motyl Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 mój MVVS ma drugi sezon i nigdy nie zgasł sam chyba ze śmigłem zachaczyłem Ogólnie silniki ABC mają taką tendencje ze gasna z neiwiadomych powodów, al ejak się dobrze wyreguluje to jest to znikomy %. A zgasąć może i ten śmeidszny LA dla meni szkoda mieniędzy na ten silnik
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Z mojego doświadczenia wiem że i OS potrafi zdychać jeśli np. zła będzie świeczka czy też będą błędy na drodze instalacji paliwowej.... Każdy użytkownik ma swoje potrzeby a więc wybrałeś: - spokojne latanie - łatwość obsługi - wysoka pewność Twoje potrzeby przemawiają za OS LA a absolutnie nie pasują do MVVS`a!
olo Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Z mojego doświadczenia wiem że i OS potrafi zdychać jeśli np. zła będzie świeczka czy też będą błędy na drodze instalacji paliwowej.... Od tego to każdy silnik zgaśnie to nie argument. To ma być pierwszy spaliniak model dopiero będzie budowany to może inny generalnie lżejszy model i mniejszy silnik
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Każdy myśli że OS jest najlepszy dopóki.... nie kupi i nie porówna do innego silnika !! Ta wieeelka trudność regulacji silnika jest w zasadzie BAAARDZO PROOOSTA dobrze wyregulowany MVVS czy ST śmiga bez problemów!
olo Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 My to wiemy i umiemy zrobić ale niektórzy dopiero będą się tego uczyć
ertman_176 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Ja latałem Wicherkiem 25 2.4kg z silnikiem 3.5cm ... i latał aż miło można było polatać szybko i powoli ... Prawda jest taka że trzeba kogoś z doświadczeniem aby go ustawić dobrze ale jakie osiągi ... Teraz już niepamietam czy mam 11x3 czy 10x3 ... Dogadaj sie z Boogim bo pamietam ze mial dobrą cene
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 My to wiemy i umiemy zrobić ale niektórzy dopiero będą się tego uczyć A no właśnie.... i dla tych osób oferta OS staje się interesująca. No przyznać trzeba że do spokojnego latania OS to przyzwoity silnik. Ja latam nieco ostrzej, nie boje się regulacji, ważne są dla mnie pieniądze dlatego mój wybór "nigdy" nie padnie na OS. Każdy ma swoje potrzeby, oczekiwania i umiejętności...
modelmaniak Opublikowano 5 Grudnia 2006 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Każdy silnik który wymieniliście z wyjątkiem LA ma gaźnik dwuiglicowy... Moim zdaniem to zbędne utrudnienie dla początkującego... Jeżeli chłopak nie ma kogoś doświadczonego do pomocy to będzie miał problemy z regulacją... Ale... 20 lat temu też byłem początkujący.... Odkąd udało mi sie poprawnie wyregulować "Kometę" i z powodzeniem latałem "trzęsawką"-Raduga 7 odtąd żaden silnik mi sie nie oprze... :wink: Stare dzieje... Teraz młodzieży trza wsio na tacy podać...
extream Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2006 Niby kolega jest - ma st 5cm3. Ale tez ma z nim niekeidy problemy toi z regulacja a to zgasnieciem w powietrzu ... Mysle czy nei zabije modelu gdy dam os max 46 la. Konstrukcja dosc pancerna jest a roznica w wadze silnika bardzo mala.
piotr Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 http://www.allegro.pl/item146413225_os_46_la_w_bardzo_dobrym_stanie_.html http://www.allegro.pl/item146467487_silnik_os_max_40la_bcm_super_bezawaryjny_.html http://www.allegro.pl/item145764619_enya_29_nowy_jeszcze_nie_odpalany_silnik_5cm_.html nawet się nie zastanawiaj IRKU żebyś się nie zraził co do tej regulacji nie ma nic gorszego jak silnik się nie reguluje
Doman Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Doman ma 15LA(2.5ccm) :-) Jak możesz to bierz cuś większego i na łożyskach. Chyba że faktycznie chcesz mieć łatwy start w spalinki za pomocą serii LA. Wtedy taki 40LA jak znalazł ;-)
extream Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2006 hmmm a 46 la w ostatecznosci moge wziasc np. ST . Kolega ma wiec by mi pomogl
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 kup sobie taki jak Tomek 81 RING ten ci bez problemów będzi echodził i nie zgaśnie sam napewno
modelmaniak Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 kup sobie taki jak Tomek 81 RING ten ci bez problemów będzi echodził i nie zgaśnie sam napewno To jakiś nowy prototyp?
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 ta o 61 mi chodziło, ale zmusiłeś mnie też do looknięcia oferty i Irek weź sobie to http://www.wimarex.ichu.pl/product_info.php?cPath=24_48&products_id=46
modelmaniak Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 ta o 61 mi chodziło, ale zmusiłeś mnie też do looknięcia oferty i Irek weź sobie to http://www.wimarex.ichu.pl/product_info.php?cPath=24_48&products_id=46 Marcin... Oszalałeś? ST 61? Do trenerka 1400mm taki wielki motor? No chyba że do treningu zawisu... Jeżeli już kupować silnik o takich gabarytach jak ST61 to lepiej wziąć ST91... Waga prawie ta sama a ma prawie 1KM więcej... opps.. teraz looknałem w link.. ST40 to fajny motorek ale o tych samych gabarytach co ST 51... lepiej kupić ten większy... to chyba logiczne... P.S. Irku nie słuchaj... Weź sobie OS MAX'a 46LA na pierwszy silnik...
motyl Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Ja w trenerku miałem HYPE 7,5 cm 2,8kg ciągu
ertman_176 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Jeżeli to twój pierwszy silnik to tylko os max blue - 46 wydaje się najrozsądniejszym rozwiązaniem
marcin133 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 .... a w cale że nie! .... Ja zaczynałem od zdezelowanego (używany) Magnum XL40! Faktycznie prawda jest taka że namęczyłem się z nim może i ze trzy wieczory ale teraz przynajmniej wiem jak reguluje się silniki, jakie są objawy, co wogóle robić! A dodać muszę że to był pierwszy silnik modelarski jaki trzymałem w ręku! Pewnie jak zaczynałbym od jakiegoś OS LA to do dziś nie widziałbym innych silników jak tylko te, całe moje szczęście że tak się sie stało... P.S. do dziś użytkuję z powodzeniem tego magnuma...
ertman_176 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Kwestia sporna Zależy czy chcesz miec silnik do latania czy nauki regulacji ... Latanie poczatkujacego - LA Nauka regulacji - MVVS
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.