kunba83 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2007 Do takiego modelu należałoby użyć śmigła o największej możliwej średnicy i małym skoku mieszczącym się w granicach dopuszczalnych dla silnika. (przykładowo dla OS 46LA - APC 12,25x3,75 Diablotin) Dlaczego akurat to śmigło? Ja do tej pory używałem 11 x 6 i 11 x 7 ACP
marcin133 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dlaczego akurat to śmigło? Ja do tej pory używałem 11 x 6 i 11 x 7 ACP To nie znaczy że źle używałeś Śmigło dobierasz do modelu i silnika. Tiger Moth 40 z założenia nie ma być ścigaczem, nie potrzeba mu znacznych prędkości. Dobierając średnicę i skok śmigła wybierasz pomiędzy ciągiem statycznym (średnica) a prędkością strumienia zaśmigłowego (skok). Przy tego typu modelach o małym obciążeniu powierzchni nośnej (dwupłaty okresu IWW czy FunFly) czynnikiem decydującym o doborze śmigła jest ciąg statyczny, prędkość strumienia ma drugorzędne znaczenie - modele o takim obciążeniu latają powoli. Tym bardziej kiedy jest to dwupłat - model o dość dużym oporze aerodynamicznym który nie pozwala rozpędzić się modelowi. Zbyt wysoka prędkość strumienia z jednoczesnym niedostatkiem ciągu powoduje w takich przypadkach czasem nerwowe reakcje na sterach wysokości i kierunku na pełnym gazie. Stąd moja propozycja użycia takowego śmigła. Sytuacja natomiast inaczej wygląda jeśli jest to np. akrobat o znacznym obciążeniu powierzchni czy model samolotu z okresu WWII - Tego typu modele latają szybko i tutaj prędkość strumienia nie jest tak bez znaczenia. Może się okazać że model np. Spitfire`a ze śmigłem dobranym pod maksymalny ciąg będzie musiał latać praktycznie cały czas na pełnym gazie pomimo sporego ciągu statycznego. Tutaj lepszym wyborem okazać się może śmigło właśnie np. 11x6 czy 10x6. Zauważ także że śmigło 12x4 daje większy ciąg statyczny przy tych samych obrotach aniżeli śmigło 11x6 przy jednoczesnym mniejszym obciążeniu silnika. Oczywiście wszystko to kosztem prędkości strumienia zaśmigłowego. To tak teoretycznie bo w praktyce zawsze dobrze sprawdzić
kunba83 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 Marcin133 dzięki za fachowe doradztwo. Co prawda dwupłat jeszcze nie jest w moim posiadaniu ale zamin wybiore sie na zakupy warto zasięgnąć troche wiedzyw temacie. Pozdrawiam
kunba83 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2008 W sumie narazie bez zmian. Kupno planuje dopiero za jakies 2-3 miesiące, moze troche wczesniej. Jakbys juz latal swoim to prosze o mala recenzje + filmik oczywiscie hehe. Pozdrawiam
eze Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Cos tam bede chcial nagrac narazie moge nagrac to cudo na ziemi i wzucic na youtube. Mam problemy ze swieca musze ja zmienic na cieplejsza.No i plastikowy kolpak pekl wymieniam na aluminiowy.Silnik bedzie palil aczkolwiek tylko na zazeniu bo inaczej gasnie Czekam jeszcze na model mustanga z nastika od stoska .Ale niekwapi sie do sprowadzenia tego cuda.Zamontowal bym tam silnik 91 albo 120 .
