Skocz do zawartości

Air boat 7 Standard Elektryk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

AirBoat 26 ccm z nowym kadłubem na razie nie śmigł po śniegu, a więc nie nagraliśmy żadego filmu. Są dwa powody, pierwszy to, że na stawie jest dużo lodu, który mógłby uszkodzić dno kaduba, a po drugie coś jest nie tak z odbiornikiem w naszej aparaturze. Jeśli uporamy się z odbiornikiem i nasypie trochę więcej śniegu na lód to nakręcimy jakiś filmik.

To nie znaczy, że nic nie robimy z AirBoatami. Obecnie chcemy sprawdzić pewną koncepcję, która wpadła nam do głowy. Dlatego też kadłub AirBoata 5 Standard będzie poważnie zmodyfikowany. Pierwsze to zmiana kształtu przedniej części kadłuba.

 

Foty poniżej.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Sądzimy, że te zmiany zpobiegną wywracaniu modelu na skutek podnoszenia się przedniej części kadłuba.

 

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Wprowadziliśmy małą poprawkę w kolejności wykonywanych modeli ( z ,,piątki" na ,,siódemkę" ), to w woli uściślenia.

 

Relację z budowy AirBoata 7 powinienem zacząć od tego tematu tzn. pokazania dna Dużych AirBoatów, a następnie fotek przerobionego modelu. Poniżej foty kadłubów, a raczej boki Dużych AirBoatów.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Ja wzorowałem się na pierwszych kadłubie. Fotki nie wyszły najlepiej, ale sens i kształt jest zachowany.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Nie wiem, czy zdążę go skończyć przed końcem zimy, ale na piknik modelarski w Sielpi na pewno będzie gotowy.

 

 

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam

Zanim wkleje kolejne fotki z budowy siódemki przedstawiamy parę filmików dla sób, które uważają, że Air Boaty to profanacja ślizgów i nie da się nimi kontrolować.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fr9RcMtZmxw

 

Albo trochę spokojniejsze wersje niezłego szaleństwa. :lol:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AzhAMscTxyc&list=FLK5p-0Z5LcXT6sfHGkosFdg

 

Jak dla mnie niezły czad. :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Trochę męczyliśmy się z wykonaniem modelu nadbudówki, ale w końcu wyszło nam tak jak chcieliśmy. :D Z resztą oceńcie samii.

 

img4990yb.jpg

 

img4991pj.jpg

 

img4992n.jpg

 

img4993oc.jpg

 

img4995s.jpg

 

img4998pn.jpg

 

img5000eb.jpg

 

 

Model przed zrobieniem formy musi zostać wypolerowany i pomalowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

no ja cośtam walcze w temacie "Patyczak" - jaki doradziłbyś mi silnik w KV coś blizej 1000 czy 2000KV, bateria bedzie 2 x 7,2volta 2000mah ale moge je polaczyc szeregowo albo rownolegle czyli albo 13,4v 2000mah albo 7,2 volta 4000mah

 

najlatwiejszy zestaw FPV:

kamera brelok http://www.ebay.com/itm/180937263580

ta ma taka zelete ze ma szeroki kat widzenia to raz, wyjscie live-out 480x240 ale juz na karte nagrywa HD wiec moze sluzyc tez jako tani rejstrator z pokladu.. powszechnie uzywana przez modelarzy jako action cam.. zaleta : tanie, wada: mejd in czajna

 

do tego nadajnik odbiornik

http://www.banggood.com/FPV-1_2G-8CH-800mw-Wireless-AV-Transmitter-And-Receiver-p-73201.html

na standardowych antenach ponad 500 metrow a to w zupelnosci wystarcza zebys stracil model z zasiegu wzroku, mozna to przerobic na kilometry www.rc-fpv.pl wszystko o antenach i wzmacniaczach

 

i do tego ekranik... do mnie plynie z czajna taki

http://www.ebay.pl/itm/150715309597?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

przerobie go wg przepisu http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=9238 na taki http://i.imgur.com/8Cubml.jpg

 

taki jest planowany zestaw do mojego patyczaka.. poki co mam stary zestaw na kamerze przemyslowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda ale wieze w myśl technologiczną M.W. i mysle ze z tym sobie poradza, z falowaniem juz sobie nie poradza za to... i z efektem "jello" od smigla też może być ciężko... ale zawsze mozna smigac na FPV mimo to.. bo do orientacji w terenie taki obraz wystarczy to raz, a dwa to mozna do czegos podplynac i robic obserwacje na wylaczonym silniku bo to nie spalina zeby sie musial caly czas krecic, albo robic misje ratunkowe ciagnac za soba materac za 3 zeta z kauflandu :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dzięki Krzyśku za wiarę w naszą myśl konstrukcyjną tylko, że jest mały problem-- kto by to wszystko zfinansował i komu by to było potrzebne ? ? ? Ja wychodzę z założenia, że wszystko, albo prawie wszystko jest do zrobienia, ale najpierw trzeba się zastanowić co się przez to chce osiągnąć.

