polpakpol Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Witam mam problem odnośnie eletroniki. Bateria 11.1V 1500 mAh Li-Po regulator 18 A i silnik Emax C2812 KV1534- 170W-CF2812. Bez śmigła wszystko chodzi cacy ale ze śmigłem rozkręca się normalnie i nagle zwalnia do średnich obrotów. Mierzyłem voltomierzem i gdy napięcie bateri spada poniżej 6 V to tak się dzieje nie wiecie dlaczego ? EDIT: Takie mam śmigło http://www.helipad.pl/smiglo_stale_do_cessny_480_pelikan-4181.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Pakiet masz nie doładowany do pełnej wartości. Regulator odcina, bo napięcie spadło poniżej bezpiecznej dla pakietu czyli 6volt. Śmigło powinno być około 7x4 cala. Zmierz i porównaj ze swoim. Naładuj pakiet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Pakiet się ładuje zobaczymy a śmigło moje ma 8x4 cala. I pytanie apropo ładowania, do bateri miałem odrazu balanser (małe czarne pudełko) i mam zasilacz do tego 12 V 2.9 A czy to się odpowiedni dobrze ładuje ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Zasilacz ok, pewnie ładowarka -balancer Esky. Jeżeli ta, to po naładowaniu będzie świeciła zielona i czerwona dioda. Śmigło trochę za duże Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorow-li-pol-3s-pelikan-480-i2849897628.html taka ładowarka dokładnie i nie wiem czy ładowanie trwa prawidłowo i i co oznacza 100% naładowanie bateri. Podczas ładowania świeci się czerwona dioda i co 5 sekund mryga zielona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Czyli wszystko Ok, powinna ładować około 2 godzin. Czas ładowania zależny od stopnia wyładowania pakietu. 100% naładowania, to napięcie na pakiecie około 12.6volta. Możesz podpiąć miernik i zmierzyć napięcie na pakiecie, pamiętaj nie zwieraj przewodów choć na chwile , li-pole tego nie lubią Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Bateria ładowała się całą noc i były problemy takie jak w pierwszym poście.Teraz napięcie wynosi 7 V czyli tyle samo co rano po naładowaniu Co robić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Jakie napięcie miał pakiet na koniec ładowania ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 7 Volt Link to comment Share on other sites More sharing options...
PK999 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Masz pakiet 3s 11.1v i naładowany ma 7V?? Rozładowanie bezpieczne dla tego pakietu to 9v nie 6 jak pisze Paweł. Gdzieś kłamiesz albo ten pakiet ma jedną celę martwą i dwie na wykończeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Bateria ładowała się całą noc i były problemy takie jak w pierwszym poście.Teraz napięcie wynosi 7 V czyli tyle samo co rano po naładowaniu Co robić ? Miałem to samo z fabrycznie nowym pakietem nanotecha. W pełni naładowany około 8V. Okazało się, że jedna cela jest całkowicie zwarta... Weź byle jaki miernik, znajdź "-" i sprawdź na wtyczce balansera wszystkie napięcia... inaczej się nic nie dowiesz, bo tu nie ma, że każdy "po trochu". Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Oczywiście PK999 ma racje, powinno być 9volt nie nie 6v jak napisałem Jeżeli masz drugi pakiet lub możesz pożyczyć, to przy okazji sprawdzisz ładowarkę -balancer. czy w ogóle ładuje. Ładowarka -balancer przy zwartej celi lub rozładowanej poniżej 3 volt nie będzie ładować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej351 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 a tak na marginesie to radzę zainwestować w ładowarkę microprocesorową,nie są aż tak drogie i mamy podgląd i pewność że ładowanie pakietu przebiega prawidłowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Macie w załączniku moje pomiary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Trzeciej celi brak. Kup nowy. Ten do utylizacji. Chyba ze potrzebujesz 2S Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 http://www.rcauto.pl...hp?f=66&t=54926 co myślicie o tym wątku mogło tak się stać ? I jak przywrócić cele do życia ?? Rozebrałem baterię i zaraz wrzucę fotkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Sądzę, że na wiek Twój, bez obrazy nie ryzykowałbym reanimacji tej celi. Możesz wykorzystać jako 2S jak napisał cZyNo a najlepiej kup nowy i sprawdź, ten balancer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 A da się ją w ogóle reanimować ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Nie da sie. I nie probuj. Dla Twojego dobra. Druga cela tez jest niepewna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polpakpol Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 http://allegro.pl/sk...2978894684.html Taka ładowarka będzie dobra na długie lata użytkowania ??? I jak przerobić 3 S na 2 S ? Wystarczy tylko przelutować odpowiednie kable ?? I będzie bateria 2S 7/4 V 1000 mAh ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts