Gość pitplane Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Witam, Po co latamy w austriackim stylu zwanym przez maniaków F3F'u bimbaniem , w jakim celu ładujemy wolfram zamiast balastu ołowianego zapraszamy pod link : http://www.f3f-klif....3/03/bimbnijmy/ A ciekawych jak to wygląda zapraszam na krótki filmik z treningowej sesji na Mierzei Wiślanej ( w zasadzie sesji zakrawającej o szaleństwo , ale bądźmy poprawni ) http://youtu.be/EvT_VUNUrLk Pozdrawiam PIotr
Marcin81 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Zgadzam się z przedmówcą! RE-WE-LA jak zawsze!!! (za muzę też trzeba pochwalić, gdyż zawsze jest na odpowiednim poziomie ...jak dla mnie ).
Gość pitplane Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Dzięki !!! Sezon filmów o tematyce F3F przed nami Pozdrawiam Piotr
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Wolfram kolego PIT nie lata ... Ponieważ moje opinie z waszej stronki są usuwane zostałem zmuszony do napisania na tym forum . Tu nikt mojej krytyki nie usunie a wielu kolegów zobaczy ,że ten wolfram to ściema tylko . Dla sprostowania całej sytuacji model F3F podlega regulaminowi FAI i tu sprawa jest prosta może ważyć maks 5kg i mieć maksymalne obciążenie 75g/dm^2 powierzchni . Freestyler 3 ma całkowitej powierzchni 61,67 dm^2 i dla niego maksylalna masa startowa to 4625,25 g to czy balast będzie z mosiądzu , ołowiu czy wolframu jest bez znaczenia . Jeśli w modelu F3F nie mieści się wystarczająca ilość balastu ołowianego żeby to osiągnąć model jest żle zaprojektowany i wykonany , lub co gorsza nikt nie stosuje takiego balastu bo nie ma takiej potrzeby w lataniu zawodniczym . Obserwując osiągnięcia sportowe teamu F3F 3 CITY nie zauważyłem znaczącego postępu w umiejętnościach , czołowke stanowi 2 kolegów ,którzy ze względu na wiek nie robią już znaczących postępów a mimo to nadal wygrywają z resztą mimo braku balastów z wolframu i modeli po 2000 €. Dlaczego tak jest łatwo sobie odpowiedzieć . Dziadki trenują kilka razy w tygodniu reszta myśli że model i balast ze zlota zalatwi wszystko .... Podsumowując na MP 2012 nalatał ich mój kolega z TEAMU F3F Jelenia Góra Rafał ( sekator) nie ma modelu za 2000€ ani balastu z wolframu . Ale lata a nie robo propagandę w postaci filmów ,które mimo że artystycznie świetnie zrobione ,są tylko propagandą i zaciemnianiem rzeczywistości tym bardziej że fryc lata nadal po 45 gdy reszta świata lata po 30s takim samym modelem na takich samych zawodach . Przypadek ? Proszę poczytać wyniki z MŚ F3F czy innych imprez F3F zobaczą koledzy że to fantastyka a nie rzeczywistość ...
Gość a7498787 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Wolfram kolego PIT nie lata ... Jesteś w stanie napisać co Cie tak naprawdę boli ? Czujesz się w jakiś sposób niedowartościowany ?
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Kolega lata zawodniczo F3F czy tylko karmi się filmikami z youtuba ? Zanim ocenisz naszych pilotów zobacz to :
cZyNo Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 A ja mam pytanie praktyczne, bo piszecie że bimbacie aż do stratosfery, gdzieś się pojawiła wysokość 200m, ale ta informacja już zniknęła ze strony. Czy możecie oszacować jakie wysokości uzyskujecie w regulaminowym czasie? Bom ciekaw na jakiej wysokości zaczyna sie ta stratosfera. Z góry dzięki za odpowiedź
Gość pitplane Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Myśle ze wydma w Piaskach dawała tego dnia możliwość bimbnięcia do 100-150. Klif w takich samych warunkach da zdecydowanie większy wyjazd, ale szczerze ... nikt tego dokładnie nie mierzył Można sobie jedynie wyobrazić , że gdy wieje nad morzem 15 m/s i powietrze napotyka ścianę, to 15 m/s odkłada się już nie na poziom ale prawie pion Wiec bez bimbania możemy wznościć się z prędkością kilkunastu m/s , te kilka m/s poświęcając na zmaganie się z wiatrem czołowym Pozdrawiam Piotr
cZyNo Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 No ja nie jestem pewien nawet tych 100m. Zakładając ze można uzyskać 20-25m/s w początkowej fazie wznoszenia, to nawet przy założeniu ze ostatnie trwa 4 sekundy przy wznoszeniu 20-25ms (tyle spokojnie jest do uzyskania przy tym wietrze na początku wzniosu - ale jak wiemy rzeczywistości wznoszenie szybko spada) to wydaje się wysokość 100m też jest problematyczna. Pewnie masz filmik niezmontowany, to wrzuć taki wycinek - spróbujemy oszacować. pozdrawiam
Gość a7498787 Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Kolega lata zawodniczo F3F czy tylko karmi się filmikami z youtuba ? Zanim ocenisz naszych pilotów zobacz to : Naprawdę nie wiem co Ci odpowiedzieć. Nie zrozumiałeś mojego przesłania. PS Co do umiejętności na filmie, mogę tylko pozazdrościć.
