wiosnę. Jak na razie utrzymują się świetne warunki do pływania.

 

4gdh.jpg

4gdh.jpg

 

Dlatego postanowiliśmy wypróbować naszą eksperymentalną ,,Siódemkę". Filmu na razie nie będzie, ale mam nadzieję, że fotki was zaspokoją.

 

qv31.jpg

xb6s.jpg

v85o.jpg

 

Model musi być jeszcze wyregulowany, by można było go pokazać w akcji. Ale coraz bardziej przekonujemy się do naszej pierwszej tezy tzn. że te ,,pływadła" lepiej chodzą na silnikach spalinowaych. Jeśli ktoś ma inne zdanie niech je przedstawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ciepło w tą ,,mroźną zimę " :D

Mikołaja z długą brodą,

gości z procentową wodą,

kobiety gorącej w prezencie,

prostej drogi na zakręcie.

Tego i wiele innego życzą Wszyskim Modelarzom Z Forum

 

Marek z synem Wojtkiem

post-4265-0-78027300-1387564186.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Pierwsze próby AirBoat 7 w zimie niestety zostały przeprowadone na wodzie. Czekaliśmy na śnieg, nie doczekaliśmy się i chyba się nie doczekamy. Dlatego też próby odbywają się na wodzie. Teraz konkretnie, model waży 2400g ( z całym wyposażęniem ), napędzany jest silnikiem Emax 900W, testowaliśmy trzy rodzaje śmiegieł EMP 11x7E, Graupner 10x8, a trzecie śmigło niewiadomego pochodzenia, ale na śmigle ma napisane 240x170. Przy każdych próbach z tymi śmigłami kadłub nie zachowywał się zbyt stabilnie, a i też prędkość była dużo mniejsza niż oczekiwaliśmy. Zobaczymy jak się będzie zachowywał na śniegu jeśli w tym roku w ogóle spadnie. Przy tym kształcie kadłuba nie można drifftować. Przynajmniej nam na razie nie udało się osiągnąć. Próby będziemy dalej przeprowadzać, ale czarno widzimy ten kadłub, nie spełnia naszych oczekiwań. Jedyną zaletą tego kadłuba jest to, że górna część burt jest pod kątem co powoduje, że kadłub jest mniej wywrotny ( sprawdzone w kilku modelach ). Po tych próbach doszliśmy do wniosku, że kadłuby proste takie jak AirBoat 5, Spalina 7,5ccm i 26ccm ( pierwsza wersja ) są najkorzystniejsze do szybkiego pływania i drifftowania. Dodać do nich należ tylko górny burty pod kątem i modele będą bardzo dobrze pływały. Jeszcze jedno, dla początkujacych elektryki są wystarczające, ale trzeba zaopatrzyć się w 2 pakiety aby dłużej popływać natomiast dla osób bardziej wymagających z czystym sumieniem polecam spaliny.

Poniżej filmik z naszych prób.

http://youtu.be/I5PB92lQc-c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Przedwstawiamy szkielet AirBoata 7 opacowanego przez nas i wyciętego przez miejscową firmę.

 

8b19895b-8443-4b7a-81fd-f4a21e558992_zpscf398de0.jpg

92e5b6e0-3bd8-4b4c-8768-9ffd0edcdf2f_zps59833262.jpg

 

 

 

Więcej informacji o konstrukcji na naszym blogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.