Nielot Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Witam .Właśnie zakupiłem ogniwa TBM 2-Cell Li-Ion 2600 mah o od Pana Wiesława Chmielewskiego i mam pytanie czy stosować balancer do tych ogniw? Nie posiadają dodatkowego wyprowadzenia .Widzę że koledzy takie używają .Bardzo prosze o poradę. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borys Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Jeżeli te ogniwa służą do zasilenia serw to nietrzeba, a jeżeli do zapłonu do silnika benzynowego to zależy jakie napięcie ma moduł zapłonowy silniki typu ZDZ nie potrzebuja stabilizatora , a np. DA potrzebują zasilane są do 6V, a ZDZ do 9V. Do czego masz to użyć ? POWODZONKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkarll Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Jeżeli te ogniwa służą do zasilenia serw to nietrzeba, a jeżeli do zapłonu do silnika benzynowego to zależy jakie napięcie ma moduł zapłonowy silniki typu ZDZ nie potrzebuja stabilizatora , a np. DA potrzebują zasilane są do 6V, a ZDZ do 9V. Do czego masz to użyć ? POWODZONKA Kolega pytał o sposób ładowania a nie rozładowania , Wieslaw Chmielewski jest gorącym zwolennikiem tych bateri i stosuje je od dawna więc jeśli masz z nim kontakt to nie zaszkodzi zapytac Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZARZU Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 mam pytanie czy stosować balancer do tych ogniw? No właśnie sam jestem ciekawy, mam FROMECO i TBM(zresztą, składane z tych samych ogniw) jeszcze ich nie balansowałem. Poprzednio miałem DURALITE wewnątrz był jakiś balanserek i oddzielny kabelek do ładowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombowiec Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Mam takie same ogniwa kupione w tym samym miejscu. Wykonałem ok. 15 lotów ( najwięcej 5 w jednym dniu przy temperaturze ok. 2-7 stopni C) na 5 serwach 8711 i jednym S9405 bez żadnych problemów z zasilaniem. Nawet nie wpadło mi do głowy balansowanie tych ogniw. Uważam, że nie ma takiej potrzeby. Podglądając W.Ch nie zauważyłem, aby i On stosował balanser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 Chyba tak zrobię i zapytam pana Wiesława. Z pakietu wychodzą 2 komplety kabli tj.główny z wtyczką multiplexową do power boxa i cieniutki z standardem hiteck jr.Te cienkie są przeznaczone do ładowania, tak myślę bo jest + i - tak jak na głównych przewodach.Ale czy w środku pakietu pod folią jest jakiś patent do balansowania , tego nie wiem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 Dzięki bombowiec ! Jak pisałem to byłeś szybszy w odpowiedzi.Jeżeli Pan Wiesław nie stosuje balansu to znaczy że tak ma być. Ale mail-a, napiszę chyba że ty masz bliżej i na miejscu zapytasz.Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
armand Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 (..)Jeżeli Pan Wiesław nie stosuje balansu to znaczy że tak ma być. (..) No to jest argument, ręce jak płetwy opadają :devil: Jak "rozjadą" się ogniwa to też nie będziesz wyrównywać napięć w pakiecie bo ktoś tak nie robi - zastanów się trochę. Jeśli bedą różne napięcia na ogniwach to należy je zbalansować, prędko to nie będzie ale może tak być, i po to jest dodatkowe wyprowadzenie aby sobie pomierzyć i ew. naładować każdą celę osobno, albo dokonać tego samego za pomocą balansera. Ogniwa mogą mieć układ nadzorujący proces ładowania i balansujący - często stosowany w zasilaniach elektroniki domowej a czy mają czy nie to już trzeba sobie w karcie katalogowej baterii ogniw doczytać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 Armand masz rację ze może pochopnie wnioski wysnułem ale , no właśnie żeby ten pakiet balansować to trzeba go rozpruć z folii bo nie ma wyjścia z poszczególnych ogniw. jest tylko +i- całego pakietu.Wniosek taki że producent nie przewiduje takich zabiegów.Uwierz mam doświadczenie z li-pol i tu jest bez komentarza stosowanie balansu natomiast li-ion wprawdzie bardzo podobny jest mi troche obcy stad moje zapytanie.Jest to markowy pakiet wcale nie tani i nie mam chęci go załatwić dlatego pytam. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubk Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Witam, Sprowadziłem właśnie te pakiety i zamierzam zastosować je moim Yaku. Z instrukcji, którą też powinniście (posiadający te pakiety) mieć wynika, że stosowanie balancera nie jest potrzebne. Warunkiem utrzymania ogniw w dobrej sprawności jest utrzymanie napięcia pomiędzy 3,4V do 4,2 V na celę. Pakiety należy ładować niezwłocznie po zakończeniu lotów, lub nawet w trakcie i sprawdzać ich napięcie. Producent twierdzi ,że jeśli pakiet zostanie zaniedbany (niaładowany) to i tak żadne zabiegi już nie pomogą, dlatego nie ma wyjścia na balancer.Wielomodułowa ładowarka rekomendoawna przez producenta ,również nie ma takiej opcji. Ważne jest pierwsze ładowanie , gdzie należy rozłączać ładowarkę co ok 15 min. i sprawdzac ,czy napięcie pakietu bez obciążenia nie przekracza 8,4 V. Waga pakietu 111 g Pojemność 2600 mAh. Tekst w niedosłownym tłumaczeniu , zaczerpnięty z załączonej do pakietu instrukcji. Dobrze eksploatowane działają min. 2 sezony przy intensywnym użytkowaniu, o czym dowiedziałem się na lotnisku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted December 20, 2007 Author Share Posted December 20, 2007 Otrzymałem maila od P. Chmielewskiego który potwierdza dokładnie co napisał jakubk , czyli zostało wszystko wyjaśnione.Pozdrawiam świątecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.