Gość pitplane Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) No ja nie jestem pewien nawet tych 100m. Zakładając ze można uzyskać 20-25m/s w początkowej fazie wznoszenia, to nawet przy założeniu ze ostatnie trwa 4 sekundy przy wznoszeniu 20-25ms (tyle spokojnie jest do uzyskania przy tym wietrze na początku wzniosu - ale jak wiemy rzeczywistości wznoszenie szybko spada) to wydaje się wysokość 100m też jest problematyczna. Pewnie masz filmik niezmontowany, to wrzuć taki wycinek - spróbujemy oszacować. pozdrawiam he he, łapiesz się na tym, na czym cały świat F3Fu opierał swoją taktykę przez całe lata. W bimbaniu najciekawsze jest to, że uzyskujesz max wysokości w ostatnich sekundach Bimbanie wygląda następująco : Wyrzut , lot do granicy przeciągnięcia i zawijasz model pionowo w dół wracając do zbocza. Tuż przed samym zboczem , ciągle idąc na kolizję ( w miejscu gdzie nosi najmocniej nawet na krawężniku) płynnie wyprowadzasz model i dajesz mu odejść od zbocza idąc do góry. Gdy docierasz do momentu gdy prędkość derastycznie spada, jesteś wysoko i daleko od zbocza, robisz gwałtowany nawrót, drzesz pionowo do gleby idąc na kolizję z krawędzią zbocza. I znów, dojeżdzasz do zbocza, płynnie wyprowadzasz model i znów prowadzisz szybowiec w górę oddalając się od zbocza. Trajektoria bimbania przypomina pochyloną literę "U" - pochyloną w wierzchołkach litery od zbocza. Po co to wszystko? Na niskich zboczach nosi blisko zbocza. Dlatego też całą zabawa wiąże się z zamianą energii na prędkość i odwrotnie w strefie najsilniejszych noszeń - czyli nisko. Taka zabawa ma sens tylko wtedy, gdy model jest maksymalnie cięźki a profil jest szybki. Na filmie nie widac tak doskonale tej trajektorii, ale rzuć okiem jak robi to Vicemistrz Świata. Na półce skąd startowaliśmy wiało w okolicach 20 m/s, na szczycie zbiornika przekraczało 25-27 m/s Pozdrawiam Piotr nie wiem dlaczego youtub nie startuje od wskazanego miejsca. Obejrzyj film od 2min08s Edytowane 8 Marca 2013 przez pitplane
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Myśle ze wydma w Piaskach dawała tego dnia możliwość bimbnięcia do 100-150. Klif w takich samych warunkach da zdecydowanie większy wyjazd, ale szczerze ... nikt tego dokładnie nie mierzył Chłopie czy ty myślisz że masz przed sobą przedszkolaków ? Kolega pomylił imprezy chyba zapraszamy do Bogatyni na Turniej Łgarzy . wygrana murowana !!! Przy dynamicznym bimbaniu na zbiorniku ,który jest znacznie lepszy przy takim wietrze granicą jest ok 70m wysokości na tym parapecie przy 12m/s 40m to dobry wynik nie sądzę by dało się tam osiągnąc więcej nawet bimbając pół godziny bo biorąc pod uwagę 30 sekund czasu startowego nawet 30m jest wynikiem zadowalającym . Mod
cZyNo Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 No ja to wiem. Ale Lukas może dolatuje do 100m. Moze. Zauważ ze wznoszenie na 150m w przeciągu 3.5sek jest takie jak w modelach f5b z napędem. Czyli tak z 50m/sek. Więc raczej ta wysokość jest nie doosiagniecia w modelu bez napędu w czasie 23-25 sekund od wyrzutu. Wsadzcie jakiegoś logera i sprawdzcie na ile sie wznosice. Intryguje mnie to od pewnego czasu. A nawet bardzo intryguje.