Bo np. budując AirBoaty chcemy nauczyś się tak pływać jak na tych filmiach.

 

 

A zwłaszcza fragment filmu w 1:05.

 

Czy to jest realne ? ? ? My uważamy, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Zanim przedstawimy zdjęcia gotowej ,,Siódemki" warto byłoby, aby osoby, które chcą budować AirBoaty zapoznały się z tematem, który jest na tym forum poświęcony śmigłom, bo to też jest bardzo istotne.

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/15990-roznica-miedzy-wysokobrotowymi-a-niskoobrotowymi-smiglami/

 

Dno jak w każdych łódkach jest bardzo ważne, przkładem mogą być kadłuby do FSR-ów, ale śruby napędowe też mają bardzo duże znaczenie ( ich kształt czy wielkość jest bardzo ważna ). Ci, którzy pływają w FSR-ach mogą na ten temat więcej powiedzieć jeśli będą chcięli. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że śmigła w naszych AirBoatach też odgrywają dużą rolę. Dobór śmigła, silnika do masy modelu, kształtu dna łódki, to wszystko chcemy po kolei starać się rozgryźć. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

W końcu zabrałem się za wykończenie AirBoata 7. Nie będzie tak estetycznie wykonany jak poprzednie, bo nie o to chodzi w tej konstrukcji. W tym modelu raczej chodzi o sprawdzenie dna jak będzie się zachowywało ( jeśli zdążymy przez przymrozkami to wypróbujemy go na wodzie ),a jeśli nie to na śniegu. Poniżej kilka fotek.

 

xn5q.jpg

 

1yof.jpg

 

55z8.jpg

 

fo4m.jpg

 

74ub.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dzisiaj mamy 17 grudnia 2013 rok, a pogoda przypomina wczesną wiosnę. Jak na razie utrzymują się świetne warunki do pływania.

 

4gdh.jpg

4gdh.jpg

 

Dlatego postanowiliśmy wypróbować naszą eksperymentalną ,,Siódemkę". Filmu na razie nie będzie, ale mam nadzieję, że fotki was zaspokoją.

 

qv31.jpg

xb6s.jpg

v85o.jpg

 

Model musi być jeszcze wyregulowany, by można było go pokazać w akcji. Ale coraz bardziej przekonujemy się do naszej pierwszej tezy tzn. że te ,,pływadła" lepiej chodzą na silnikach spalinowaych. Jeśli ktoś ma inne zdanie niech je przedstawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Pierwsze próby AirBoat 7 w zimie niestety zostały przeprowadone na wodzie. Czekaliśmy na śnieg, nie doczekaliśmy się i chyba się nie doczekamy. Dlatego też próby odbywają się na wodzie. Teraz konkretnie, model waży 2400g ( z całym wyposażęniem ), napędzany jest silnikiem Emax 900W, testowaliśmy trzy rodzaje śmiegieł EMP 11x7E, Graupner 10x8, a trzecie śmigło niewiadomego pochodzenia, ale na śmigle ma napisane 240x170. Przy każdych próbach z tymi śmigłami kadłub nie zachowywał się zbyt stabilnie, a i też prędkość była dużo mniejsza niż oczekiwaliśmy. Zobaczymy jak się będzie zachowywał na śniegu jeśli w tym roku w ogóle spadnie. Przy tym kształcie kadłuba nie można drifftować. Przynajmniej nam na razie nie udało się osiągnąć. Próby będziemy dalej przeprowadzać, ale czarno widzimy ten kadłub, nie spełnia naszych oczekiwań. Jedyną zaletą tego kadłuba jest to, że górna część burt jest pod kątem co powoduje, że kadłub jest mniej wywrotny ( sprawdzone w kilku modelach ). Po tych próbach doszliśmy do wniosku, że kadłuby proste takie jak AirBoat 5, Spalina 7,5ccm i 26ccm ( pierwsza wersja ) są najkorzystniejsze do szybkiego pływania i drifftowania. Dodać do nich należ tylko górny burty pod kątem i modele będą bardzo dobrze pływały. Jeszcze jedno, dla początkujacych elektryki są wystarczające, ale trzeba zaopatrzyć się w 2 pakiety aby dłużej popływać natomiast dla osób bardziej wymagających z czystym sumieniem polecam spaliny.

Poniżej filmik z naszych prób.

http://youtu.be/I5PB92lQc-c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.