Jump to content

Nie wiem co to za regiel


dziba

Recommended Posts

po czym mogę poznać z jakiej firmy jest

Po co Ci to wiedzieć?

Dostałeś instrukcję, to używaj :lol:

 

Edit:

Albo szukaj podobnego tutaj (co i tak nie ma sensu, bo modele i funkcje szybko się zmieniają):

http://www.himodel.com/sort.php?sub2=FO

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=All+Speed+Controllers&idCategory=61&ParentCat=182

Link to comment
Share on other sites

Regulatory nie posiadają parametru "C" :roll: . Jeśli piszesz, że ten ma 21A, więc taki prąd może wytrzymać. Teraz weź pod uwagę silnik, zobacz w tabelce (lub zmierz) ile pobiera prądu na danym śmigle i przy danym napięciu i już wiesz, czy regulator wytrzyma - a wytrzyma, jeśli będzie to mniej od 21A. A potem dobierz sobie akumulator, który da tyle prądu i to najlepiej z zapasem.

Link to comment
Share on other sites

coś takiego chcę kupić myślę ze nic sie nie będzie działo

Też tak myślę :lol:

Tylko dobrze przeczytaj to co napisał Piotrek:

Teraz weź pod uwagę silnik, zobacz w tabelce (lub zmierz) ile pobiera prądu na danym śmigle i przy danym napięciu i już wiesz, czy regulator wytrzyma

 

PS

Generalnie, to nie napisałeś po co Ci wiedza jakiej firmy jest ten regulator, więc myślę, że kończmy już te pogaduszki zupełnie nie na temat.

Link to comment
Share on other sites

C to jest wydajnośc pradowa akumulatora tzn ile A moze pobrać regler żeby pakiet nie spuchł

 

To sie sprawdza tylko przy pakietach ktore maja 1Ah. C to pojemnosc. Np. pakiet1500mAh, dla niego 10C to bedzie 15A

 

Łoc gołin on :?:

 

Ale zamieszaliście. W tym drugim stwierdzeniu chyba chodziło o to, że współczynnik C odpowiada maksymalnemu prądowi oddawanemu przez pakiet wtedy, gdy jego pojemność wynosi 1000mAh.

 

Co do puchnięcia pakietu jak w pierwszym cytacie to pierwsze słyszę.

1 dla ścisłości prąd pobiera silnik, nie regler

2 więcej A niż pakiet może oddać nie da się z niego wycisnąć

Link to comment
Share on other sites

adam9034 napisał/a:

To sie sprawdza tylko przy pakietach które maja 1Ah.

 

 

O co tu chodzi?

Chodzi o to, ze stwierdzenie 1C=1A działa tylko wtedy, gdy pakiet ma pojemność 1Ah.

1 dla ścisłości prąd pobiera silnik, nie regler

Ojj nie do końca...

Prąd pobiera silnik, odbiornik(jesli regulator ma BEC) i regiel. Dlatego regulator może pobierać pare amper więcej niż wynosi jego wydajność.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o to, ze stwierdzenie 1C=1A działa tylko wtedy, gdy pakiet ma pojemność 1Ah.

 

A skąd to Ty wziąłeś? :) 1C=1A przecież nie może tak być :) po co wówczas stosować przelicznik C skoro wg. Twojego zdania i tak równa sie jednemu amperowi? Więc każdy pakiet "po Twojemu" oznaczony jako np 10C-15C miałby wydajność 10-15A niezależnie od tego jaką ma pojemność. A wiesz że tak nie jest. C to pojemność akumulatora wyrażana w mA.

 

Przykładowo dla pakietu:

 

2200mAh 10C

C=2200mAh

wydajność prądowa 10C czyli 10*2200mA= 22000mA=22A

 

300mAh 20C

C=300mAh

wydajność prądowa 20C czyli 20*300mA=6000mA=6A

 

Sprawdza się to zawsze nie wiem co masz na myśli że pakiet musi mieć pojemność 1Ah, oczywiście jeżeli popełniłem gdzieś błąd proszę o poprawę.

 

Prąd pobiera silnik, odbiornik(jesli regulator ma BEC) i regiel. Dlatego regulator może pobierać pare amper więcej niż wynosi jego wydajność.

 

Tu masz rację. Chodź w małych modelach można założyć wzrost poboru względem jedynie silnika do 2A max i liczącą się z tego część pobierają serwa. Prąd pobierany przez silnik w locie spada a na ziemi nie bardzo trzepie się serwami - generalnie pomijalna sprawa ważna jedynie chyba przy bardzo małych modelach.

Link to comment
Share on other sites

A skąd to Ty wziąłeś? :) 1C=1A przecież nie może tak być :)

stąd:

C to jest wydajnośc pradowa akumulatora tzn ile A moze pobrać regler

I miałem na celu napisać właśnie coś takiego:

po co wówczas stosować przelicznik C skoro wg. Twojego zdania i tak równa sie jednemu amperowi? Więc każdy pakiet "po Twojemu" oznaczony jako np 10C-15C miałby wydajność 10-15A niezależnie od tego jaką ma pojemność. A wiesz że tak nie jest. C to pojemność akumulatora wyrażana w mA.

 

Przykładowo dla pakietu:

 

2200mAh 10C

C=2200mAh

wydajność prądowa 10C czyli 10*2200mA= 22000mA=22A

 

300mAh 20C

C=300mAh

wydajność prądowa 20C czyli 20*300mA=6000mA=6A

:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.