Gość pitplane Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Jurek zapominasz ze nie jest to wznoszenie od "0" . Przed ostatnim wyjazdem model ma juz znaczna wysokość i znaczną prędkość w połączeniu z dużą masą. O ile mi wiadomo nikt z dobrze bimbających nie ma logerów w nadajniku. Przyjedź zobaczysz Na filmie niczego nie ocenisz.
cZyNo Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Przyjade i na pewno zobaczę. Ale film tez moglbys wstawic. Bez montazu. Tak dla wszystkich skoro juz temat sie pojawił. I nie z Lukasem bo je znamy ale Wasz. A logera wsadza sie do modelu. I dam głowę ze któryś z chłopaków ma cos takiego. Lub vario. A ze dziś bedą latać to jest okazja. Ostatnie bimbniecie zaczyna sie raczej niżej niz wizej. Prędkość...50ms to jest ponad 150km/h a tyle to modele nie lecą nawet na pierwszej bazie czyli pewnie tez nie lecą przy wejściu na ostatnie bimbnięcie. Przecież ostatnie trwa co najwyżej 3 sekundy. Potem juz tylko zwrot. A z filmu wysokosc zgrubną tez da sie oszacować jak jest plan na całość. Pozdrawiam
Gość pitplane Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Bede na lataniu i jesli bedzie miał ktoś loggera to pewnie zrobimy próby. Co do prędkośći - policz. 31s i idealne 1000m (wiadomo ze latając po austriacku lata się wiecej niż 1000m bo latasz po łuku). Czyli daje to średnią prędkość ok 32m/s / 115km/h . Jest to srednia z całęgo lotu wlącznie z zakrętami i błędami w postaci "przesmarowania" bazy. Nigdy nie liczyłem jaką pokonuje się odległość, ale kiedy latalismy od bazy do bazy z mega ciasnymi zakrętami zwykle kazda baza była przesmarowana o 5-10m x 10 baz ... Domyślam się ze po austraiacku przesmarowujesz ok 15-20% wiecej, co rówież bedzie miało wpływ na wyliczenie sredniej prędkości z przelotu Lukasa. Co do prędkości w czasie nurkowania ... kiedyś sprawdziliśmy jaką osiagnał 4m LUNAK i bardzo szybko wyszło grubo powyżej 120km/h. Co ciekawe test odbył się również na wydmach i model wdrapał się na swoją wysokość o własnych siłach Myślisz ze zawodniczy laminat dp F3Fu o wadze 4500g nie osiągnie 150km/h w czasie lotu nurkowego z wysokości np 100m?
cZyNo Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Właśnie o to chodzi żeby wzlecieć na to 100m (lub jak piszesz na 150) w 3 cim bimbnieciu. Sugerujesz ze ktokolwiek po 2 bimbnieciu jest na 100m? W to juz nie uwierze Mi chodzi o wysokość w regulaminowym czasie! I o wasze wyniki. 31sek to chyba wciaz przesada jesli chodzi o polskich pilotów. Prosze napisz cos konkretnego
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Jurek daj sobie spokój . Niektórzy od 5 lat kupują frystka , od 3 wydaje się im że będą w kadrze . Większości wydaje się że z frycem to zostaną Mistrzami Świata tyle że Fryc to nie wszystko i nie wystacza nawet na Mistrza Polski . Wolfram to też nie atut . Umiejętności albo ich brak to decyduje o byciu na szczycie ...
cZyNo Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Ale ja jestem ciekawy i chciałbym jakiś konkret otrzymać. Najlepiej wymierną wartość i film na którym co nieco widać, a nie tylko co chwile przebitki ujęć. Pewnie nie tylko ja. PIT zaczął wątek a ja chce z niego wydobyć maksimum rzeczowych informacji. Choć ze słabym skutkiem chwilowo
Rekomendowane odpowiedzi