Daniel_B Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Witam. Jestem w trakcie montażu tego modelu. Proszę podajcie mi wymiarowanie mocowania zastrzałów. W instrukcji zero informacji na ten temat. Blachy górnego płata zamocowałem na "chybił - trafił" i nie trafił za pierwszym podejściem, po przesunięciu otworów o 5mm do przodu w końcu się udało. Jakie ma być poprawne umiejscowienie i rozstaw?, bo instrukcja jest do d..., brak detali, a szkoda dziurkować taki ładny model Pozdrawiam Daniel
eze Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Sluchaj u mnie byl podobny problem bo mam ten sam model.Juz oblatany na szczescie i z usmiechem na twarzy polecam wszystkim nawet jako 2 model w moim przypadku tak bylo.Co do zastrzalow ja mam na dolnym placie 5 cm od krawedzi natarcia 1 blaszke o gory na gornym placie tez 5 cm od krawedzi natarcia.2 Zastrzal juz montowalem bez znaczenia tak aby oba platy byly rownolegle. I z taką konfiguracja lata bardzo dobrze co moga powierdzic 4 kolegow z forum ktorzy lataja ze mna w gloskowie.Idzie jak po sznurku konfiguracja to 4 suw asp 61.Nadwyzka mocy jest zabiera go po 5 metrach pod katem 45 stopni.Moja wersja teraz jest odchudzona .Tzn na lotkach mam hs 81 mg.2 standardy kierunek i ogon.Przepustnica hs 81.Pakiet (wczesniej latalem na lipo rhino 1300 mh 3s)Stwierdzilem ze zbedny balast)Zastąpilem go turnigy nano 1000 mah 2s ktory wazy 56 gram.Na polowie baku z zestawu w tym modelu latam ok 10 min na 70% przepustnicy .Swiat i ludzie. Model podchodzi do lądowania z prekoscią polowy trenera.Minus ten model nielubi wiatru .Lata niesamowicie majestatycznie.Jest delikatny jedno pierdniecie o ziemie i podwozie do podgiecia..Uwaga na linki stalowe mocujace skrzydla lubią sie przecierac .Ja zastosowalem plecionke wedkarska z termokurczkami ktore zapobiegaja przecieranu linek od drgan silnika.Trudny dostep do bebeszkow w modelu .Na szczeście model miesci mi sie caly do bagaznika bez rozkrecania skrzydel. :evil:
Daniel_B Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 a jaką masz odległość blaszek od kadłuba na dolnym płacie ? swoją drogą PHOENIX mnie trochę rozczarował, instrukcja do bani, zero info na temat serw, standard - bzdury! na lotki tylko low profil, tak jak piszesz minimum HS81, w kadłub standard typu TP-5010 też nie wchodzi, trzeba podciąć wręgę, w mojej paczce tylny płat wysokości był cały pomarszczony - prawie spaliłem suszarkę żony, o opisie śrubowizny nie wspomnę, bo mnie zaraz wkur..... temat - kolejne zero, komora silnika - masakra można tam zamontować litrowego Bolsa , wg mnie standardowy zbiorniczek 250ml to za mało na ten model, szczególnie na mocniejszy silnik wspominasz o tym, że model nie lubi wiatru, no to R.I.P., u mnie na Warmii dosyć często wieje, a kolega Ertman przekonywał, przekonywał .... zobaczymy wiosną pozostaje tylko mieć nadzieję, że mój ASP 61 wybawi mnie z opresji Pozdrawiam Daniel
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Poświeć w skrzydło żarówką z jednej strony, z drugiej oglądaj czy nie widać mocowania. Miałem podobny problem, folia czerwona, oracover, i tez szukałem mocowania zastrzałów. Skrzydło pod mocniejsze źródło światła i było widać cień uchwytów.
eze Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 a jaką masz odległość blaszek od kadłuba na dolnym płacie ? Ja wogole na to niezwracalem uwagi zmierzylem tak aby odleglosci byly w jednym i drugim skrzydle takie same .Poprostu znalazlem srodek tej listewki w skrzydle i tam przykrecilem wkret.Co do instrukcji to fakt byla do bani.Co do jakosci ja model kupilem 3 lata temu i wszystko bylo ladnie naciagniete nic niepoprawialem.Widocznie zeszli z jakosci.Model naprawde lata.To jest najwazniejsze
wicher123 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Witaj.Jak się model spisuje po takim czasie?Zastanawiam się nad nim i dlatego pytam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.