Jump to content

Mój nowy model...


Pawel_W

Recommended Posts

Witam, to mój pierwszy post tutaj :)

 

Na początek chciałem przedstawić mój nowy modelik :)

 

Model rozpoczął istnienie jako plan CDR Pseudo Extra 300 1,8m. Plan dostałem w bonusie, kiedy kupiłem plany szybowca FOX. Przeskalowałem sobie ten modelik na 96 cm, przerobiłem kilka rzeczy i zrobiłem go z depronu. Gotowy do lotu ważył 420g, napęd MIG400, MP-JET 2,33:1, śmigiełko GWS 9070, regiel JES110, pakiet 8,4V KAN 1050. Serwa 4xConrad 8g, odbiornik Grqaupner R700. Przy spokojnym lataniu dawało radę ok. 25 minut lotu. Model latał genialnie, dlatego postanowiłem zrobić coś lepszego.

 

No i powstało takie coś:

 

ccde6d6db6e607b4m.jpg

59401dd7ab9902ccm.jpg

8a977b2256e94074m.jpg

a91bd2105f0fbf51m.jpg

 

 

Generalnie - założyłem podobne proporcje, ale wprowadziłem pewne zmiany, czyli powiększyłem sobie ster kierunku, wydłużyłem kadłub i zastosowałem profil juz nie 15, tylko 12%. Model ma służyć do treningu akrobacji, ale nie do 3D, bo 3D mnie nie bawi :)

 

Wyposażenie pozostanie to samo, co prawda noszę się z zamiarem zakupu regla 3F (bo mam akurat $$$ na ten cel odłożone) ale nie mam silniczka CDR odpowoedniego do przeróbki :( Mam magnesy (najlepsze mocowanie kabinek), mam drut, tokarkę, nawet łożyska, ale statora niet :(

 

Fotki są zprzed jakiegoś tygodnia, teraz model ma już zakończenia skrzydeł, lotki, "klapkę" kadłuba przed kabiną i kilka innych rzeczy. Niestety nie mogę zrobić zdjęć, bo mój aparat leży aktualnie w Warszawie, skąd zapomniałem go zabrać :(

 

Mam nadzieję że się podoba :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

yy 400 Z kanami i czas lotu koło 20 minut :?: pierwsze słysze o takich osiągach wg programu który liczy takie rzeczy wynika że czas pracy silnika na full gazie w przypadku takiego napędu wynosi koło 7 mnut

Prosiłbym o wyjasnienie jak to możliwe . sam własnie teraz kompletuje napęd 400 i jak będe latał 20 minut to normalnie 7 niebo :D

Link to comment
Share on other sites

Jak latasz modelem bardzo oszczednie, nie chcesz aby latal szybko i nie jest on ciezki to jest to mozliwe. Ja moim 1 modelem uzyskalem podobny wynik (17 min) latajac modelem 1m. 450 g. full depron. Ale to bylo przegiecie - bardziej uzywanie wlasnosli lotnych i areodynamiki niz latania :D

Link to comment
Share on other sites

Elektron - interesuje mnie albo stator żeby zrobić 2xCD średnica ok. 25 mm, albo stator typu streamer, generalnie chciałbym żeby silniczek dawał ok. 400g ciągu. Jeśli będzie więcej - będzie ciekawiej :)

 

Artur - zakładam że używasz MotoCalc-a - zjedź sobie suwakiem "gazu" do momentu, aż niebieskie pole, czyli najogólniej mówiąc lot poziomy będzie na samym dole, w moim przypadku daje to ok, 55% gazu. Przy takiej konfiguracji czas lotu przy takich obrotach to ok. 35 minut, ale że nie lubię latać na rzęsach to latałem mniej - więcej 65% gazu, jest wtedy zapas prędkości a czas lotu wynosi ok 20 - 23 minut. Przy masie modelu do lotu 420g takie osiągi są jak najbardziej realne.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie sie z Toba zgadzam :)

Przeszukalem zbiory i mam wolny tylko 23mm wiec za malo. Na allegro za ok 20 zl mozna dostac przerobiony silik cos ala zbig - bez przerabiania ma 420 ciagu po przerobieniu ok 600. Ja mam taki nie przerobiony w spitrire gws - 550 do lotu i idzie ok 80 st w gore :)

Link to comment
Share on other sites

Model dostał dziś półkę pod serwa w kadłubie, pokrycie spodu kadłuba i bowdeny do sterów. Może niedługo poleci :)

 

Co do napędu - zrobiłem sobie mocowanie tak, żeby można było bez większego problemu montować inne jednostki napędowe :) Jeśli trafi mi się jakiś łądny statorek, to będzie przeróbka na 3f, ale jesli nie - na 400 też poleci :)

Link to comment
Share on other sites

Najpierw trzeba go mieć :) 600g to dla mnie caaaaałkiem sporo, gdybym trafił coś takiego to bardzo chętnie... Narazie kontynuuję budowę pod napęd 400, jak pisałem - żaden problem go potem zmienić.

 

Spróbuję dziś zrobić kopyto pod maskę silnika, nie mam czasu ani ochoty robić formy więc będzie metodą traconego styropianu, na to odrobina szpachli i lakier. Czekam na zamówione nowe magnesy, bo szkoda mi moich N48H na mocowanie kabinki ;)

 

Solarfilm Lite na pokrycie zakupiony, jakies resztki Oracalu są, mogę zacząć wymyślanie wzorów do pokrycia :)

Link to comment
Share on other sites

Tył kadłuba i oprofilowanie przejścia kadłub - stateczniki zrobione.

 

Teraz czeka mnie 3 dni zjazdu na uczelni, więc cokolwiek bym robił to będzie to dopiero w poniedziałek.

 

Poza tym wnerwiłem się - wiecie jak ciężko człowiekowi bez aparatu?? :(

Link to comment
Share on other sites

Obiecane fotki:

5e52e6eae201a73amed.jpg

 

af6b7c41fa43f4e6med.jpg

I jako bonus: pierwszy deproniak jakim latałem, konstrukcja mojego Taty na bazie planów elektryka z baaaardzo starego numeru FMT. Tam była to "latająca deska", tu zostały proporcje i kształt kadłuba - ze względu właśnie na ten ksztłt ochrzciliśmy model Gupik :)

 

b8f72171b9d3e9c1m.jpg

 

Idę oglądać "Włatców móch", jak skończę dorzucę coś jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Plan mam, ale to co robię jest bardzo mocno zmodyfikowane: dłuższy i zwężony o 40% kadłub, inaczej mocowane skrzydła, inne umiejscowienie płata, zupełnie inna konstrukcja kadłuba i stateczników, takie tam cuda. Ale jeśli chcesz to mam w CDR.

 

Poszukam na dysku mam gdzieś foty tego modelu po udepronowieniu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.